Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Automatyka i Robotyka | Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa | 2011/2012 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Automatyka i Robotyka | prof. nzw. dr hab. inż. Janusz Frączek |
Cele:
Celem studiów na kierunku kierunku Automatyka i Robotyka jest przygotowanie absolwenta do podjęcia pracy związanej z projektowaniem, uruchamianiem i eksploatacją systemów automatyki i robotyki w różnych zastosowaniach. Abolwent dysponuje podstawową wiedzą i umiejętnościami w obszarze kształcenia ogólnego (matematyka, fizyka, informatyka) oraz technicznego. Potrafi projektować i konstruować manipulatory i roboty z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi inżynierskich oraz dokonywać analizy i syntezy układów sterowania. Posiada umiejętności korzystania w pracy zawodowej z osiągnięć robotyki przemysłowej i pozaprzemysłowej (usługowej, medycznej i rehabilitacyjnej) oraz mikrorobotyki. Kształcenie odbywa się na dwóch specjalnościach – Robotyka i Biorobotyka. Absolwent specjalności Robotyka potrafi korzystać z nowoczesnych metod projektowania podzespołów mechanicznych i układów sterowania urządzeń przemysłowych oraz układów sterowania i programowania robotów, konfigurowania oraz obsługi zautomatyzowanych centrów obróbczych. Dysponuje wiedzą z zakresu mechaniki, sterowania, konstrukcji napędów, układów sensorycznych i inteligencji maszynowej, projektowania i zastosowań manipulatorów. Posiada umiejętność korzystania ze sprzętu komputerowego w systemach projektowania i automatycznego sterowania, programowania komputerów i sterowników oraz łączenia ich z różnorodnymi urządzeniami pomiarowymi i wykonawczymi. Absolwent posiada pogłebioną wiedzę dotyczącą dynamiki układów oraz właściwości systemów napędowych, podstaw robotyki teoretycznej i aplikacyjnej, w tym robotów przemysłowych, mobilnych i medycznych. Absolwent potrafi projektować elementy i konstrukcje robotów przeznaczone do szerokiego zakresu zastosowań. Absolwent specjalności Biorobotyka potrafi korzystać z nowoczesnych metod projektowania podzespołów mechanicznych i układów sterowania urządzeń przemysłowych oraz sterowania i programowania robotów. Dysponuje ogólną wiedzą z zakresu mechaniki, sterowania, konstrukcji napędów, układów sensorycznych i inteligencji maszynowej, projektowania i zastosowań manipulatorów, robotów antropomorficznych i biomechanizmów, układów o konstrukcji inspirowanej biologicznie w różnych dziedzinach – w tym w medycynie i w ochronie pracy. Posiada umiejętność korzystania ze sprzętu komputerowego w systemach projektowania i automatycznego sterowania, programowania komputerów i sterowników oraz łączenia ich z różnorodnymi urządzeniami pomiarowymi i wykonawczymi. Absolwent posiada pogłebioną wiedzę dotyczącą dynamiki układów oraz właściwości systemów napędowych ze szczególnym uwzględnieniem robotów do zastosowań medycznych, robotów antropomorficznych i maszyn lokomocyjnych. Absolwent potrafi projektować układy i elementy systemów biorobotyki do celów robotyki medycznej, wspomaganej robotycznie rehabilitacji czy robotycznych systemów wspomagających działalność człowieka (np. aktywne protezy, egzoszkielety, inteligentne układy zwiększające bezpieczeństwo).
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | HES | HES1_1 (filoz./etycz.) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Algebra z geometrią | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Analiza Matematyczna I | 7 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Fizyka Inżynierska I | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika Inżynierska | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Informatyka I | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Materiały I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika I | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ochrona Środowiska | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
WF | WF | Wychowanie fizyczne I | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | HES1_2 (ekonom./przedsięb.) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza matematyczna II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika I | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Informatyka II | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Termodynamika I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wytrzymałość Konstrukcji I | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zapis Konstrukcji – CAD I | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
WF | WF | Wychowanie fizyczne II | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Drgania | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy metod komputerowych w obliczeniach inżynierskich | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy Teorii Sygnałów | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sieci neuronowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki wytwarzania I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wytrzymałość Konstrukcji II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza matematyczna III | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mechanika Płynów I | 5 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki i sterowania I | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy Konstrukcji Maszyn I | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
WF | WF | Wychowanie fizyczne III | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy I | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Elektronika II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metoda Elementów Skończonych I | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody Numeryczne | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Miernictwo i Techniki Eksperymentu | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki i sterowania II | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika Mikroprocesorowa I | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria maszyn i mechanizmów I | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wytrzymałość Konstrukcji III | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zapis Konstrukcji – CAD2 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Elektronika I | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy Konstrukcji Maszyn II | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
