Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Transport | Wydział Transportu | 2019/2020 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Transport | Prodziekan ds. Kształcenia |
Cele:
Studia pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku Transport kształtują wiedzę o systemach transportowych i systemach logistycznych, systemach zarządzania, o technicznych środkach transportu, ich bezpiecznym i efektywnym wykorzystaniu, o technologii przewozów i technologii magazynowania oraz o systemach kierowania i sterowania ruchem pojazdów dla zapewnienia przewozów z efektywnym wykorzystaniem środków technicznych, przy zapewnieniu właściwego bezpieczeństwa i niezawodności procesu trans-portowego. Efekty kształcenia dotyczą projektowania, tworzenia, modernizacji, zarządzania i eksploatacji systemów transportowych i systemów logistycznych. Nabyte umiejętności i kompetencje społeczne są wykorzystywane w transporcie drogowym, kolejowym, lotniczym i wewnątrzzakładowym. Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich absolwentów kierunku Transport są rozwijane w ramach specjalności odpowiadających problemowo podstawowym obszarom działalności zawodowej inżyniera transportu (w powszechnym rozumieniu tego określenia). Stacjonarne studia pierwszego stopnia prowadzone są w zakresie specjalności: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu, Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych, Logistyka i technologia transportu kolejowego, Logistyka i technologia transportu samochodowego, Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania, Sterowanie ruchem drogowym, Sterowanie ruchem kolejowym, Sterowanie ruchem lotniczym, Telematyka transportu. Miejscem pracy absolwenta studiów pierwszego stopnia na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej są te działy gospodarki narodowej, gdzie występują i są rozwiązywane problemy przemieszczania ludzi i ładunków. Są to instytucje i przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem, budową, modernizacją, eksploatacją i rozwojem systemów transportowych i logistycznych oraz ich infrastruktury, układów i środków transportu. Wszędzie tam inżynierowie transportu współpracują ze specjalistami z zakresu urbanistyki, budownictwa, energetyki, budowy maszyn, teleinformatyki, ekonomii, ergonomii, socjologii, logistyki, ochro¬ny środowiska oraz wojskiem i służbami państwowymi (policja, straż pożarna, straż granicz¬na). Dotyczy to także etapu prac studialnych, formułowania koncepcji programowo-przestrzennych, opracowania programów funkcjonalno-użytkowych oraz wstępnych projektów technologicznych i organizacyjnych, projektów budowlanych i wykonawczych układów komunikacyjnych i obiektów zaplecza technicznego transportu oraz projektów w zakresie koncepcji i założeń techniczno-użytkowych środków transportu.
Warunki przyjęć:
Szczegółowe zasady warunków przyjęć są dostępne na stronie https://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | Grafika inżynierska I | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Infrastruktura transportu I | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy transportowe I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Matematyka I | 10 | 60 | 60 | 0 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy ekonomii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia Informacyjna | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Obieralne | Język obcy I | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika I | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska II | 2 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Logistyka | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy budowy maszyn I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka II | 2 | 0 | 15 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Informatyka I | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Matematyka II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mechanika techniczna I | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Obieralne | Wychowanie fizyczne I | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Obieralne | Język obcy II | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika II | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Ergonomia i bezpieczeństwo pracy | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy budowy maszyn II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy elektroniki I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki transportu I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Badania operacyjne | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Informatyka II | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika techniczna II | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Probabilistyka I | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Obieralne | Wychowanie fizyczne II | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu | Specjalnościowe | Infrastruktura transportu II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska w transporcie | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki transportu II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Podstawy budowy maszyn IV | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria maszyn cieplnych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Kolejowe układy transportowe I | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy szynowe i trakcja | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Drogowe układy komunikacyjne I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Drogi w transporcie wewnętrznym | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zakłady przemysłowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Drogowe układy komunikacyjne I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ruch drogowy i miejski I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Elementy i układy sterowania ruchem kolejowym I | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Kolejowe układy transportowe I | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy szynowe i trakcja | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Meteorologia lotnicza | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo lotnicze i bezpieczeństwo ruchu lotniczego I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika komputerowa w sterowaniu ruchem lotniczym I | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Telematyka transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Telematyka transportu | Specjalnościowe | Podstawy telekomunikacji | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy teletransmisyjne I | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Języki obce | Obieralne | Język obcy III | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika III | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki I | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy budowy maszyn III | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy elektroniki II | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy inżynierii ruchu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy