- Nazwa przedmiotu:
- Środki transportu III
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski, prof. zw.; prof. dr hab. inż. Krzysztof Zboiński, prof. zw., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Sterowania Ruchem i Infrastruktury Transportu
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.SIS503
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 56 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 15 godz., studiowanie literatury przedmiotu w zakresie pracy projektowej 10 godz., wykonanie obliczeń projektowych i dokumentacji poza godzinami zajęć 26 godz., przygotowanie się do obrony projektu 2 godz., konsultacje 3 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,0 pkt ECTS (18 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 15 godz., konsultacje 3 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,0 pkt. ECTS (56 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 15 godz., studiowanie literatury przedmiotu w zakresie pracy projektowej 10 godz., wykonanie obliczeń projektowych i dokumentacji poza godzinami zajęć 26 godz., przygotowanie się do obrony projektu 2 godz., konsultacje 3 godz.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wykład ze Środków Transportu I i II.
- Limit liczby studentów:
- projekt: 15 osób
- Cel przedmiotu:
- Wykształcenie umiejętności stosowania metod oceny i przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji typowych środków transportu
- Treści kształcenia:
- Treść ćwiczeń projektowych:
Rozwiązanie 3 przykładów rachunkowych (ćwiczeń) obejmujących badanie: stateczności dźwignic, opcjonalnie wyznaczania maksymalnych prędkości samochodu lub pojazdu szynowego w łuku, oraz zapewnienia stateczności latającego środka transportu podczas lotu z ładunkiem.
- Metody oceny:
- Zaliczenie ćwiczeń
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Piątkiewicz A. Sobolski R. – Dźwignice i Przenośniki, tom I i II,
2. Zaskurski J. – Wózki jezdniowe napędzane,
3. Pawlicki K. – Elementy dźwignic, cz. 1 i 2,
4. Arczyński S. – Mechanika ruchu samochodu,
5. Reimpell H., Betzler H. – Podwozia samochodów,
6. Sysak J. – Drogi kolejowe, 7. Esveld C. – Modern railway track,
8. Romaniszyn Z., Wolfram T. – Nowoczesny tabor szynowy. 9. Goraj Z. – Dynamika i aerodynamika samolotów manewrowych z elementami obliczeń
10. Witkowski R. – Wprowadzenie do wiedzy o śmigłowcach.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W01
- posiada wiedzę umożliwiajacą rozpoznanie podstawowych zagrożeń bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji środków transportu
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG
- Charakterystyka W02
- posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego sprawdzenia statecznosci dźwignic i zaproponowania przeciwśrodków
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG
- Charakterystyka W03
- posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego wyznaczania prędkości maksymalnej pojazdu szynowego w łuku i właściwej interpretacji wyniku
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG
- Charakterystyka W04
- posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego wyznaczania prędkości maksymalnej samochodu w łuku i właściwej interpretacji wyniku
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG
- Charakterystyka W05
- posiada wiedzę praktyczną umożliwiającą zapewnienie metodami analitycznymi stateczności statku powietrznego podczas lotu z ładunkiem
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U01
- posiada umiejetności biegłego posługiwania się analitycznymi narzędziami rozpoznania i przeciwdziałania typowym zagrożeniom bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji środków transportu
Weryfikacja: wykonanie 3 ćwiczeń rachunkowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_U18
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_UW, III.P6S_UW.3.o
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_K01
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_KK