Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Transport | Wydział Transportu | 2017/2018 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Transport | Prodziekan ds. Kształcenia |
Cele:
Studia pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku Transport kształtują wiedzę o systemach transportowych i systemach logistycznych, systemach zarządzania, o technicznych środkach transportu, ich bezpiecznym i efektywnym wykorzystaniu, o technologii przewozów i technologii magazynowania oraz o systemach kierowania i sterowania ruchem pojazdów dla zapewnienia przewozów z efektywnym wykorzystaniem środków technicznych, przy zapewnieniu właściwego bezpieczeństwa i niezawodności procesu trans-portowego. Efekty kształcenia dotyczą projektowania, tworzenia, modernizacji, zarządzania i eksploatacji systemów transportowych i systemów logistycznych. Nabyte umiejętności i kompetencje społeczne są wykorzystywane w transporcie drogowym, kolejowym, lotniczym i wewnątrzzakładowym. Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich absolwentów kierunku Transport są rozwijane w ramach specjalności odpowiadających problemowo podstawowym obszarom działalności zawodowej inżyniera transportu (w powszechnym rozumieniu tego określenia). Stacjonarne studia pierwszego stopnia prowadzone są w zakresie specjalności: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu, Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych, Logistyka i technologia transportu kolejowego, Logistyka i technologia transportu samochodowego, Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania, Sterowanie ruchem drogowym, Sterowanie ruchem kolejowym, Sterowanie ruchem lotniczym, Telematyka transportu. Miejscem pracy absolwenta studiów pierwszego stopnia na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej są te działy gospodarki narodowej, gdzie występują i są rozwiązywane problemy przemieszczania ludzi i ładunków. Są to instytucje i przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem, budową, modernizacją, eksploatacją i rozwojem systemów transportowych i logistycznych oraz ich infrastruktury, układów i środków transportu. Wszędzie tam inżynierowie transportu współpracują ze specjalistami z zakresu urbanistyki, budownictwa, energetyki, budowy maszyn, teleinformatyki, ekonomii, ergonomii, socjologii, logistyki, ochro¬ny środowiska oraz wojskiem i służbami państwowymi (policja, straż pożarna, straż granicz¬na). Dotyczy to także etapu prac studialnych, formułowania koncepcji programowo-przestrzennych, opracowania programów funkcjonalno-użytkowych oraz wstępnych projektów technologicznych i organizacyjnych, projektów budowlanych i wykonawczych układów komunikacyjnych i obiektów zaplecza technicznego transportu oraz projektów w zakresie koncepcji i założeń techniczno-użytkowych środków transportu.
Warunki przyjęć:
Szczegółowe zasady warunków przyjęć są dostępne na stronie https://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | Grafika inżynierska I | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Infrastruktura transportu I | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy transportowe I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Matematyka I | 10 | 60 | 60 | 0 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy ekonomii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia Informacyjna | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Obieralne | Język obcy I | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika I | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska II | 2 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Logistyka | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy budowy maszyn I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka II | 2 | 0 | 15 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Informatyka I | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Matematyka II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mechanika techniczna I | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Obieralne | Wychowanie fizyczne I | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Obieralne | Język obcy II | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika II | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Ergonomia i bezpieczeństwo pracy | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy budowy maszyn II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy elektroniki I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki transportu I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Badania operacyjne | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Informatyka II | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika techniczna II | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Probabilistyka I | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Obieralne | Wychowanie fizyczne II | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu | Specjalnościowe | Infrastruktura transportu II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska w transporcie | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki transportu II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Podstawy budowy maszyn IV | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria maszyn cieplnych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Kolejowe układy transportowe I | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy szynowe i trakcja | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Drogowe układy komunikacyjne I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Drogi w transporcie wewnętrznym | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zakłady przemysłowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Drogowe układy komunikacyjne I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ruch drogowy i miejski I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Elementy i układy sterowania ruchem kolejowym I | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Kolejowe układy transportowe I | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy szynowe i trakcja | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Meteorologia lotnicza | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo lotnicze i bezpieczeństwo ruchu lotniczego I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika komputerowa w sterowaniu ruchem lotniczym I | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Telematyka transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Telematyka transportu | Specjalnościowe | Podstawy telekomunikacji | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy teletransmisyjne I | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Języki obce | Obieralne | Język obcy III | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika III | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki I | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy budowy maszyn III | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy elektroniki II | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy inżynierii