transportowe II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy łączności w transporcie | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Mechanika techniczna III | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Probabilistyka II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Obieralne | Wychowanie fizyczne III | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu | Specjalnościowe | Człowiek w systemie transportowym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Diagnostyka techniczna I | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Infrastruktura transportu III | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Środki transportu III | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Symulacja układów technicznych | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich I | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Elektryczne wyposażenie pojazdów samochodowych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Hydromechanika i urządzenia hydrauliczne | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy budowy maszyn V | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy dynamiki maszyn | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy samochodowe I | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Silniki samochodowe I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia wytwarzania i napraw pojazdów samochodowych I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Teoria maszyn cieplnych II | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Kolejowe układy transportowe II | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przepływ ładunków w systemach logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika ruchu kolejowego | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia pasażerskich przewozów kolejowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja kolejowa | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Drogowe układy komunikacyjne II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu drogowego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium ruchu drogowego | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie transportem samochodowym I | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przepływ ładunków w systemach logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Przepływ ładunków w systemach logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki transportu wewnętrznego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia magazynowania I | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu wewnętrznego I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Drogi i ulice I | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Drogowe układy komunikacyjne II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektronika I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Pomiary w ruchu drogowym I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ruch drogowy i miejski II | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem drogowym I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Elektronika I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elementy i układy sterowania ruchem kolejowym II | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika ruchu kolejowego | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja kolejowa | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Budowa i eksploatacja portów lotniczych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektronika I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu lotniczego I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika lotu | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika komputerowa w sterowaniu ruchem lotniczym II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Telematyka transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Telematyka transportu | Specjalnościowe | Elektronika I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Radiokomunikacja w transporcie | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sieci telekomunikacyjne w transporcie I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem I (obieralny) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy teletransmisyjne II | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia przewozów I (obieralny) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Telematyka transportu I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Metrologia II | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki II | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy eksploatacji technicznej | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu | Specjalnościowe | Diagnostyka techniczna II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria bezpieczeństwa | 6 | 30 | 15 | 0 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Materiały i recykling | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy i urządzenia inteligentne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo transportowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki transportu i otoczenie | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich II | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zagrożenia i wypadki komunikacyjne | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Bezpieczeństwo pojazdów i ruchu drogowego | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Diagnostyka samochodowa | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium eksploatacji technicznej pojazdów samochodowych | 6 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Pojazdy samochodowe II | 4 | 0 | 15 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Silniki samochodowe II | 4 | 0 | 15 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia wytwarzania i napraw pojazdów samochodowych II | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaplecze techniczne eksploatacji pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Kierowanie i sterowanie ruchem kolejowym | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Kolejowe układy transportowe III | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo transportowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym III | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologia pasażerskich przewozów kolejowych II | 2 | 0 | 15 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia pracy stacji kolejowych | 4 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia towarowych przewozów kolejowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia towarowych przewozów kolejowych II | 3 | 0 | 15 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie transportem samochodowym II | 5 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Prawo transportowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przepływ ładunków w systemach logistycznych II | 4 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego III | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja w transporcie drogowym | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Prawo transportowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przepływ ładunków w