WF | WF | Wychowanie fizyczne IV | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Biorobotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Biorobotyka | Specjalnościowe | Metoda Elementów Skończonych w Biomechanice | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przepływy płynów biologicznych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Robotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Robotyka | Specjalnościowe | Laboratorium zintegrowane | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria Sygnałów i Systemów | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Język obcy | Język obcy | Język obcy II | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Biomechanika | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy Automatyki i Sterowania III | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy Konstrukcji Robotów | 5 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy robotyki I | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika Mikroprocesorowa II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Teoria Maszyn i Mechanizmów II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
WF | WF | Wychowanie fizyczne V | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Biorobotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Biorobotyka | Specjalnościowe | Biomechanizmy | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projekt zespołowy | 4 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | System człowiek-technika-środowisko | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria sygnałów biologicznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Robotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Robotyka | Specjalnościowe | Informatyka III | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Napędy robotów | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy Robotyki II | 4 | 15 | 15 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Język obcy | Język obcy | Język obcy III | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Dynamika układów wieloczłonowych I | 4 | 15 | 15 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy Automatyki i Sterowania IV | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka I | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca przejściowa inżynierska | 6 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
WF | WF | Wychowanie fizyczne VI | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Biorobotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Biorobotyka | Specjalnościowe | Biorobotyka | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Specjalność: Robotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Robotyka | Specjalnościowe | Przedmiot obieralny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sieci komputerowe | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
HES | HES | HES1_3 (socj./prawn.) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Fizyka II | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Systemy programowania robotów | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Przygotowanie pracy dyplomowej inżynierskiej | 15 | 0 | 0 | 0 | 150 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe inżynierskie | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt AiR1_W01
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie matematyki stosowanej, niezbędną do zrozumienia i wykorzystania formalizmu matematycznego do opisu podstawowych zjawisk termomechanicznych i elektrycznych, a także niezbędną do rozwiązywania prostych zadań związanych z zagadnieniami projektowania i modelowania układów technicznych
- Efekt AiR1_W02
- Ma uporządkowaną wiedzę nt. struktury materii oraz jej właściwości mechanicznych, elektromagnetycznych i optycznych w zakresie umożliwiającym zrozumienie podstawowych zjawisk fizycznych zachodzących w urządzeniach technicznych oraz zasad działania typowych urządzeń pomiarowych i diagnostycznych; zna ogólne zasady pomiarów wielkości fizycznych oraz metody analizy ich wiarygodności i błędów pomiarowych.
- Efekt AiR1_W03
- Posiada uporządkowaną wiedzę nt. materiałów inżynierskich, w szczególności stopów metali i struktur kompozytowych, ich właściwości fizyko-chemicznych, mechanicznych i funkcjonalnych, oraz zna typowe zastosowania materiałów w układach technicznych.
- Efekt AiR1_W04
- Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie mechaniki ogólnej układu punktów materialnych i ciał. Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie mechaniki ciała stałego, w tym w zakresie wytrzymałości materiałów i konstrukcji
- Efekt AiR1_W05
- Ma podstawową wiedzę z termodynamiki inżynierskiej w zakresie prostych zjawisk i procesów cieplnych zachodzących w układach napędowych i maszynach cieplnych
- Efekt AiR1_W06
- Ma podstawową wiedzę z mechaniki cieczy i gazów w przepływach typowych dla układów technicznych spotykanych w automatyce i robotyce; zna zasady prowadzenia badań eksperymentalnych w mechanice płynów
- Efekt AiR1_W07
- Ma uporządkowaną wiedzę z informatyki w zakresie podstaw programowania, architektur komputerów i systemów operacyjnych, baz danych i sieci komputerowych
- Efekt AiR1_W08
- Zna podstawy metod numerycznych i obliczeń komputerowych stosowanych w zagadnieniach modelowania i projektowania układów inżynierskich
- Efekt AiR1_W09
- Posiada uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie ogólnych podstaw automatyki i sterowania, w tym dotyczącą rodzajów i struktur układów sterowania, elementów układów regulacji, podstaw modelowania układów dynamicznych, projektowania i analizy liniowych układów regulacji
- Efekt AiR1_W10
- Zna podstawy grafiki inżynierskiej, posiada ogólną wiedzę w zakresie podstaw konstrukcji maszyn, metod i technologii wytwarzania elementów maszyn urządzeń i konstrukcji posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie zasad tworzenia dokumentacji konstrukcyjnej z zastosowaniem systemów 2D i 3D