ruchu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy transportowe II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy łączności w transporcie | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Mechanika techniczna III | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Probabilistyka II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Obieralne | Wychowanie fizyczne III | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu | Specjalnościowe | Człowiek w systemie transportowym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Diagnostyka techniczna I | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Infrastruktura transportu III | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Środki transportu III | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Symulacja układów technicznych | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich I | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Elektryczne wyposażenie pojazdów samochodowych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Hydromechanika i urządzenia hydrauliczne | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy budowy maszyn V | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy dynamiki maszyn | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy samochodowe I | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Silniki samochodowe I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia wytwarzania i napraw pojazdów samochodowych I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Teoria maszyn cieplnych II | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Kolejowe układy transportowe II | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przepływ ładunków w systemach logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika ruchu kolejowego | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia pasażerskich przewozów kolejowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja kolejowa | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Drogowe układy komunikacyjne II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu drogowego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium ruchu drogowego | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie transportem samochodowym I | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przepływ ładunków w systemach logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Przepływ ładunków w systemach logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki transportu wewnętrznego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia magazynowania I | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu wewnętrznego I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Drogi i ulice I | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Drogowe układy komunikacyjne II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektronika I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Pomiary w ruchu drogowym I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ruch drogowy i miejski II | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem drogowym I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Elektronika I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elementy i układy sterowania ruchem kolejowym II | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika ruchu kolejowego | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja kolejowa | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Budowa i eksploatacja portów lotniczych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektronika I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu lotniczego I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika lotu | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika komputerowa w sterowaniu ruchem lotniczym II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Telematyka transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Telematyka transportu | Specjalnościowe | Elektronika I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Radiokomunikacja w transporcie | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sieci telekomunikacyjne w transporcie I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem I (obieralny) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy teletransmisyjne II | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia przewozów I (obieralny) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Telematyka transportu I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Metrologia II | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki II | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy eksploatacji technicznej | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu | Specjalnościowe | Diagnostyka techniczna II | 3 | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria bezpieczeństwa | 6 | 30 | 15 | 0 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Materiały i recykling | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy i urządzenia inteligentne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo transportowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki transportu i otoczenie | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich II | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zagrożenia i wypadki komunikacyjne | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Bezpieczeństwo pojazdów i ruchu drogowego | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Diagnostyka samochodowa | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium eksploatacji technicznej pojazdów samochodowych | 6 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Pojazdy samochodowe II | 4 | 0 | 15 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Silniki samochodowe II | 4 | 0 | 15 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia wytwarzania i napraw pojazdów samochodowych II | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaplecze techniczne eksploatacji pojazdów samochodowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Kierowanie i sterowanie ruchem kolejowym | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Kolejowe układy transportowe III | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo transportowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym III | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologia pasażerskich przewozów kolejowych II | 2 | 0 | 15 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia pracy stacji kolejowych | 4 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia towarowych przewozów kolejowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia towarowych przewozów kolejowych II | 3 | 0 | 15 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie transportem samochodowym II | 5 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Prawo transportowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przepływ ładunków w systemach logistycznych II | 4 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego III | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja w transporcie drogowym | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Prawo transportowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przepływ ładunków w systemach logistycznych II | 4 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sterowanie w transporcie wewnętrznym | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia magazynowania II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia prac ładunkowych II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia towarowych przewozów kolejowych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia transportu wewnętrznego II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja w transporcie wewnętrznym | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Drogi i ulice II | 3 | 0 | 15 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektronika II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki III | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Pomiary w ruchu drogowym II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem drogowym II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem drogowym III | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa III | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Elektronika II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elementy i układy sterowania ruchem kolejowym III | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki III | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem kolejowym IV | 3 | 0 | 15 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa III | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika sterowania ruchem kolejowym I | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika sterowania ruchem kolejowym II | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Budowa i eksploatacja statków powietrznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektronika II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu lotniczego II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu lotniczego III | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Lotnicze systemy łączności | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki III | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Prawo lotnicze i bezpieczeństwo ruchu lotniczego II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa III | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Telematyka transportu
(Rozwiń)
|
||||||||||
Telematyka transportu | Specjalnościowe | Eksploatacja systemów telekomunikacyjnych | 4 | 15 | 15 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektronika II | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki III | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Sieci telekomunikacyjne w transporcie II | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie ruchem II (obieralny) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy komutacyjne | 3 | 15 | 15 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa III | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia przewozów II (obieralny) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Telematyka transportu II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Praktyka (specjalnościowa/dyplomowa) | 4 | 0 | 0 | 0 | 2400 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Ekonomika transportu | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Praca dyplomowa inżynierska | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe inżynierskie | 5 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Obieralne HES | Obieralne | Przedmiot obieralny humanistyczno-ekonomiczno-społeczny I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny humanistyczno-ekonomiczno-społeczny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kierowanie - teoria i praktyka | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy ochrony własności intelektualnej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Obieralne I, II, III | Obieralne | Przedmiot obieralny I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny III | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Analiza i projektowanie systemów zabezpieczeń w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie projektowania elementów liniowych infrastruktury kolejowej i drogowej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody ilościowe w planowaniu procesów logistycznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy algorytmiki | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Programowanie w języku C | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Recykling pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środki transportu wodnego oraz infrastruktura i suprastruktura portów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Środowisko programowania Matlab w praktyce | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Symulatory ruchu pojazdu - elementy teorii i praktyki | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy CAD/MES w konstrukcji środków transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy mechatroniczne w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy transportowe APM ATS (Automated People Movers - Automated Transportation System) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Transport drogowy towarów niebezpiecznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wpływ drgań i hałasu na człowieka - operatora | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane problemy techniki świetlnej w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia termografii w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie projektami | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Tr1A_W01
- 1) Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy matematycznej, w szczególności: - rachunku różniczkowego i całkowego oraz jego zastosowań; - równań różniczkowych; - metod numerycznych. 2) Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie algebry, w szczególności: - algebry liniowej; - elementów logiki i algebry abstrakcyjnej; - geometrii analitycznej i różniczkowej; - matematyki dyskretnej. 3) Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie probabilistyki, w szczególności: - rachunku prawdopodobieństwa; - statystyki matematycznej. 4) Zna zasady budowy i wykorzystania modeli matematycznych wspomagających procesy podejmowania decyzji (liniowe i sieciowe modele decyzyjne, teoria masowej obsługi, programowanie dynamiczne).
- Efekt Tr1A_W02
- 1) Ma dobrze ugruntowaną wiedzę w zakresie ogólnych zasad fizyki, wielkości fizycznych, oddziaływań fundamentalnych, 2) Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu mechaniki punktu materialnego i bryły sztywnej, ruchu drgającego i falowego, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu, optyki i podstaw mechaniki kwantowej, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w transporcie, 3) Ma podstawową wiedzę z zakresu mechaniki relatywistycznej, fizyki ciała stałego i fizyki jądrowej.
- Efekt Tr1A_W03
- Ma wiedzę na temat zasad przeprowadzania i opracowania wyników pomiarów fizycznych, rodzajów niepewności pomiarowych i sposobów ich wyznaczania.