systemach logistycznych II | 4 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sterowanie w transporcie wewnętrznym | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia magazynowania II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia towarowych przewozów kolejowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu wewnętrznego II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja w transporcie wewnętrznym | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Drogi i ulice II | 3 | 0 | 15 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektronika II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki III | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Pomiary w ruchu drogowym II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem drogowym II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem drogowym III | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa III | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Elektronika II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elementy i układy sterowania ruchem kolejowym III | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki III | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym IV | 3 | 0 | 15 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa III | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika sterowania ruchem kolejowym I | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika sterowania ruchem kolejowym II | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Budowa i eksploatacja statków powietrznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektronika II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu lotniczego II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu lotniczego III | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Lotnicze systemy łączności | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki III | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Prawo lotnicze i bezpieczeństwo ruchu lotniczego II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa III | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Telematyka transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Telematyka transportu | Specjalnościowe | Eksploatacja systemów telekomunikacyjnych | 4 | 15 | 15 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektronika II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki III | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Sieci telekomunikacyjne w transporcie II | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem II (obieralny) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy komutacyjne | 3 | 15 | 15 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa III | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia przewozów II (obieralny) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Telematyka transportu II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Praktyka (specjalnościowa/dyplomowa) | 4 | 0 | 0 | 0 | 160 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Ekonomika transportu | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Praca dyplomowa inżynierska | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe inżynierskie | 5 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Obieralne HES | Obieralne | Przedmiot obieralny humanistyczno-ekonomiczno-społeczny I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny humanistyczno-ekonomiczno-społeczny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kierowanie - teoria i praktyka | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy ochrony własności intelektualnej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Savoir-vivre – kultura współczesnego biznesu – normy i formy | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Transport w turystyce | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Obieralne I, II, III | Obieralne | Przedmiot obieralny I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny III | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Analiza i projektowanie systemów zabezpieczeń w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Badania kontrolne samochodów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie projektowania elementów liniowych infrastruktury kolejowej i drogowej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody ilościowe w planowaniu procesów logistycznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy algorytmiki | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Programowanie w języku C | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Recykling pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki transportu wodnego oraz infrastruktura i suprastruktura portów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środowisko programowania Matlab w praktyce | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy CAD/MES w konstrukcji środków transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy transportowe APM ATS (Automated People Movers - Automated Transportation System) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wpływ drgań i hałasu na człowieka - operatora | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane problemy techniki świetlnej w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia termografii w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie projektami | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Tr1A_W01
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy matematycznej, algebry oraz probabilistyki, w tym: rachunku różniczkowego, całkowego i jego zastosowań, równań różniczkowych, metod numerycznych, algebry liniowej, elementów logiki i algebry abstrakcyjnej, geometrii analitycznej i różniczkowej, matematyki dyskretnej, jak również rachunku prawdopodobieństwa oraz statystyki matematycznej. Ponadto zna zasady budowy i wykorzystania modeli matematycznych wspomagających procesy podejmowania decyzji (liniowe i sieciowe modele decyzyjne, teoria masowej obsługi, programowanie dynamiczne).
- Efekt Tr1A_W02
- Ma ugruntowaną i uporządkowaną wiedzę z zakresu ogólnych zasad fizyki, wielkości fizycznych i oddziaływań fundamentalnych oraz mechaniki punktu materialnego i bryły sztywnej, ruchu drgającego i falowego, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu, optyki i podstaw mechaniki kwantowej, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w transporcie, jak również podstawową wiedzę z zakresu mechaniki relatywistycznej, fizyki ciała stałego i fizyki jądrowej.
- Efekt Tr1A_W03
- Ma wiedzę na temat zasad przeprowadzania i opracowania wyników pomiarów fizycznych, rodzajów niepewności pomiarowych i sposobów ich wyznaczania.
- Efekt Tr1A_W04
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz zna zasady korzystania z zasobów informacji patentowej.
- Efekt Tr1A_W05
- Zna podstawową terminologię i ma, przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z transportem, uporządkowaną podstawową wiedzę z nietechnicznych kierunków studiów powiązanych z transportem, w zakresie: ekonomii oraz zarządzania, w tym teorii organizacji, teorii zarządzania, teorii podejmowania decyzji.