- Efekt AiR1_W11
- Rozumie zagadnienia z zakresu elektrotechniki i działania napędów elektrycznych, ma podstawową wiedzę w zakresie teorii obwodów, cyfrowych układów elektronicznych i technik mikroprocesorowych
- Efekt AiR1_W12
- Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie modelowania sygnałów i systemów dynamicznych w szczególności metod ich opisu, reprezentacji, przetwarzania i analizy
- Efekt AiR1_W13
- Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie robotyki w tym w zakresie metod sterowania robotami, układów napędowych, systemów programowania robotów, rozpoznawania otoczenia i nawigacji oraz zadań planowania
- Efekt AiR1_W14
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie mechaniki robotów w tym zakresie wykonywania projektów konstrukcyjno-obliczeniowych podzespołów robotów oraz modelowania złożonych mechanizmów występujących w robotyce
- Efekt AiR1_W15
- Posiada uporządkowaną i podbudowaną teroetycznie wiedzę w zakresie sterowania procesami ciągłymi w tym sterowania z regulatorem PID, regulacji predykcyjnej i warstwowych układów sterowania
- Efekt AiR1_W16
- Ma podstawową wiedzę na temat cyklu życia urządzeń i systemów automatycznych i robotycznych
- Efekt AiR1_W17
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkować działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w przemyśle związanym z automatyką i robotyką
- Efekt AiR1_W18
- Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych w zakresie automatyki i robotyki
- Efekt AiR1_W19
- Ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego
- Efekt AiR1_W20
- Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
- Efekt AiR1_W21
- Ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt AiR1_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt AiR1_U02
- Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
- Efekt AiR1_U03
- Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji zadania
- Efekt AiR1_U04
- Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
- Efekt AiR1_U05
- Potrafi wykorzystać poznane modele i metody matematyczne, a także obliczenia i symulacje komputerowe w procesach projektowania, modelowania i oceny własności mechanicznych, biomechanicznych i eksploatacyjnych typowych układów i urządzeń mechanicznych i automatycznych
- Efekt AiR1_U06
- Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozwiązywania prostych zagadnień z zakresu techniki w oparciu o prawa fizyki; potrafi zastosować typowe urządzenia pomiarowe w pracy eksperymentalnej oraz przeprowadzić analizę błędów pomiarowych.
- Efekt AiR1_U07
- Potrafi stosować prawa mechaniki ogólnej, ciała stałego, płynów i gazów oraz wiedzę o wytrzymałości, pękaniu i uszkodzeniu materiałów do rozwiązywania problemów technicznych oraz analiz wytrzymałościowych i projektowania elementów maszyn i układów mechanicznych; potrafi wykorzystać metody mechaniki komputerowej
- Efekt AiR1_U08
- Potrafi stosować zasady mechaniki płynów i termodynamiki do opisu prostych zjawisk cieplno-przepływowych
- Efekt AiR1_U09
- Potrafi wykorzystywać metody programowania proceduralnego i obiektowego, korzystać z sieci komputerowych, korzystać z baz danych i metod sztucznej inteligencji przy rozwiązywaniu zadań technicznych
- Efekt AiR1_U10
- Potrafi dokonać opisu i analizy liniowych układów dynamicznych w dziedzinie czasu i częstotliwości, przeprowadzić proste badanie stabilności, zaprojektować proste regulatory oraz dobrać ich nastawy
- Efekt AiR1_U11
- Potrafi projektować i konstruować proste elementy maszyn i układy mechaniczne robotów, wykonać obliczenia wytrzymałościowe i przedstawić wyniki prac w tym zakresie; potrafi wykorzystać zaawansowane metody komputerowego wspomagania projektowania
- Efekt AiR1_U12
- Potrafi zaprojektować i przeprowadzić analizę prostych układów z zakresu elektrotechniki oraz układów elektronicznych analogowych, cyfrowych i mikroprocesorowych
- Efekt AiR1_U13
- Potrafi dokonać opisu i analizy sygnałów i prostych systemów przetwarzania sygnałów w dziedzinie czasu i częstotliwości, potrafi dokonać analizy sygnałów w transmisji przez systemy liniowe
- Efekt AiR1_U14
- Potrafi stosować praktycznie metody komputerowego wspomagania, inżynierii i wytwarzania
- Efekt AiR1_U15
- Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla automatyki i robotyki używając właściwych metod, technik i narzędzi
- Efekt AiR1_U16
- Potrafi zaprojektować proces testowania prostych urządzeń robotycznych oraz przeprowadzić wstępną diagnozę wadliwej pracy
- Efekt AiR1_U17
- Potrafi zaplanować proces realizacji prostego zautomatyzowanego urządzenia robotycznego; potrafi wstępnie oszacować jego koszty
- Efekt AiR1_U18
- Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań obejmujących projektowanie elementów, układów i systemów automatyki i robotyki – dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
- Efekt AiR1_U19
- Stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
- Efekt AiR1_U20
- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swe zdolności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii
- Efekt AiR1_U21
- W zakresie języka obcego rozumie znaczenie głównych wątków przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, w tym w dyskusji na tematy z zakresu swojej specjalności. Potrafi prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka na tyle płynnie i spontanicznie, by nie powodować napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi ustne i pisemne w szerokim zakresie tematów, wyjaśniać swoje stanowisko, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt AiR1_K01
- Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
- Efekt AiR1_K02
- Ma świadomość wagi pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
- Efekt AiR1_K03
- Ma świadomość konieczności działania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
- Efekt AiR1_K04
- Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związaną z pracą zespołową
- Efekt AiR1_K05
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt AiR1_K06
- Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji o osiągnięciach techniki i innych aspektach działalności inżyniera i potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały