Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Transport | Wydział Transportu | 2022/2023 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Transport | Prodziekan ds. Kształcenia |
Cele:
Studia pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku Transport kształtują wiedzę o systemach transportowych i systemach logistycznych, systemach zarządzania, o technicznych środkach transportu, ich bezpiecznym i efektywnym wykorzystaniu, o technologii przewozów i technologii magazynowania oraz o systemach kierowania i sterowania ruchem pojazdów dla zapewnienia przewozów z efektywnym wykorzystaniem środków technicznych, przy zapewnieniu właściwego bezpieczeństwa i niezawodności procesu trans-portowego. Efekty kształcenia dotyczą projektowania, tworzenia, modernizacji, zarządzania i eksploatacji systemów transportowych i systemów logistycznych. Nabyte umiejętności i kompetencje społeczne są wykorzystywane w transporcie drogowym, kolejowym, lotniczym i wewnątrzzakładowym. Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich absolwentów kierunku Transport są rozwijane w ramach specjalności odpowiadających problemowo podstawowym obszarom działalności zawodowej inżyniera transportu (w powszechnym rozumieniu tego określenia). Stacjonarne studia pierwszego stopnia prowadzone są w zakresie specjalności: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu, Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych, Logistyka i technologia transportu kolejowego, Logistyka i technologia transportu samochodowego, Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania, Sterowanie ruchem drogowym, Sterowanie ruchem kolejowym, Sterowanie ruchem lotniczym, Telematyka transportu. Miejscem pracy absolwenta studiów pierwszego stopnia na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej są te działy gospodarki narodowej, gdzie występują i są rozwiązywane problemy przemieszczania ludzi i ładunków. Są to instytucje i przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem, budową, modernizacją, eksploatacją i rozwojem systemów transportowych i logistycznych oraz ich infrastruktury, układów i środków transportu. Wszędzie tam inżynierowie transportu współpracują ze specjalistami z zakresu urbanistyki, budownictwa, energetyki, budowy maszyn, teleinformatyki, ekonomii, ergonomii, socjologii, logistyki, ochro¬ny środowiska oraz wojskiem i służbami państwowymi (policja, straż pożarna, straż granicz¬na). Dotyczy to także etapu prac studialnych, formułowania koncepcji programowo-przestrzennych, opracowania programów funkcjonalno-użytkowych oraz wstępnych projektów technologicznych i organizacyjnych, projektów budowlanych i wykonawczych układów komunikacyjnych i obiektów zaplecza technicznego transportu oraz projektów w zakresie koncepcji i założeń techniczno-użytkowych środków transportu.
Warunki przyjęć:
Szczegółowe zasady warunków przyjęć są dostępne na stronie https://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | Ekologia transportu | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Infrastruktura transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Logistyka | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Środki transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zintegrowane systemy transportowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Geometria i algebra liniowa | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy ekonomii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologie informacyjne | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | 30 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Ekonomika transportu | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy elektroniki | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy inżynierii ruchu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy konstrukcji środków transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rysunek techniczny | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Obieralne HS I | Obieralne | Przedmiot obieralny humanistyczno-społeczny I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Transport w dziejach cywilizacji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie zespołem | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Obieralne I | Obieralne | Przedmiot obieralny I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Motocykle i skutery | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy programowania inżynierskiego w środowisku Matlab | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy samochodowe z napędem hybrydowym i elektrycznym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Transport intermodalny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Transport wodny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza matematyczna I | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mechanika techniczna | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy programowania | 5 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | 60 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Bezpieczeństwo i ekologia w transporcie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Bezpieczeństwo i ekologia w transporcie | Specjalnościowe | Eksploatacja i utrzymanie infrastruktury transportu lądowego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Transport zrównoważony | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Oddziaływania w układzie człowiek – pojazd – otoczenie | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Przepływ ładunków w systemach logistycznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ładunkoznawstwo | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Przepływ ładunków w systemach logistycznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ładunkoznawstwo | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność: Nowoczesne technologie w transporcie drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Nowoczesne technologie w transporcie drogowym | Specjalnościowe | Prawne aspekty kształtowania i eksploatacji środków transportu | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Rozwój pojazdów zautomatyzowanych i autonomicznych, mobilność inteligentna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność: Obsługa techniczna flot samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Obsługa techniczna flot samochodowych | Specjalnościowe | Oddziaływania w układzie człowiek – pojazd – otoczenie | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność: Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Współczesne problemy transportu lotniczego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność: Organizacja i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Organizacja i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Podstawy sterowania ruchem kolejowym | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Transport miejski | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Podstawy sterowania ruchem kolejowym | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność: Teleinformatyka w transporcie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Teleinformatyka w transporcie | Specjalnościowe | Podstawy teleinformatyki w transporcie | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Języki obce | Obieralne | Język obcy I | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie elementów środków transportu | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza matematyczna II | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Badania operacyjne | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Badanie układów i urządzeń mechanicznych | 3 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | 30 | sylabus |
  |   | Probabilistyka | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Programowanie w języku wysokiego poziomu | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 30 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Obieralne | Wychowanie fizyczne I | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Bezpieczeństwo i ekologia w transporcie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Bezpieczeństwo i ekologia w transporcie | Specjalnościowe | Czynnik ludzki w systemie transportowym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie elementów infrastruktury transportowej | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Infrastruktura drogowa | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy sterowania ruchem drogowym | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Drogowe układy komunikacyjne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy teorii ruchu pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Drogi w transporcie wewnętrznym | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Obiekty przemysłowe | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Nowoczesne technologie w transporcie drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Nowoczesne technologie w transporcie drogowym | Specjalnościowe | Innowacyjne technologie w budowie drogowych środków transportu | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie i bezpieczeństwo ruchu drogowego | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wpływ transportu na środowisko naturalne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Obsługa techniczna flot samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Obsługa techniczna flot samochodowych | Specjalnościowe | Elementy zarządzania flotami samochodowymi | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Meteorologia lotnicza | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo lotnicze | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Statki powietrzne | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Organizacja i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Organizacja i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Kolejowe układy transportowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja i technologia przewozów kolejowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Otoczenie biznesowe systemu kolejowego | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Podstawy ruchu drogowego | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Elementy urządzeń sterowania ruchem kolejowym | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Kolejowe układy transportowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy sterowania ruchem kolejowym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Teleinformatyka w transporcie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Teleinformatyka w transporcie | Specjalnościowe | Sieci teleinformatyczne w transporcie | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy radiokomunikacyjne w transporcie i logistyce | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | 30 | sylabus |
  |   | Wyposażenia elektroniczne transportu i logistyki | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Języki obce | Obieralne | Język obcy II | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Badanie urządzeń i układów elektrycznych | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ergonomia i bezpieczeństwo pracy | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie systemów transportowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy eksploatacji technicznej | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy łączności w transporcie | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Statystyka | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Obieralne | Wychowanie fizyczne II | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Bezpieczeństwo i ekologia w transporcie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Bezpieczeństwo i ekologia w transporcie | Specjalnościowe | Bezpieczeństwo konstrukcji i eksploatacji środków transportu | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Diagnostyka techniczna w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy symulacji układów technicznych | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Środki transportu i otoczenie | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy CAD w modelowaniu środków transportu | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Budowa pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Dynamika pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektryczne i mechatroniczne wyposażenie pojazdów samochodowych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Silniki trakcyjne i ich źródła energii | 4 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia wytwarzania i napraw samochodów | 6 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Bezpieczeństwo i efektywność przewozów drogowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu drogowego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja przewozów drogowych | 4 | 15 | 0 | 15 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie drogowych układów komunikacyjnych | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Transport drogowy ładunków specjalnych | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Środki transportu wewnętrznego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Symulacja procesów transportu wewnętrznego | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia magazynowania | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu wewnętrznego | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Teoria zapasów | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Nowoczesne technologie w transporcie drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Nowoczesne technologie w transporcie drogowym | Specjalnościowe | Mechatronika pojazdów samochodowych | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Modelowanie CAD w projektowaniu systemów transportowych | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie dostępności środków i infrastruktury transportowej | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki analizy i przetwarzania danych | 5 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | 60 | sylabus |
  |   | Wpływ nowych technologii na infrastrukturę transportową | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Obsługa techniczna flot samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Obsługa techniczna flot samochodowych | Specjalnościowe | Budowa pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektryczne wyposażenie pojazdów samochodowych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Silniki trakcyjne i ich źródła energii | 4 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia wytwarzania i napraw samochodów | 6 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Ubezpieczenia oraz zarządzanie ryzykiem we flotach samochodowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Budowa i eksploatacja lotnisk | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Eksploatacja statków powietrznych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ochrona lotnictwa cywilnego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy ruchu lotniczego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika komputerowa w organizacji i sterowaniu ruchem lotniczym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie ruchem lotniczym | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Organizacja i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Organizacja i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Interoperacyjność i bezpieczeństwo systemu kolejowego | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kolej a środowisko | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Organizacja ruchu kolejowego | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Pojazdy trakcyjne i wagony | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie układów kolejowych | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Systemy elektroniczne w transporcie kolejowym | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Badania i analizy w ruchu drogowym | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Drogi i ulice | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektronika | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie dróg i ulic | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie transportu miejskiego | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do sterowania ruchem drogowym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Organizacja ruchu kolejowego | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Pojazdy szynowe i trakcja | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy elektroniczne w transporcie kolejowym | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja kolejowa i cyberbezpieczeństwo w systemach sterowania ruchem kolejowym | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Układy i funkcje systemów sterowania ruchem kolejowym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Teleinformatyka w transporcie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Teleinformatyka w transporcie | Specjalnościowe | Elektronika | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Informatyczne systemy zarządzania w transporcie i logistyce | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Komputerowe systemy w transporcie kolejowym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy organizacji transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Usługi i aplikacje teleinformatyczne w transporcie | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zarządzanie ryzykiem w systemach teleinformatycznych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Języki obce | Obieralne | Język obcy III | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Organizacja i zarządzanie | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zastosowania metrologii w transporcie | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | 15 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Obieralne | Wychowanie fizyczne III | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Bezpieczeństwo i ekologia w transporcie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Bezpieczeństwo i ekologia w transporcie | Specjalnościowe | Badania symulacyjne środków transportu technikami MBS | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Diagnostyka środków transportu | 4 | 0 | 15 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Ekologiczne środki transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria bezpieczeństwa | 6 | 30 | 15 | 0 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Materiały i recykling | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Alternatywne środki transportu drogowego | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Badania pojazdów samochodowych | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Badania silników trakcyjnych | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Diagnostyka samochodowa | 6 | 30 | 0 | 45 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Zaplecze techniczne motoryzacji | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Badania eksploatacyjne pojazdów samochodowych | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo transportowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projekt technologii transportu samochodowego | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów logistycznych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów transportu zewnętrznego | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie terminali przeładunkowych | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie przedsiębiorstwem transportu samochodowego | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Prawo transportowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów logistycznych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów transportu wewnętrznego | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie terminali przeładunkowych | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy informacyjne w logistyce i magazynowaniu | 6 | 30 | 0 | 45 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Systemy składowania | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Nowoczesne technologie w transporcie drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Nowoczesne technologie w transporcie drogowym | Specjalnościowe | Audyt dostępności innowacyjnych systemów transportu | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Badania wybranych elementów technicznych infrastruktury transportowej i środków transportu | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Nowoczesne systemy bezpieczeństwa w środkach transportu | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Oświetlenie w transporcie drogowym | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Symulacje MES-MBS w projektowaniu systemów transportowych | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zarządzanie projektami w transporcie | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Obsługa techniczna flot samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Obsługa techniczna flot samochodowych | Specjalnościowe | Badania pojazdów samochodowych | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Badania silników trakcyjnych | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Diagnostyka samochodowa | 6 | 30 | 0 | 45 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Ocena ekonomiczna rozwiązań dla flot samochodowych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki podnoszenia bezpieczeństwa samochodów | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zaplecze techniczne obsługi flot samochodowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Analiza danych lotniczych | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 15 | 30 | sylabus |
  |   | Bazy danych w zastosowaniach lotniczych | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | 15 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo ruchu lotniczego | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Lotnicze systemy łączności | 4 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Obsługa naziemna | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projekt z organizacji i sterowania ruchem lotniczym | 5 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 60 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Organizacja i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Organizacja i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Analizy ruchowe i przewozowe | 5 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | 60 | sylabus |