- Efekt Tr1A_W06
- Ma powiązaną z kierunkiem studiów Transport, podstawową wiedzę ogólną z dyscyplin naukowych tworzących podstawy teoretyczne kierunku studiów w zakresie: mechaniki, budowy maszyn, elektrotechniki, elektroniki, automatyki, informatyki, telekomunikacji oraz inżynierii materiałowej, w tym w szczególności dotyczącą: - elementów statyki, wytrzymałości materiałów oraz praw i zasad mechaniki ogólnej i ich zastosowania w badaniu ruchu obiektów technicznych, - podstawowych pojęć dotyczących procesów technologicznych, normowania czasu pracy, - wielkości występujących w obwodach elektrycznych i opisu ich struktury, właściwości obwodów prądu sinusoidalnego, zasad przenoszenia i przetwarzania energii w układach elektrycznych oraz warunków pracy urządzeń energoelektrycznych, - budowy przyrządów półprzewodnikowych oraz analogowych i cyfrowych układów elektronicznych i ich podstawowych elementów, - podstawowych typów obiektów dynamicznych oraz metody ich opisu i określania własności, transmitancji operatorowej i widmowej, własności układów automatycznej regulacji, - zasad programowania w językach wysokiego poziomu, programowania strukturalnego i obiektowego, algorytmów, struktur danych, technik tworzenia kodów źródłowych oraz programowania sieciowego i wykorzystywania usług sieciowych, - podstaw telekomunikacji oraz urządzeń, systemów i sieci telekomunikacyjnych, - pojęć dotyczących budowy materii, sposobów badania i rozpoznawania własności mechanicznych metali i ich stopów oraz podstaw korozji elektrochemicznej.
- Efekt Tr1A_W07
- Ma przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z transportem, podstawową wiedzę z dyscyplin naukowych tworzących podstawy teoretyczne programu studiów, w zakresie: mechaniki technicznej, budowy maszyn, elektrotechniki i elektroenergetyki, elektroniki, automatyki, technologii informacyjnych, telekomunikacji, materiałoznawstwa, grafiki inżynierskiej, ergonomii i bezpieczeństwa pracy, logistyki oraz metrologii, w tym w szczególności dotyczącą: - wykorzystania elementów statyki i podstaw teorii sprężystości w rozwiązywaniu zadań wytrzymałości materiałów, własności wybranych układów mechanicznych i urządzeń oraz układów i urządzeń elektrycznych stosowanych w transporcie oraz stosowanej w ich badaniu aparatury pomiarowej, - podstawowych zagadnień technologii wytwarzania urządzeń transportowych oraz terminologii i podstawowych zagadnień związanych z budową maszyn stosowanych w transporcie i wybranych norm obowiązujących w konstrukcjach maszyn, - działania wybranych rozwiązań układów elektronicznych, - właściwości wybranych elementów i układów automatyki, - technik wykorzystania komputerów i technologii informatycznych dla przetwarzania danych tekstowych, obliczeń i sporządzania wykresów oraz posługiwania się bazami danych, narzędziami grafiki biznesowej i podstawowymi aplikacjami Internetu, - urządzeń, systemów i sieci telekomunikacyjnych stosowanych w transporcie, - zagadnień związanych z materiałami wykorzystywanymi w procesie produkcji elementów infrastruktury transportowej i środków transportu oraz budowy i własności tworzyw sztucznych, kompozytów, materiałów stosowanych w elektrotechnice, elektronice i telekomunikacji, - metod odwzorowania elementów przestrzennych na płaszczyźnie rysunku, teorii zapisu złożonych konstrukcji technicznych oraz metod komputerowego wspomagania projektowania, - zasad ergonomicznego projektowania i diagnozowania technicznych środków transportu oraz podstawowych wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach pracy w transporcie i przemyśle działającym na je
- Efekt Tr1A_W08
- Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie transportową wiedzę ogólną w zakresie: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, systemów transportowych, inżynierii ruchu (kolejowego, drogowego oraz lotniczego), telematyki transportu, eksploatacji technicznej, ekonomiki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu, w tym dotyczącą m.in.: - podstaw projektowania, budowy i utrzymania liniowej i punktowej infrastruktury transportu lądowego oraz zagadnień bezpieczeństwa jej eksploatacji, - klasyfikacji środków transportu oraz ich charakterystyk i parametrów techniczno-eksploatacyjnych, - teorii systemów transportowych, celu konstruowania modeli transportowych, funkcji, właściwości i struktury systemów transportowych oraz ich modeli i klasyfikacji, - opracowania prognoz wielkości zadań transportowych, zapisu formalnego charakterystyk elementów struktury sieci transportowej, formułowania zadań optymalizacyjnych obsługi transportowej obszaru sieci transportowej, z uwzględnieniem punktów przeładunkowych oraz wielokryterialnej oceny rozwiązań projektowych infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych, - opisu procesów i systemów eksploatacyjnych w zakresie użytkowania i utrzymania, rozpoznawania stanu technicznego obiektów i oceny ich niezawodności eksploatacyjnej oraz kształtowania strategii eksploatacyjnych.
