Nazwa przedmiotu:
Inżynieria ruchu lotniczego III
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Jacek Skorupski, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Inżynierii Transportu Lotniczego
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.SIP626
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
90 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 30 godz., studiowanie literatury przedmiotu 10 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć 45 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,5 pkt. ECTS (35 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 30 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3,0 pkt. ECTS (90 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 30 godz., studiowanie literatury przedmiotu 10 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć 45 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu sterowania ruchem lotniczym, organizacji przestrzeni powietrznej, budowy i eksploatacji statków powietrznych, bezpieczeństwa ruchu lotniczego.
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Nabycie umiejętności wykonywania prac projektowych lub analitycznych oraz krytycznej analizy działania istniejących lub projektowanych systemów i obiektów w obszarze sterowania ruchem lotniczym.
Treści kształcenia:
Tematem zajęć jest wykonanie projektu dotyczącego wybranego przez Studenta zagadnienia z zakresu sterowania ruchem lotniczym. Sugeruje się, aby projekt ten stanowił podstawę (tzw. część praktyczną) przyszłej pracy dyplomowej inżynierskiej.
Metody oceny:
Ocena formująca: monitorowanie i ocena postępów w realizacji zleconej studentowi pracy projektowej/analitycznej oraz wskazywanie i omawianie popełnianych błędów, ocena podsumowująca: obrona pracy projektowej/badawczej.
Egzamin:
nie
Literatura:
Zależy od rodzaju zleconej studentowi pracy projektowej/analitycznej. Ustalana indywidualnie z opiekunem projektu.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W01
Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi obszarami inżynierii ruchu lotniczego. Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze ruchu lotniczego. Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich związanych z inżynierią ruchu lotniczego,
Weryfikacja: Monitorowanie i ocena postępów w realizacji zleconej studentowi pracy projektowej/badawczej oraz wskazywanie i omawianie popełnianych błędów, obrona pracy projektowej/badawczej. Wymagane jest poprawne uzasadnienie dobranych metod i narzędzi projektowych/badawczych
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim w zakresie inżynierii ruchu lotniczego, potrafi integrować uzyskane informacje i dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie w zakresie zarządzania ruchem lotniczym. Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie ruchu lotniczego. Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego problemu inżynierii ruchu lotniczego oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej/badawczej. Wymagana jest poprawna realizacja przynajmniej podstawowych (zasadniczych) elementów analizowanego projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_U01, Tr1A_U20, Tr1A_U22
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_UW, III.P6S_UW.2.o, III.P6S_UW.4.o

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K01
Potrafi krytycznie ocenić zaproponowane rozwiązanie, wskazać jego ograniczenia oraz zaproponować kierunki rozwoju opracowanego projektu.
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej. Wymagane jest przeprowadzenie krytycznej oceny zaproponowanego rozwiązania, wskazanie jego ograniczeń oraz zaproponowanie kierunków rozwoju opracowanego projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_K01
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_KK