  |   | Konstrukcja rozkładu jazdy pociągów | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Prawo transportowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie i funkcjonowanie systemu kolei dużych prędkości | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie terminali przeładunkowych | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zasady przygotowywania studium wykonalności | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Analiza i synteza układów cyfrowych | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody badań w ruchu drogowym | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody sterowania ruchem drogowym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja ruchu drogowego | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie i badania elementów i układów automatyki | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie sygnalizacji świetlnej | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie układów cyfrowych | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Systemy elektroniczne w transporcie drogowym | 3 | 0 | 0 | 15 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Analiza i synteza układów cyfrowych | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Badania elementów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Badania oraz metody analizy ruchu i przewozów kolejowych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie i badania elementów i układów automatyki | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie układów cyfrowych | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie urządzeń i systemów sterowania ruchem kolejowym | 3 | 0 | 15 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika sterowania ruchem kolejowym | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Teleinformatyka w transporcie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Teleinformatyka w transporcie | Specjalnościowe | Bezpieczeństwo informacji w systemach teleinformatycznych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie symulacyjne systemów teleinformatycznych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie i badania elementów i układów automatyki | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów teleinformatycznych w transporcie | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy elektroniczne w transporcie i logistyce | 4 | 0 | 0 | 30 | 15 | 0 | 35 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa w teleinformatyce | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zastosowania geoinformatyki w transporcie | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Praktyka specjalnościowa | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Projektowanie uniwersalne w transporcie | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Obieralne II | Obieralne | Przedmiot obieralny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Alternatywne napędy w środkach transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Analiza i projektowanie systemów zabezpieczeń w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie projektowania elementów liniowych infrastruktury kolejowej i drogowej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody ilościowe w planowaniu procesów logistycznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Recykling pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Statystyka i maszynowe uczenie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy CAD/MES w konstrukcji środków transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane problemy techniki świetlnej w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia termografii w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie projektami | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Bezpieczeństwo i ekologia w transporcie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Bezpieczeństwo i ekologia w transporcie | Specjalnościowe | Elementy prawa transportowego | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Inteligentne środki transportu i urządzenia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Transport towarów i ładunków niebezpiecznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Materiały eksploatacyjne w motoryzacji | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Oświetlenie dróg i pojazdów | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarys problematyki analiz sytuacji wypadkowych w ruchu drogowym | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | ITS w transporcie drogowym | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Transport wielogałęziowy i spedycja | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Projektowanie automatycznych systemów magazynowych | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rozwiązania IT w magazynowaniu | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Nowoczesne technologie w transporcie drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Nowoczesne technologie w transporcie drogowym | Specjalnościowe | Współczesne technologie informatyczne w transporcie | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | 45 | sylabus |
  |   | Zastosowanie narzędzi GIS w transporcie | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Obsługa techniczna flot samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Obsługa techniczna flot samochodowych | Specjalnościowe | Badania okresowe pojazdów | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Materiały eksploatacyjne w motoryzacji | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Telematyczne systemy wspomagające zarządzanie flotami | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Współczesne i perspektywiczne rozwiązania dla flot samochodowych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zasady poprawnej eksploatacji samochodów | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Organizacja i sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Bezpieczeństwo informacyjne | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ekonomika transportu lotniczego | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy zabezpieczeń w portach lotniczych | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Organizacja i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Organizacja i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Transport wielogałęziowy i spedycja | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wspomaganie komputerowe organizacji przewozów kolejowych | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zarządzanie ryzykiem w transporcie drogowym | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Badania systemów sterowania ruchem kolejowym | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Interoperacyjność systemu kolei Unii Europejskiej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Teleinformatyka w transporcie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Teleinformatyka w transporcie | Specjalnościowe | Eksploatacja systemów teleinformatycznych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Układy cyfrowe w systemach teleinformatycznych | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Praca dyplomowa inżynierska | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe inżynierskie | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Wprowadzenie do działalności naukowej | 4 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Obieralne HS II | Obieralne | Przedmiot obieralny humanistyczno-społeczny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kierowanie – teoria i praktyka | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Savoir-vivre – kultura współczesnego biznesu – normy i formy | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Tr1A_W01
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy matematycznej, algebry oraz probabilistyki, w tym: rachunku różniczkowego, całkowego i jego zastosowań, równań różniczkowych, metod numerycznych, algebry liniowej, elementów logiki i algebry abstrakcyjnej, geometrii analitycznej i różniczkowej, matematyki dyskretnej, jak również rachunku prawdopodobieństwa oraz statystyki matematycznej. Ponadto zna zasady budowy i wykorzystania modeli matematycznych wspomagających procesy podejmowania decyzji (liniowe i sieciowe modele decyzyjne, teoria masowej obsługi, programowanie dynamiczne).
- Efekt Tr1A_W02
- Ma ugruntowaną i uporządkowaną wiedzę z zakresu ogólnych zasad fizyki, wielkości fizycznych i oddziaływań fundamentalnych oraz mechaniki punktu materialnego i bryły sztywnej, ruchu drgającego i falowego, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu, optyki i podstaw mechaniki kwantowej, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w transporcie, jak również podstawową wiedzę z zakresu mechaniki relatywistycznej, fizyki ciała stałego i fizyki jądrowej.