- Efekt Tr1A_W04
- Ma znajomość struktur gramatycznych i słownictwa w wybranym języku obcym, dotyczących rozumienia i tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych, formalnych i nieformalnych, zarówno ogólnych jak z zakresu transportu. Ma wiedzę na temat aktualnych wydarzeń oraz na temat kultury i zwyczajów, panujących w wybranym obszarze językowym.
- Efekt Tr1A_W05
- Zna podstawową terminologię i ma uporządkowaną podstawową wiedzę z nietechnicznych kierunków studiów powiązanych z transportem, w zakresie: 1) ekonomii, 2) zarządzania, w tym teorii organizacji, teorii zarządzania, teorii podejmowania decyzji; przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z transportem.
- Efekt Tr1A_W06
- Ma powiązaną z kierunkiem transport, podstawową wiedzę z innych technicznych kierunków studiów w zakresie: 1) mechaniki, w szczególności: - elementów statyki, - wytrzymałości materiałów, - podstawowych praw i zasad mechaniki ogólnej oraz ich zastosowania w badaniu ruchu obiektów technicznych; 2) budowy maszyn, w szczególności: - podstawowych pojęć dotyczących procesów technologicznych, normowania czasu pracy, - podstaw konstrukcji maszyn; 3) elektrotechniki i elektroenergetyki, w szczególności: - wielkości występujących w obwodach elektrycznych, - podstawowych praw dotyczących elementów, - opisu struktury obwodów elektrycznych, - właściwości obwodów prądu sinusoidalnego, - zasad przenoszenia i przetwarzania energii w układach elektrycznych, - warunków pracy urządzeń energoelektrycznych; 4) elektroniki, w szczególności: - budowy przyrządów półprzewodnikowych i układów elektronicznych analogowych i cyfrowych, - budowy, charakterystyki i parametrów podstawowych elementów i układów analogowych oraz układów cyfrowych; 5) automatyki, w szczególności: - podstawowe typy obiektów dynamicznych, metody opisu i określania własności obiektów dynamicznych - transmitancji operatorowej i widmowej, - własności układów automatycznej regulacji; 6) informatyki, w szczególności: - zasad programowania w językach wysokiego poziomu, - programowania strukturalnego i obiektowego, - algorytmów, - struktur danych, - techniki tworzenia kodów źródłowych, - programowania sieciowego, - wykorzystywania usług sieciowych; 7) telekomunikacji, w szczególności: - podstaw telekomunikacji, - urządzeń, systemów i sieci telekomunikacyjnych; 8) inżynierii materiałowej, w szczególności: - pojęć dotyczących budowy materii, - sposobów badania i rozpoznawania własności mechanicznych metali i ich stopów, - podstaw korozji elektrochemicznej.
- Efekt Tr1A_W07
- Ma przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z transportem, podstawową wiedzę z innych kierunków studiów, w zakresie: 1) mechaniki technicznej, w szczególności: - wykorzystania elementów statyki i podstaw teorii sprężystości w rozwiązywaniu zadań wytrzymałości materiałów, - własności wybranych układów mechanicznych i urządzeń stosowanych w transporcie, - stosowanej aparatury pomiarowej; 2) budowy maszyn, w szczególności: - podstawowych zagadnień technologii wytwarzania urządzeń transportowych, - terminologii i podstawowych zagadnień związanych z budową maszyn stosowanych w transporcie, - wybranych norm obowiązujących w konstrukcjach maszyn; 3) elektrotechniki i elektroenergetyki, w szczególności: - własności wybranych układów i urządzeń elektrycznych stosowanych w transporcie, - używanej aparatury pomiarowej; 4) elektroniki, w szczególności: - działania wybranych rozwiązań układów elektronicznych; 5) automatyki, w szczególności: - właściwości wybranych elementów i układów automatyki; 6) technologii informacyjnych, w szczególności: - technik wykorzystania komputerów i technologii informatycznych dla przetwarzania danych tekstowych, obliczeń i sporządzania wykresów; - posługiwania się bazami danych i narzędziami grafiki biznesowej, - posługiwania się podstawowymi aplikacjami Internetu; 7) telekomunikacji, w szczególności: - urządzeń, systemów i sieci telekomunikacyjnych stosowanych w transporcie; 8) materiałoznawstwa, w szczególności: - zagadnień związanych z materiałami wykorzystywanymi w procesie produkcji elementów infrastruktury transportowej i środków transportu, - budowy i własności tworzyw sztucznych, kompozytów, materiałów stosowanych w elektrotechnice, elektronice i telekomunikacji. 9) grafiki inżynierskiej, w szczególności: - metod odwzorowań elementów przestrzennych na płaszczyźnie rysunku, - teorii zapisu złożonych konstrukcji technicznych, - metod komputerowego wspomagania projektowania; 10) ergonomii i bezpieczeństwa pracy, w szczególności: - zasad ergonomicznego projektowania i diagnozowania technicznych środków transportu, - podstawowych wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach pracy w transporcie i przemyśle działającym na potrzeby transportu; 11) logistyki, w szczególności: - formułowania modeli systemu logistycznego w ujęciu mikro i makro, - definiowania zadań logistycznych w ujęciu formalnym i opisowym dla dowolnego obiektu logistycznego, - wymiarowania procesów logistycznych, - kształtowania i wymiarowania elementów funkcjonalnych systemu logistycznego, - wyznaczania nakładów i kosztów logistycznych; 12) metrologii, w szczególności: - pomiarów, - budowy przyrządów pomiarowych, - własności wielkości mierzonych stałych lub zmiennych w czasie.
- Efekt Tr1A_W08
- Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie transportową wiedzę ogólną oraz wiedzę o trendach rozwojowych, w zakresie: 1) infrastruktury transportu, w szczególności: - podstaw projektowania, budowy i utrzymania infrastruktury transportu, - zagadnień bezpieczeństwa eksploatacji liniowej i punktowej infrastruktury transportu lądowego; 2) technicznych środków transportu, w szczególności: - klasyfikacji środków transportu, - charakterystyk i parametrów techniczno-eksploatacyjnych środków transportu; 3) systemów transportowych, w szczególności: - teorii systemów transportowych, - funkcji, właściwości i struktury systemów transportowych, - modeli systemów transportowych i ich klasyfikacji, oraz celu konstruowania modeli transportowych, - formułowania zadań optymalizacyjnych obsługi transportowej obszaru sieci transportowej, z uwzględnieniem punktów przeładunkowych, - opracowania prognoz wielkości zadań transportowych, - zapisu formalnego charakterystyk elementów struktury sieci transportowej, - wielokryterialnej oceny rozwiązań projektowych infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych; 4) inżynierii ruchu (kolejowego, drogowego oraz lotniczego); 5) eksploatacji technicznej, w szczególności: - opisu procesów i systemów eksploatacyjnych w zakresie użytkowania i utrzymania, - rozpoznawania stanu technicznego obiektów i oceny ich niezawodności eksploatacyjnej, - kształtowania strategii eksploatacyjnych; 6) telematyki transportu; 7) ekonomiki transportu; 8) bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_W09
- Ma szczegółową wiedzę (w zakresie określonym przez specjalność) dotyczącą wybranych obszarów transportu (kolejowego, samochodowego, lotniczego lub wewnętrznego i magazynowania) obejmujących: urządzenia, obiekty, systemy, procesy lub usługi, w zakresie: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej; 6) telematyki transportu, 7) inżynierii bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_W10
- Ma wiedzę z innych kierunków studiów niezbędną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań charakterystycznych dla wybranej specjalności, w zakresie: 1) prawa transportowego, 2) elektroniki, 3) techniki cyfrowej, 4) wspomagania komputerowego prac inżynierskich, 5) hydromechaniki, 6) podstaw budowy maszyn, 7) teorii maszyn cieplnych, 8) ergonomii i bezpieczeństwa pracy, 9) ekologii i ochrony środowiska.
- Efekt Tr1A_W11
- Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów transportowych
- Efekt Tr1A_W12
- Zna metody, techniki, narzędzia i materiały oraz wymagania stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich (w zakresie określonym przez specjalność) dotyczących: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej, 6) telematyki transportu, 7) bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_W13
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych (społecznych, ekonomicznych i prawnych) uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie i przemyśle działającym na potrzeby transportu.
- Efekt Tr1A_W14
- Ma podstawową wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej w transporcie i przemyśle działającym na potrzeby transportu Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości dla potrzeb transportu
- Efekt Tr1A_W15
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. Zna zasady korzystania z zasobów informacji patentowej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Tr1A_U01
- 1) Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, zasobów informacji patentowej i innych wiarygodnych źródeł. 2) Potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt Tr1A_U02
- 1) Potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach przy użyciu środków łączności. 2) Potrafi wykorzystywać Internet dla porozumiewania się.
- Efekt Tr1A_U03
- Potrafi poprawnie używać pojęć dotyczących: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej, 6) telematyki transportu, 7) bezpieczeństwa i ekologii transportu, 8) pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowej.
- Efekt Tr1A_U04
- Potrafi przygotować w języku polskim i wybranym języku obcym, dobrze udokumentowane, przejrzyste opracowanie problemów z zakresu transportu.
- Efekt Tr1A_U05
- Potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i wybranym języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu określonej specjalności.
- Efekt Tr1A_U06
- Ma umiejętność samokształcenia się. Potrafi śledzić rozwój technik i metod przydatnych w rozwiązywaniu zadań oraz aktualizować używane narzędzia.
- Efekt Tr1A_U07
- 1) Rozumie znaczenie głównych wątków obcojęzycznego przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, w tym w dyskusji na tematy z zakresu transportu i swojej specjalności. Potrafi wyjaśniać swoje stanowisko, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. 2) Posługuje się wybranym językiem obcym w stopniu wystarczającym do czytania ze zrozumieniem kart katalogowych, not aplikacyjnych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych itp. w zakresie związanym z transportem. 3) Potrafi prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem wybranego języka obcego na tyle płynnie i spontanicznie, by nie powodować napięcia u którejkolwiek ze stron.
- Efekt Tr1A_U08
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla projektowania, budowy, eksploatacji i badania (diagnozowania) urządzeń i systemów transportu, w szczególności: 1) potrafi przedstawić przedmiot, urządzenie, schemat, obiekt, system w szkicu odręcznym oraz wykonać rysunek przy pomocy techniki komputerowej (z wykorzystaniem programu ACAD), 2) potrafi wykorzystać graficzne środki języka programowania do wizualizacji symulowanych procesów.
- Efekt Tr1A_U09
- Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w szczególności potrafi: 1) oszacować czas potrzebny na realizację zadania; 2) opracować i zrealizować harmonogram prac, 3) wybrać i zastosować metodę oraz układ pomiarowy, odpowiedni do mierzonych wielkości (elektrycznych, mechanicznych), 4) stosować odpowiednie metody do pomiaru i analizy czynników materialnego środowiska pracy, 5) posługiwać się aparaturą pomiarową i dokonać pomiarów, 6) przedstawić wyniki pomiarów i symulacji komputerowych w postaci liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i dokonać oszacowania błędów, 7) planować i przeprowadzać symulacje komputerowe, 8) planować i przeprowadzać pomiary w warunkach rzeczywistych.
- Efekt Tr1A_U10
- Potrafi posługiwać się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami, oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania, do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów i układów oraz prostych systemów transportowych, w tym: 1) potrafi zastosować metody programowania współbieżnego do tworzenia wielowątkowych modeli symulacyjnych, 2) wykorzystuje komputerową technikę sporządzania dokumentacji technicznej.