- Efekt Tr1A_W09
- Ma charakterystyczną dla wybranej specjalności szczegółową wiedzę dotyczącą określonego obszaru transportu kolejowego, samochodowego, lotniczego lub wewnętrznego i magazynowania obejmującą: urządzenia, obiekty, systemy, procesy lub usługi, w zakresie: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej, telematyki transportu lub inżynierii bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_W10
- Ma wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych tworzących podstawy teoretyczne kierunku studiów Transport niezbędną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań charakterystycznych dla wybranej specjalności, w zakresie: prawa transportowego, elektroniki, techniki cyfrowej, wspomagania komputerowego prac inżynierskich, hydromechaniki, podstaw budowy maszyn, teorii maszyn cieplnych, ergonomii i bezpieczeństwa pracy lub ekologii i ochrony środowiska.
- Efekt Tr1A_W11
- Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów transportowych.
- Efekt Tr1A_W12
- Zna metody, techniki, narzędzia i materiały oraz wymagania stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich charakterystycznych dla wybranej specjalności, dotyczących: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej, telematyki transportu lub bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_W13
- Zna pozatechniczne (społeczne, ekonomiczne, etyczne i prawne) uwarunkowania działalności inżynierskiej w transporcie i przemyśle działającym na potrzeby transportu oraz dotyczące transportu fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji.
- Efekt Tr1A_W14
- Ma podstawową wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej w transporcie i przemyśle działającym na potrzeby transportu. Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju różnych także indywidualnych form przedsiębiorczości dla potrzeb transportu.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Tr1A_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, zasobów informacji patentowej i innych wiarygodnych źródeł, a także integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
- Efekt Tr1A_U02
- Potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach z użyciem specjalistycznej terminologii, w tym wykorzystując środki łączności oraz Internet, jak również brać udział w debacie, przedstawiając i oceniając różne opinie i stanowiska oraz dyskutując o nich.
- Efekt Tr1A_U03
- Potrafi poprawnie używać pojęć z zakresu kierunku studiów Transport oraz wybranej specjalności, w tym pojęć dotyczących: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej, telematyki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu, pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowej.
- Efekt Tr1A_U04
- Potrafi przygotować w języku polskim i wybranym języku obcym, dobrze udokumentowane, przejrzyste opracowanie problemów z zakresu transportu, jak również potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i wybranym języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
- Efekt Tr1A_U05
- Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole, jak również współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych.
- Efekt Tr1A_U06
- Ma umiejętność samokształcenia się, w tym potrafi śledzić rozwój technik i metod przydatnych w rozwiązywaniu zadań oraz aktualizować używane narzędzia.
- Efekt Tr1A_U07
- Rozumie znaczenie głównych wątków obcojęzycznego przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, w tym w dyskusji na tematy z zakresu transportu i swojej specjalności oraz potrafi wyjaśniać swoje stanowisko, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Posługuje się także wybranym językiem obcym w stopniu wystarczającym do czytania ze zrozumieniem kart katalogowych, not aplikacyjnych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych itp. w zakresie związanym z transportem, jak również potrafi prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem wybranego języka obcego na tyle płynnie i spontanicznie, by nie powodować napięcia u żadnej ze stron na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
- Efekt Tr1A_U08
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla projektowania, budowy, eksploatacji i badania (diagnozowania) urządzeń i systemów transportu, w szczególności: - potrafi przedstawić przedmiot, urządzenie, schemat, obiekt, system w szkicu odręcznym i wykonać rysunek przy pomocy techniki komputerowej (z wykorzystaniem programu ACAD), - potrafi wykorzystać graficzne środki języka programowania do wizualizacji symulowanych procesów.