- Efekt Tr1A_W03
- Ma wiedzę na temat zasad przeprowadzania i opracowania wyników pomiarów fizycznych, rodzajów niepewności pomiarowych i sposobów ich wyznaczania.
- Efekt Tr1A_W04
- Zna i rozumie zasady tworzenia prac naukowych, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz zna zasady korzystania z zasobów informacji patentowej.
- Efekt Tr1A_W05
- Zna podstawową terminologię i ma, przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z transportem, uporządkowaną podstawową wiedzę z nietechnicznych kierunków studiów powiązanych z transportem, w zakresie: ekonomii oraz zarządzania, w tym teorii organizacji, teorii zarządzania, teorii podejmowania decyzji.
- Efekt Tr1A_W06
- Ma powiązaną z kierunkiem transport, podstawową wiedzę ogólną z dyscyplin naukowych tworzących podstawy teoretyczne kierunku studiów w zakresie: mechaniki, budowy maszyn, elektrotechniki, elektroniki, automatyki, informatyki, telekomunikacji oraz inżynierii materiałowej, w tym w szczególności dotyczącą: - elementów statyki, wytrzymałości materiałów oraz praw i zasad mechaniki ogólnej i ich zastosowania w badaniu ruchu obiektów technicznych, - podstawowych pojęć dotyczących procesów technologicznych, normowania czasu pracy, - wielkości występujących w obwodach elektrycznych i opisu ich struktury, właściwości obwodów prądu sinusoidalnego, zasad przenoszenia i przetwarzania energii w układach elektrycznych oraz warunków pracy urządzeń energoelektrycznych, - budowy przyrządów półprzewodnikowych oraz analogowych i cyfrowych układów elektronicznych i ich podstawowych elementów, - podstawowych typów obiektów dynamicznych oraz metody ich opisu i określania własności, transmitancji operatorowej i widmowej, własności układów automatycznej regulacji, - zasad programowania w językach wysokiego poziomu, programowania strukturalnego i obiektowego, algorytmów, struktur danych, technik tworzenia kodów źródłowych oraz programowania sieciowego i wykorzystywania usług sieciowych, - podstaw telekomunikacji oraz urządzeń, systemów i sieci telekomunikacyjnych, - pojęć dotyczących budowy materii, sposobów badania i rozpoznawania własności mechanicznych metali i ich stopów oraz podstaw korozji elektrochemicznej.
- Efekt Tr1A_W07
- Ma przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z transportem, podstawową wiedzę w zakresie: mechaniki technicznej, budowy maszyn, elektrotechniki i elektroenergetyki, elektroniki, automatyki, technologii informacyjnych, telekomunikacji, materiałoznawstwa, grafiki inżynierskiej, ergonomii i bezpieczeństwa pracy, logistyki i metrologii, w tym w szczególności dotyczącą: - wykorzystania elementów statyki i podstaw teorii sprężystości, - własności wybranych układów i urządzeń mechanicznych oraz elektrycznych stosowanych w transporcie i stosowanej w ich badaniu aparatury pomiarowej, - podstawowych zagadnień technologii wytwarzania urządzeń transportowych oraz terminologii, obowiązujących norm i podstawowych zagadnień związanych z budową maszyn stosowanych w transporcie, - działania wybranych rozwiązań układów elektronicznych, - właściwości wybranych elementów i układów automatyki, - wykorzystania komputerów i technologii informatycznych dla przetwarzania danych tekstowych, obliczeń i sporządzania wykresów oraz posługiwania się bazami danych, narzędziami grafiki biznesowej i podstawowymi aplikacjami Internetu, - urządzeń, systemów i sieci telekomunikacyjnych stosowanych w transporcie, - zagadnień związanych z materiałami do produkcji elementów infrastruktury transportowej i środków transportu oraz ich elementów, - metod odwzorowania elementów przestrzennych na płaszczyźnie rysunku, teorii zapisu złożonych konstrukcji technicznych i metod komputerowego wspomagania projektowania, - zasad ergonomicznego projektowania i diagnozowania środków transportu oraz podstawowych wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w transporcie i przemyśle działającym na jego potrzeby, - formułowania modeli systemu logistycznego w ujęciu mikro i makro, definiowania zadań logistycznych dla obiektu logistycznego, wymiarowania procesów logistycznych oraz kształtowania i wymiarowania elementów systemu logistycznego, a także wyznaczania nakładów i kosztów logistycznych, - pomiarów oraz przyrządów pomiarowych.
