Nazwa przedmiotu:
Technologia przewozów II (obieralny)
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Mariusz Wasiak, prof. PW, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Inżynierii Systemów Transportowych i Logistyki
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.SIS631
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 godzin, w tym: praca na zajęciach 30 godz., studiowanie literatury przedmiotu około 15 godz., konsultacje 3 godz., udział w egzaminach 2 godz., przygotowanie się do egzaminu około 10 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,5 pkt ECTS (35 godzin, w tym: praca na zajęciach 30 godz., konsultacje 3 godz., udział w egzaminach 2 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0 pkt ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zależnie od wybranego przedmiotu
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Nabycie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień dotyczących technologii oraz organizacji przewozów samochodowych lub kolejowych
Treści kształcenia:
Według programu wybranego przedmiotu
Metody oceny:
Egzamin, zasady zależne od wybranego przedmiotu
Egzamin:
tak
Literatura:
Zależnie od wybranego przedmiotu
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
Zgodnie z deklaracją w ramach modułu "Technologia przewozów I, II (obieralny)" student realizuje przedmiot "Technologia pasażerskich przewozów kolejowych I" oraz przedmiot "Technologia towarowych przewozów kolejowych I" albo moduł "Technologia transportu samochodowego I, II" (w przypadku wyboru modułu "Technologia transportu samochodowego I, II" w semestrze 6 realizowanych jest 15 godzin wykładu oraz 15 godzin ćwiczeń)

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Ma szczegółową wiedzę dotyczącą wybranych zagadnień technologii transportu drogowego lub kolejowego
Weryfikacja: Egzamin, zasady zależne od wybranego przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05
Efekt W02
Zna metody i techniki stosowane do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich w zakresie technologii transportu drogowego lub kolejowego
Weryfikacja: Egzamin, zasady zależne od wybranego przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03
Efekt W03
Ma wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych aspektów projektowania rozwiązań technologicznych w transporcie drogowym lub kolejowym
Weryfikacja: Egzamin, zasady zależne od wybranego przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W08, InzA_W03

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich właściwych dla technologii transportu drogowego lub kolejowego
Weryfikacja: Egzamin, zasady zależne od wybranego przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U11
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, InzA_U02
Efekt U02
Zna zasady bezpieczeństwa pracy związane z realizacją przewozów drogowych lub kolejowych
Weryfikacja: Egzamin, zasady zależne od wybranego przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U15
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U11
Efekt U03
Potrafi wymiarować warainty technologii transportu drogowego lub kolejowego ze względu na koszty
Weryfikacja: Egzamin, zasady zależne od wybranego przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U16
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U12, InzA_U04

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Ma świadomość pozatechnicznych aspektów projektowania technologii transportu drogowego lub kolejowego
Weryfikacja: Egzamin, zasady zależne od wybranego przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K02, T1A_K05, InzA_K01