- Nazwa przedmiotu:
- Informatyka I
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Jacek Rokicki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- NW106
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba godzin kontaktowych: 70, w tym:
a) wykład – 30 – godz.
b) laboratoria – 30 –godz.
c) konsultacje – 10 godz.
Praca własna studenta – 55 godzin, w tym:
a) 20 godz. – bieżące przygotowywanie się do laboratoriów i wykładów
b) 10 godz. – realizacja zadań domowych,
c) 20 godz. - przygotowanie się do 2 kolokwiów
Razem około 125 godzin.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Liczba ECTS 3, Liczba godzin kontaktowych: 70, w tym:
a) wykład – 30 – godz.
b) laboratoria – 30 –godz.
c) konsultacje – 10 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Liczba ECTS 2 – 55 godzin w tym:
30 godz. - laboratoria
15 godz. – bieżące przygotowywanie się do laboratoriów
10 godz. – realizacja zadań domowych
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa znajomość matematyki na poziomie szkoły średniej
- Limit liczby studentów:
- 180 osób wykład, 12-osobowe grupy laboratoryjne
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie z podstawowymi pojęciami informatyki prostymi algorytmami oraz z wybranym językiem programowania
- Treści kształcenia:
- Podstawowe informacje o systemach komputerowych. Pakiety biurowe i graficzne w zakresie typowych potrzeb inżynierskich (obróbka tekstu, wykresy, rysunki, obróbka danych). Wprowadzenie do programowania, algorytmy, schematy blokowe. Język programowania C - wiadomości wstępne, zmienne i stałe, operacje arytmetyczne relacyjne i logiczne, deklaracje typów prostych i złożonych, instrukcje podstawienia, instrukcje sterujące, instrukcje wejścia – wyjścia, funkcje biblioteczne, podprogramy, struktury. Podstawowe algorytmy kombinatoryczne i numeryczne.
- Metody oceny:
- 2 sprawdziany z umiejętności pisania programów w języku C, punktowy system oceny pracy i postępów studenta na zajęciach laboratoryjnych, indywidualny projekt semestralny. Praca własna: np. projekt polegający na napisaniu i uruchomieniu prostego programu w języku C, realizującego zadanie z zakresu analizy/algebry/geometrii/kombinatoryki.….
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zalecana literatura: 1) Oualline, Steve, Język C, Programowanie, LTP Warszawa 2002 2) Schildt, Herbert, Język C, O Reilly, 2003 Dodatkowe literatura: - Materiały dostarczone przez wykładowcę
- Witryna www przedmiotu:
- http://c-cfd.meil.pw.edu.pl/ccfd/index.php?item=6
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt EW1
- ma wiedzę w zakresie podstaw języka C
Weryfikacja: 2 kolokwia oraz bieżąca praca na laboratorium
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W07
- Efekt EW2
- ma podstawową wiedzę w zakresie wykorzystania systemu operacyjnego
Weryfikacja: bieżąca praca laboratoryjna
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt EU1
- potrafi stworzyć prosty program w języku C
Weryfikacja: 2 kolokwia oraz bieżąca praca na laboratorium i praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09
- Efekt EU2
- Potrafi rozwiązać proste zadanie matematyczne tworząc program w języku C
Weryfikacja: 2 kolokwia oraz bieżąca praca na laboratorium i praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09
- Efekt EU3
- Potrafi wykorzystać proste i zaawansowane funkcje edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego
Weryfikacja: bieżąca praca na laboratorium
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt EK1
- potrafi przy wykorzystaniu narzędzi komputerowych rozwiązać prosty problem matematyczny
Weryfikacja: praca domowa
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_K03, AiR1_K05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K02, T1A_K05, T1A_K06