- Efekt Tr1A_W08
- Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie transportową wiedzę ogólną w zakresie: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, systemów transportowych, inżynierii ruchu (kolejowego, drogowego oraz lotniczego), telematyki transportu, eksploatacji technicznej, ekonomiki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu, w tym dotyczącą m.in.: - podstaw projektowania, budowy i utrzymania liniowej i punktowej infrastruktury transportu lądowego oraz zagadnień bezpieczeństwa jej eksploatacji, - klasyfikacji środków transportu oraz ich charakterystyk i parametrów techniczno-eksploatacyjnych. - teorii systemów transportowych, celu konstruowania modeli transportowych, funkcji, właściwości i struktury systemów transportowych oraz ich modeli i klasyfikacji, - opracowania prognoz wielkości zadań transportowych, zapisu formalnego charakterystyk elementów struktury sieci transportowej, formułowania zadań optymalizacyjnych obsługi transportowej obszaru sieci trans-portowej, z uwzględnieniem punktów przeładunkowych oraz wielokryterialnej oceny rozwiązań projektowych infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych, - opisu procesów i systemów eksploatacyjnych w zakresie użytkowania i utrzymania, rozpoznawania stanu technicznego obiektów i oceny ich niezawodności eksploatacyjnej oraz kształtowania strategii eksploatacyjnych, - transportu zrównoważonego oraz pochodzących z transportu zanieczyszczeń środowiska.
- Efekt Tr1A_W09
- Ma szczegółową wiedzę dotyczącą określonego obszaru transportu kolejowego, samochodowego, lotniczego lub wewnętrznego i magazynowania obejmującą: urządzenia, obiekty, systemy, procesy lub usługi, w zakresie: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej; teleinformatyki transportu lub bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_W10
- Ma wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych tworzących podstawy teoretyczne kierunku transport niezbędną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań charakterystycznych dla wybranej specjalności, w zakresie: prawa transportowego, elektroniki, techniki cyfrowej, wspomagania komputerowego prac inżynierskich, hydromechaniki, podstaw budowy maszyn, teorii maszyn cieplnych, ergonomii i bezpieczeństwa pracy lub ekologii i ochrony środowiska.
- Efekt Tr1A_W11
- Zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów transportowych.
- Efekt Tr1A_W12
- Zna metody, techniki, narzędzia i materiały oraz wymagania stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich charakterystycznych dla wybranej specjalności dotyczących: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej, teleinformatyki transportu lub bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_W13
- Zna i rozumie pozatechniczne (społeczne, ekonomiczne, etyczne i prawne) uwarunkowania działalności inżynierskiej w transporcie i przemyśle działającym na potrzeby transportu oraz dotyczące transportu fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji.
- Efekt Tr1A_W14
- Ma podstawową wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej w transporcie i przemyśle działającym na potrzeby transportu. Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych także indywidualnych form przedsiębiorczości dla potrzeb transportu.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Tr1A_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, zasobów informacji patentowej i innych wiarygodnych źródeł, a także integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
- Efekt Tr1A_U02
- Potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach z użyciem specjalistycznej terminologii, w tym wykorzystując środki łączności oraz Internet, jak również brać udział w debacie przedstawiając i oceniając różne opinie i stanowiska oraz dyskutując o nich.
- Efekt Tr1A_U03
- Potrafi poprawnie używać pojęć z zakresu kierunku Transport oraz wybranej specjalności, w tym pojęć dotyczących: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej, teleinformatyki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu, pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowej.
- Efekt Tr1A_U04
- Potrafi przygotować w języku polskim i wybranym języku obcym, dobrze udokumentowane, przejrzyste opracowanie problemów z zakresu transportu, jak również potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i wybranym języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
- Efekt Tr1A_U05
- Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole, jak również współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych.
- Efekt Tr1A_U06
- Ma umiejętność samokształcenia się, tym potrafi śledzić rozwój technik i metod przydatnych w rozwiązywaniu zadań oraz aktualizować używane narzędzia.
- Efekt Tr1A_U07
- Rozumie znaczenie głównych wątków obcojęzycznego przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, w tym w dyskusji na tematy z zakresu transportu i swojej specjalności oraz potrafi wyjaśniać swoje stanowisko, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. Posługuje się także wybranym językiem obcym w stopniu wystarczającym do czytania ze zrozumieniem kart katalogowych, not aplikacyjnych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych itp. w zakresie związanym z transportem, jak również potrafi prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem wybranego języka obcego na tyle płynnie i spontanicznie, by nie powodować napięcia u żadnej ze stron na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
- Efekt Tr1A_U08
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla projektowania, budowy, eksploatacji i badania (diagnozowania) urządzeń i systemów trans-portu, w szczególności: - potrafi przedstawić przedmiot, urządzenie, schemat, obiekt, system w szkicu odręcznym i wykonać rysunek przy pomocy techniki komputerowej (z wykorzystaniem programu ACAD), - potrafi wykorzystać graficzne środki języka programowania do wizualizacji symulowanych procesów.