- Efekt Tr1A_U11
- Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich, w szczególności: 1) potrafi wykorzystać technikę komputerową do wykonania obliczeń; 2) potrafi modelować elementy i układy regulacji, elementy wykonawcze i podstawowe układy cyfrowe; 3) potrafi budować i wykorzystywać modele matematyczne wspomagające procesy podejmowania decyzji; 4) potrafi posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych; 5) potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych, 6) potrafi zastosować wiedzę z zakresu probabilistyki do opracowania i przedstawiania danych doświadczalnych; 7) potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań z mechaniki, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu, optyki i podstaw mechaniki kwantowej; 8) potrafi zidentyfikować zadanie algorytmiczne związane z problemem inżynierskim oraz zaprojektować algorytm jego rozwiązania; 9) potrafi oszacować funkcyjne i liczbowe wskaźniki niezawodności obiektów prostych i złożonych na podstawie wyników badań eksploatacyjnych.
- Efekt Tr1A_U12
- 1) Potrafi opisać system eksploatacyjny obiektu technicznego w zakresie jego użytkowania i utrzymania gotowości, potrafi dokonać analizy i syntezy obiektu o złożonej strukturze niezawodnościowej oraz potrafi scharakteryzować wielostanowy proces eksploatacji, stosując właściwe miary i wyznaczając ich wartości. 2) Potrafi sformułować w postaci ogólnej i aplikacyjnej, zadanie optymalizacyjne z problematyki transportowej, w tym obsługi transportowej wybranego obszaru sieci transportowej z uwzględnieniem punktów przeładunkowych. 3) Potrafi zapisać formalnie graf struktury systemu transportowego, charakterystyki elementów struktury, tym drogę przewozu, relację przewozu, określić zapotrzebowanie na przewóz. 4) Potrafi opracować wielkości prognoz zadań transportowych dla zadanego okresu. 5) Potrafi dokonać wielokryterialnej oceny rozwiązań projektowych infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych.
- Efekt Tr1A_U13
- Potrafi wyznaczyć przepustowość, koszt i czas drogi, drogę o minimalnym koszcie oraz zapisać formalnie warunki nakładane na potok ruchu w sieci transportowej.
- Efekt Tr1A_U14
- Potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne (gospodarcze, społeczne i prawne) związane z transportem.
- Efekt Tr1A_U15
- Potrafi pracować w środowisku transportowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą.
- Efekt Tr1A_U16
- Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich, w tym: 1) Potrafi obliczać nakłady i koszty logistyczne zadania transportowego. 2) Potrafi zastosować teoretyczną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych, aby wskazać istotę problemu i wyciągnąć logiczne wnioski.
- Efekt Tr1A_U17
- Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi transportowe, w tym: 1) Potrafi stosować ilościowe i jakościowe mierniki oceniające pracę przewozową systemów transportowych. 2) Umie opisać procesy i systemy eksploatacyjne w zakresie użytkowania i utrzymania, potrafi rozpoznać stan techniczny obiektów i ocenić ich niezawodność eksploatacyjną, potrafi kształtować strategie eksploatacyjne systemów technicznych. 3) Potrafi ocenić przydatność różnych systemów telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach transportowych. 4) Potrafi dokonać wyboru metod i środków inżynierii ruchu. 5) Potrafi identyfikować zagrożenia w systemach transportowych.
- Efekt Tr1A_U18
- Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące specjalistyczne rozwiązania techniczne (w zakresie określonym przez specjalność), w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi, dotyczące: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), 6) telematyki transportu, 7) bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_U19
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, w tym: 1) potrafi sformułować zadanie logistyczne dla dowolnego obiektu realizującego funkcje logistyczne, 2) potrafi opracować projekt systemu transportowego dla regionu, miasta lub przedsiębiorstwa, 3) potrafi przeprowadzić analizę porównawczą i dokonać oceny systemów transportowych, 4) potrafi ocenić poziom ergonomicznej jakości układu operator-pojazd-otoczenie.
