Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Budowa i Eksploatacja Infrastruktury Transportu Szynowego | Wydział Inżynierii Lądowej | 2019/2020 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Budowa i Eksploatacja Infrastruktury Transportu Szynowego | Dziekan ds Studiów |
Cele:
Absolwent kierunku uzyskuje zaawansowaną wiedzę i kształci umiejętności do rozwiązywania złożonych zagadnień projektowych, wykonawczych i eksploatacyjnych o charakterze konstrukcyjnym, technologicznym i organizacyjnym. Potrafi rozwiązywać i generować złożone, innowacyjne zadania inżynierskie. Absolwent jest przygotowany na poziomie zaawansowanym do realizacji zadań dotyczących projektowania, budowy i eksploatacji obiektów tworzących infrastrukturę transportu szynowego obejmującego jego trzy główne podsystemy: kolej, metro i tramwaj. Przygotowanie do realizacji tych zadań następuje w zakresie integrującym branżowo powiązane ze sobą w praktyce eksploatacyjnej takie dziedziny, jak budownictwo, energetyka trakcyjna i sterowanie ruchem kolejowym. Wiedza i umiejętności absolwenta są związane z wymienionymi powyżej głównymi zagadnieniami dotyczącymi każdej z dziedzin infrastruktury transportu szynowego. Absolwent kierunku BiEITS jest przygotowany do podjęcia pracy: • u zarządców infrastruktury transportu szynowego na wszystkich poziomach ich struktury organizacyjnej w jednostkach kolejowych - PKP PLK i kolei niepublicznych (tzw. przemysłowych) w takich jednostkach, jak np. huty, kopalnie, porty i centra logistyczne oraz w jednostkach miejskiego transportu szynowego, tj. metra i komunikacji tramwajowej, • w biurach projektowych i firmach wykonawczych realizujących wielobranżowe zadania inwestycyjne na rzecz budowy i modernizacji infrastruktury transportu szynowego, • w firmach realizujących usługi eksploatacyjne w sektorze infrastruktury transportu szynowego (zwłaszcza miejskiego), a w szczególności zarządzania obiektami infrastruktury, planowania i wykonawstwa robót utrzymaniowych, • w jednostkach prowadzących prace studialne, badawcze, rozwojowe, certyfikacyjne i szkoleniowe związane z infrastrukturą transportu szynowego.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci O przyjęcie na studia stacjonarne drugiego stopnia na kierunku Budowa i Eksploatacja Infrastruktury Transportu Szynowego mogą ubiegać się kandydaci z dyplomem inżyniera, absolwenci studiów pierwszego stopnia na kierunku Budownictwo lub Transport.
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | Elementy geodezji inżynierskiej | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Konstrukcje dróg szynowych | 3 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Materiały budowlane w drogach szynowych | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mechanika konstrukcji dróg szynowych | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy sterowania ruchem kolejowym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Przedmiot wybieralny I - w języku obcym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Układy geometryczne dróg szynowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wybrane działy matematyki stosowanej | 8 | 45 | 45 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Rail Transport Safety, Security and Cybersecurity | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Risk Assessment for Guided Transport Systems | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | Obowiązkowe | HES I - Uwarunkowania formalno-prawne budowy i eksploatacji infrastruktury transportu szynowego | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Geotechnika dróg szynowych | 3 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Miejski transport szynowy | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Obiekty inżynierskie I | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska w transporcie | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy ruchu kolejowego | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Przedmiot wybieralny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Stacje i węzły kolejowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Utrzymanie infrastruktury transportu szynowego | 5 | 45 | 0 | 30 | 15 | 0 | 90 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Modelowanie ruchu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Planowanie systemów transportowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | Obowiązkowe | HES II - Ekonomika transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Obiekty inżynierskie II | 2 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy energetyki trakcyjnej | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa magisterska | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Praktyka dyplomowa | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Przedmiot wybieralny III | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe magisterskie | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Prognozowanie ruchu i przewozów w transporcie szynowym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Transport intermodalny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt TS_W01
- Efekt TS_W02
- Efekt TS_W03
- Efekt TS_W04
- Efekt TS_W05
- Efekt TS_W06
- Efekt TS_W07
- Efekt TS_W08
- Efekt TS_W09
- Efekt TS_W10
- Efekt TS_W11
- Efekt TS_W12
- Efekt TS_W13
- Efekt TS_W14
- Efekt TS_W15
- Efekt TS_W16
- Efekt TS_W17
- Efekt TS_W18
- Efekt TS_W19
- Efekt TS_W20
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt TS_U01
- Efekt TS_U02
- Efekt TS_U03
- Efekt TS_U04
- Efekt TS_U05
- Efekt TS_U06
- Efekt TS_U07
- Efekt TS_U08
- Efekt TS_U09
- Efekt TS_U10
- Efekt TS_U11
- Efekt TS_U12
- Efekt TS_U13
- Efekt TS_U14
- Efekt TS_U15
- Efekt TS_U16
- Efekt TS_U17
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt TS_K01
- Efekt TS_K02
- Efekt TS_K03
- Efekt TS_K04
- Efekt TS_K05