- Efekt Tr1A_U09
- Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, jak również interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski, w szczególności potrafi: - oszacować czas potrzebny na realizację zadania oraz opracować i zrealizować harmonogram prac, - wybrać i zastosować metodę oraz układ pomiarowy, odpowiedni do mierzonych wielkości (elektrycznych, mechanicznych), - stosować odpowiednie metody do pomiaru i analizy czynników materialnego środowiska pracy, - posługiwać się aparaturą pomiarową i dokonać pomiarów, - przedstawić wyniki pomiarów i symulacji komputerowych w postaci liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i dokonać oszacowania błędów, - planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz pomiary w warunkach rzeczywistych.
- Efekt Tr1A_U10
- Potrafi posługiwać się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami, i narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania, do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów i układów oraz prostych systemów transportowych, w tym: zastosować metody programowania współbieżnego do tworzenia wielowątkowych modeli symulacyjnych oraz komputerową technikę do sporządzania dokumentacji technicznej.
- Efekt Tr1A_U11
- Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich, w szczególności potrafi: - wykorzystać technikę komputerową do wykonania obliczeń, - modelować elementy i układy regulacji, elementy wykonawcze i podstawowe układy cyfrowe, - budować i wykorzystywać modele matematyczne wspomagające procesy podejmowania decyzji, - posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych, - zastosować wiedzę z zakresu probabilistyki do opracowania i przedstawiania danych doświadczalnych, - wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań z mechaniki, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu, optyki i podstaw mechaniki kwantowej, - zidentyfikować zadanie algorytmiczne związane z problemem inżynierskim i zaprojektować algorytm jego rozwiązania oraz wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych, - oszacować funkcyjne i liczbowe wskaźniki niezawodności obiektów prostych i złożonych na podstawie wyników badań eksploatacyjnych.
- Efekt Tr1A_U12
- Potrafi opisać system eksploatacyjny obiektu technicznego w zakresie jego użytkowania i utrzymania w gotowości, potrafi dokonać analizy i syntezy obiektu o złożonej strukturze niezawodnościowej oraz scharakteryzować wielostanowy proces eksploatacji, stosując właściwe miary i wyznaczając ich wartości.
- Efekt Tr1A_U13
- Potrafi zapisać formalnie graf struktury systemu transportowego, charakterystyki elementów struktury, drogę przewozu, relację przewozu, określić zapotrzebowanie na przewóz, wyznaczyć przepustowość, koszt i czas drogi, drogę o minimalnym koszcie oraz zapisać formalnie warunki nakładane na potok ruchu w sieci transportowej, jak również sformułować w postaci ogólnej i aplikacyjnej, zadanie optymalizacyjne z problematyki transportowej, w tym obsługi transportowej wybranego obszaru sieci transportowej z uwzględnieniem punktów przeładunkowych oraz dokonać wielokryterialnej oceny rozwiązań projektowych infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych i opracować wielkości prognoz zadań transportowych dla zadanego okresu.
- Efekt Tr1A_U14
- Przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne (gospodarcze, społeczne, etyczne i prawne) związane z transportem.
- Efekt Tr1A_U15
- Potrafi pracować w środowisku transportowym oraz stosować zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą.
- Efekt Tr1A_U16
- Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej proponowanych rozwiązań i podejmowanych działań inżynierskich, w tym: - obliczać nakłady i koszty logistyczne zadania transportowego, - zastosować teoretyczną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych, aby wskazać istotę problemu i wyciągnąć logiczne wnioski.
- Efekt Tr1A_U17
- Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi transportowe, w tym: - stosować ilościowe i jakościowe mierniki oceny pracy przewozowej systemów transportowych, - opisać procesy i systemy eksploatacyjne w zakresie użytkowania i utrzymania, potrafi rozpoznać stan techniczny obiektów i ocenić ich niezawodność eksploatacyjną, potrafi kształtować strategie eksploatacyjne systemów technicznych, - ocenić przydatność różnych systemów telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach transportowych, - dokonać wyboru metod i środków inżynierii ruchu, - identyfikować zagrożenia w systemach transportowych, - zdefiniować podstawowe bariery istniejące w systemach transportowych.