- Efekt Tr1A_U09
- Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, jak również interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski, w szczególności potrafi: - oszacować czas potrzebny na realizację zadania oraz opracować i zrealizować harmonogram prac, - wybrać i zastosować metodę oraz układ pomiarowy, odpowiedni do mierzonych wielkości (elektrycznych, mechanicznych), - stosować odpowiednie metody do pomiaru i analizy czynników materialnego środowiska pracy, - posługiwać się aparaturą pomiarową i dokonać pomiarów, - przedstawić wyniki pomiarów i symulacji komputerowych w postaci liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i dokonać oszacowania błędów, - planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz pomiary w warunkach rzeczywistych.
- Efekt Tr1A_U10
- Potrafi posługiwać się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami, i narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania, do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów i układów oraz prostych systemów transportowych, w tym: zastosować metody programowania współbieżnego do tworzenia wielowątkowych modeli symulacyjnych oraz komputerową technikę do sporządzania dokumentacji technicznej.
- Efekt Tr1A_U11
- Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich, w szczególności potrafi: - wykorzystać technikę komputerową do wykonania obliczeń, - modelować elementy i układy regulacji, elementy wykonawcze i podstawowe układy cyfrowe, - budować i wykorzystywać modele matematyczne wspomagające procesy podejmowania decyzji, - posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych, - zastosować wiedzę z zakresu probabilistyki do opracowania i przedstawiania danych doświadczalnych, - wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań z mechaniki, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu, optyki i podstaw mechaniki kwantowej, - zidentyfikować zadanie algorytmiczne związane z problemem inżynierskim i zaprojektować algorytm jego rozwiązania oraz wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych, - oszacować funkcyjne i liczbowe wskaźniki niezawodności obiektów prostych i złożonych na podstawie wyników badań eksploatacyjnych.
- Efekt Tr1A_U12
- Potrafi opisać system eksploatacyjny obiektu technicznego w zakresie jego użytkowania i utrzymania w gotowości, potrafi dokonać analizy i syntezy obiektu o złożonej strukturze niezawodnościowej oraz scharakteryzować wielostanowy proces eksploatacji, stosując właściwe miary i wyznaczając ich wartości.
- Efekt Tr1A_U13
- Potrafi zapisać formalnie graf struktury systemu transportowego, charakterystyki elementów struktury, drogę przewozu, relację przewozu, określić zapotrzebowanie na przewóz, wyznaczyć przepustowość, koszt i czas drogi, drogę o minimalnym koszcie oraz zapisać formalnie warunki nakładane na potok ruchu w sieci transportowej, jak również sformułować w postaci ogólnej i aplikacyjnej, zadanie optymalizacyjne z problematyki transportowej, w tym obsługi transportowej wybranego obszaru sieci transportowej, z uwzględnieniem punktów przeładunkowych oraz dokonać wielokryterialnej oceny rozwiązań projektowych infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych i opracować wielkości prognoz zadań transportowych dla zadanego okresu.
- Efekt Tr1A_U14
- Przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne (gospodarcze, społeczne, etyczne i prawne) związane z transportem.
- Efekt Tr1A_U15
- Potrafi pracować w środowisku transportowym oraz stosować zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą.
- Efekt Tr1A_U16
- Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej proponowanych rozwiązań i podejmowanych działań inżynierskich, w tym: - obliczać nakłady i koszty logistyczne zadania transportowego, - zastosować teoretyczną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych, aby wskazać istotę problemu i wyciągnąć logiczne wnioski.
- Efekt Tr1A_U17
- Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi transportowe, w tym: - stosować ilościowe i jakościowe mierniki oceny pracy przewozowej systemów transportowych, - opisać procesy i systemy eksploatacyjne w zakresie użytkowania i utrzymania, potrafi rozpoznać stan techniczny obiektów i ocenić ich niezawodność eksploatacyjną, potrafi kształtować strategie eksploatacyjne systemów technicznych, - ocenić przydatność różnych systemów telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach transportowych, - dokonać wyboru metod i środków inżynierii ruchu, - identyfikować zagrożenia w systemach transportowych.