- Efekt Tr1A_U20
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych specjalistycznych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym (w zakresie określonym przez specjalność), dotyczących: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej, 6) telematyki transportu, 7) bezpieczeństwa i ekologii transportu, 8) pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowej.
- Efekt Tr1A_U21
- Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla transportu oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia, w tym: 1) Umie dobrać rozwiązania konstrukcyjnego do zadanego schematu obciążeń. 2) Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego z zakresu ergonomii, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia. 3) Potrafi ocenić możliwości zastosowania znanych narzędzi programistycznych do rozwiązywania zadań inżynierskich. 4) Potrafi wykorzystać poznane metody badań operacyjnych jako narzędzi wspomagających procesy podejmowania decyzji. Potrafi samodzielnie formułować typowe modele sytuacji decyzyjnych. 5) Potrafi dobrać i adaptować odpowiednie metody analityczne do rozwiązywania problemów transportowych. 6) Potrafi posługiwać się poznanymi zasadami, teoriami i konstrukcjami w podejmowanej i prowadzonej działalności, przewiduje skutki ewentualnych zdarzeń. 7) Potrafi ocenić i dobrać metody i techniki kształtowania bezpieczeństwa pracy w systemach transportowych.
- Efekt Tr1A_U22
- Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego, ale specjalistycznego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym (w zakresie określonym przez specjalność), dotyczącego: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), 6) telematyki transportu, 7) bezpieczeństwa i ekologii transportu; oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
- Efekt Tr1A_U23
- Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować lub zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu, używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym: 1) Zna zasady obliczeń wytrzymałościowych typowych węzłów konstrukcyjnych. Umie kształtować części maszyn na podstawie wykonanych obliczeń wytrzymałościowych. Umie sprawdzić prawidłowości przyjętych kształtów i wymiarów części maszyn do zadanych obciążeń. 2) Potrafi dokonać przekształceń przepływu ładunków w relacji producent – odbiorca z uwzględnieniem kryteriów postaci miejsca i czasu. 3) Potrafi zaprojektować wybrane elementy infrastruktury punktowej i liniowej transportu. 4) Umie rozwiązywać zadania statyki dla problemów płaskich i przestrzennych oraz proste zadania wytrzymałości materiałów obejmujących układy złożone z prętów, wałów i belek. 5) Umie wyznaczać transmitancję operatorową i moduł transmitancji, oraz transmitancję widmową, potrafi korzystać z tablicy transformat i oryginałów. Potrafi wyznaczyć charakterystyki skokowe i częstotliwościowe oraz określać własności obiektów na podstawie tych charakterystyk. Potrafi wyznaczyć sterowalność, obserwowalność i stabilność obiektu dynamicznego na podstawie kryteriów analitycznych. Potrafi wyznaczyć transmitancję zastępczą. Potrafi sformułować równania obiektu dynamicznego posługując się fazowymi zmiennymi stanu.
- Efekt Tr1A_U24
- Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste, ale specjalistyczne urządzenie, obiekt, system lub proces (w zakresie określonym przez specjalność), używając właściwych metod, technik i narzędzi, dotyczące: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) technologii transportu i organizacji obsługi transportowej, 4) logistyki, 5) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 6) eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), 7) telematyki transportu, 8) bezpieczeństwa i ekologii transportu.
- Efekt Tr1A_U25
- Potrafi korzystać z kart katalogowych, norm i dokumentacji technicznych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego elementu, urządzenia, układu lub systemu.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Tr1A_K01
- Rozumie potrzebę i zna możliwości uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego.
- Efekt Tr1A_K02
- Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera transportu, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
- Efekt Tr1A_K03
- Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
- Efekt Tr1A_K04
- Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
- Efekt Tr1A_K05
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
- Efekt Tr1A_K06
- Zna społeczną rolę absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i technologii transportu oraz i innych aspektów działalności inżyniera transportu. Potrafi przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.