- Efekt Tr1A_U18
- Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne charakterystyczne dla wybranej specjalności, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi, dotyczące: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), teleinformatyki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_U19
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, w tym: - sformułować zadanie logistyczne dla dowolnego obiektu realizującego funkcje logistyczne, - opracować projekt systemu transportowego dla regionu, miasta lub przedsiębiorstwa, - przeprowadzić analizę porównawczą i dokonać oceny systemów transportowych, - ocenić wpływ emisji z silników spalinowych na środowisko oraz zaproponować rozwiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju transportu, - ocenić poziom ergonomicznej jakości układu operator-pojazd-otoczenie oraz zaprojektować obiekt techniczny z uwzględnieniem podejścia uniwersalnego.
- Efekt Tr1A_U20
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla wybranej specjalności, dotyczących: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej, teleinformatyki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu, pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowej.
- Efekt Tr1A_U21
- Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla transportu oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia, w tym: - dobrać rozwiązania konstrukcyjnego do zadanego schematu obciążeń, - ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi z zakresu ergonomii oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia, - ocenić możliwości zastosowania znanych narzędzi programistycznych do rozwiązywania zadań inżynierskich, - wykorzystać poznane metody badań operacyjnych jako narzędzi wspomagających procesy podejmowania decyzji oraz formułować typowe modele sytuacji decyzyjnych, - dobrać i adaptować odpowiednie metody analityczne do rozwiązywania problemów transportowych, - posługiwać się poznanymi zasadami, teoriami i konstrukcjami w podejmowanej i prowadzonej działalności, z uwzględnieniem skutków ewentualnych zdarzeń, - ocenić i dobrać metody i techniki kształtowania bezpieczeństwa pracy w systemach transportowych.
- Efekt Tr1A_U22
- Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym charakterystycznego dla wybranej specjalności, dotyczącego: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), teleinformatyki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu, jak również wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
- Efekt Tr1A_U23
- Używając właściwych metod, technik, narzędzi i materiałów, potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją projektować proste urządzenia, obiekty, systemy lub realizować procesy typowe dla transportu, w tym: - stosując zasady obliczeń wytrzymałościowych projektować typowe węzły konstrukcyjne i części maszyn oraz sprawdzić prawidłowości przyjętych kształtów i wymiarów części maszyn do zadanych obciążeń, - dokonać przekształceń przepływu ładunków w relacji producent – odbiorca z uwzględnieniem kryteriów postaci, miejsca i czasu, - projektować wybrane elementy infrastruktury punktowej i liniowej transportu, - rozwiązać problem braku dostępności transportowej rozwiązań dla osób o zróżnicowanych potrzebach, - rozwiązywać zadania statyki dla problemów płaskich i przestrzennych oraz proste zadania wytrzymałości materiałów obejmujących układy złożone z prętów, wałów i belek, - wyznaczać transmitancję operatorową i moduł transmitancji, oraz transmitancję widmową oraz korzystać z tablicy transformat i oryginałów, jak również wyznaczać charakterystyki skokowe i częstotliwościowe i określać własności obiektów na podstawie tych charakterystyk, - wyznaczać sterowalność, obserwowalność i stabilność obiektu dynamicznego na podstawie kryteriów analitycznych, wyznaczyć transmitancję zastępczą oraz sformułować równania obiektu dynamicznego posługując się fazowymi zmiennymi stanu.
- Efekt Tr1A_U24
- Używając właściwych metod, technik, narzędzi i materiałów, potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją projektować proste urządzenia, obiekty, systemy lub realizować procesy charakterystyczne dla wybranej specjalności dotyczące: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, technologii transportu i organizacji obsługi transportowej, logistyki, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), teleinformatyki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_U25
- Potrafi korzystać z kart katalogowych, norm i dokumentacji technicznych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego elementu, urządzenia, układu lub systemu charakterystycznego dla transportu.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Tr1A_K01
- Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści i własnej wiedzy. Rozumie przy tym potrzebę i zna możliwości uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych.
- Efekt Tr1A_K02
- Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w szczególności dotyczących transportu, a także zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem tych problemów.
- Efekt Tr1A_K03
- Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
- Efekt Tr1A_K04
- Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji oraz opinii dotyczących osiągnięć techniki i technologii transportu oraz innych aspektów działalności inżyniera transportu, jak również współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działania na rzecz interesu publicznego.
- Efekt Tr1A_K05
- Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.