- Efekt Tr1A_U18
- Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne charakterystyczne dla wybranej specjalności, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi, dotyczące: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), telematyki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_U19
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, w tym: - stosować ilościowe i jakościowe mierniki oceny pracy przewozowej systemów transportowych, - sformułować zadanie logistyczne dla dowolnego obiektu realizującego funkcje logistyczne, - opracować projekt systemu transportowego dla regionu, miasta lub przedsiębiorstwa, - przeprowadzić analizę porównawczą i dokonać oceny systemów transportowych, - ocenić poziom ergonomicznej jakości układu operator – pojazd – otoczenie.
- Efekt Tr1A_U20
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla wybranej specjalności, dotyczących: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej, telematyki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu, pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowej.
- Efekt Tr1A_U21
- Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla transportu oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia, w tym: - dobrać rozwiązanie konstrukcyjne do zadanego schematu obciążeń, - ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi z zakresu ergonomii oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia, - ocenić możliwości zastosowania znanych narzędzi programistycznych do rozwiązywania zadań inżynierskich, - wykorzystać poznane metody badań operacyjnych jako narzędzi wspomagających procesy podejmowania decyzji oraz formułować typowe modele sytuacji decyzyjnych, - dobrać i adaptować odpowiednie metody analityczne do rozwiązywania problemów transportowych, - posługiwać się poznanymi zasadami, teoriami i konstrukcjami w podejmowanej i prowadzonej działalności, z uwzględnieniem skutków ewentualnych zdarzeń, - ocenić i dobrać metody i techniki kształtowania bezpieczeństwa pracy w systemach transportowych.
- Efekt Tr1A_U22
- Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla wybranej specjalności, dotyczącego: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), telematyki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu, jak również wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
- Efekt Tr1A_U23
- Używając właściwych metod, technik, narzędzi i materiałów, potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją projektować proste urządzenia, obiekty, systemy lub realizować procesy typowe dla transportu, w tym: - stosując zasady obliczeń wytrzymałościowych projektować typowe węzły konstrukcyjne i części maszyn oraz sprawdzić prawidłowości przyjętych kształtów i wymiarów części maszyn do zadanych obciążeń, - dokonać przekształceń przepływu ładunków w relacji producent – odbiorca z uwzględnieniem kryteriów postaci, miejsca i czasu, - projektować wybrane elementy infrastruktury punktowej i liniowej transportu, - rozwiązywać zadania statyki dla problemów płaskich i przestrzennych oraz proste zadania wytrzymałości materiałów obejmujących układy złożone z prętów, wałów i belek, - wyznaczać transmitancję operatorową i moduł transmitancji, oraz transmitancję widmową, także korzystać z tablicy transformat i oryginałów, jak również wyznaczać charakterystyki skokowe i częstotliwościowe i określać własności obiektów na podstawie tych charakterystyk, - wyznaczać sterowalność, obserwowalność i stabilność obiektu dynamicznego na podstawie kryteriów analitycznych, wyznaczyć transmitancję zastępczą oraz sformułować równania obiektu dynamicznego, posługując się fazowymi zmiennymi stanu.
- Efekt Tr1A_U24
- Używając właściwych metod, technik, narzędzi i materiałów, potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją projektować proste urządzenia, obiekty, systemy lub realizować procesy charakterystyczne dla wybranej specjalności dotyczące: infrastruktury transportu, technicznych środków transportu, technologii transportu i organizacji obsługi transportowej, logistyki, inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), telematyki transportu, bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_U25
- Potrafi korzystać z kart katalogowych, norm i dokumentacji technicznych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego elementu, urządzenia, układu lub systemu charakterystycznego dla transportu.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Tr1A_K01
- Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści i własnej wiedzy. Rozumie przy tym potrzebę i zna możliwości uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych.
- Efekt Tr1A_K02
- Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, w szczególności dotyczących transportu, a także zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem tych problemów.
- Efekt Tr1A_K03
- Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
- Efekt Tr1A_K04
- Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji oraz opinii dotyczących osiągnięć techniki i technologii transportu oraz innych aspektów działalności inżyniera transportu, jak również współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działania na rzecz interesu publicznego.
- Efekt Tr1A_K05
- Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.