Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Budownictwo | Wydział Inżynierii Lądowej | 2022/2023 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Budownictwo | Dziekan ds Studiów |
Cele:
Studia drugiego stopnia umożliwiają rozwój kompetencji uzyskanych na studiach I stopnia co w efekcie prowadzi do umiejętności rozwiązywania bardziej złożonych zadań inżynierskich i generowania rozwiązań innowacyjnych.
Absolwent uzyskuje zaawansowaną wiedzę i kształci umiejętności do rozwiązywania złożonych problemów projektowych, organizacyjnych i technologicznych, opracowywania i realizacji programów badawczych, kierowania zespołami ludzkimi.
Poniżej widoczne są opisy przedmiotów programu rozpoczynającego się w r.a. 2022/2023. Wszystkie realizowane programy studiów dostępne są na stronie Wydziału Inżynierii Lądowej.
Warunki przyjęć:
https://www.pw.edu.pl/Przyszli-studenci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Konstrukcje Budowlane
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Konstrukcje Budowlane | Obowiązkowe | Bezpieczeństwo pożarowe (KB) | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria materiałów budowlanych (KB) | 2 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Konstrukcje betonowe (KB, TK) | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Konstrukcje drewniane | 3 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Konstrukcje metalowe (KB, TK) | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka - wybrane działy (BD, DS, KB, MiBP) | 5 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Metoda elementów skończonych (KB, MiBP) | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria sprężystości i plastyczności I (KB, MiBP) | 4 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Mosty i Budowle Podziemne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Mosty i Budowle Podziemne | Obowiązkowe | Budowle podziemne I | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie projektowania mostów | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka - wybrane działy (BD, DS, KB, MiBP) | 5 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Metoda elementów skończonych (KB, MiBP) | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mosty drewniane i kompozytowe | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mosty metalowe I | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podpory mostowe | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria sprężystości i plastyczności I (KB, MiBP) | 4 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Teoria Konstrukcji
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Teoria Konstrukcji | Obowiązkowe | Konstrukcje betonowe (KB, TK) | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Konstrukcje metalowe (KB, TK) | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metoda elementów skończonych TK | 4 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Metody doświadczalne mechaniki | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody matematyczne mechaniki (KBI-TK) | 5 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria sprężystości I TK | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Programowanie metod numerycznych mechaniki konstrukcji | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Programowanie obiektowe | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Specjalność: Budownictwo Drogowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Budownictwo Drogowe | Obowiązkowe | Drogi i ulice I (BD, DS) | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Drogi szynowe II (BD, DS) | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu I | 2 | 12 | 0 | 0 | 18 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka - wybrane działy (BD, DS, KB, MiBP) | 5 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Materiały w budowie infrastruktury transportu (BD, DS) | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody komputerowe w inżynierii transportowej (BD, DS) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria sprężystości i plastyczności (BD, DS) | 7 | 45 | 15 | 0 | 15 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Wspomaganie komputerowe projektowania dróg | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Budownictwo Zrównoważone
(Rozwiń)
|
||||||||||
Budownictwo Zrównoważone | Obowiązkowe | Fizyka budowli II (BZ) | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria materiałów budowlanych (BZ, IPB) | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje metalowe (BZ, IPB) | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka - wybrane działy (BZ, IPB) | 5 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Niekonwencjonalne źródła ciepła | 2 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie budynków użyteczności publicznej z uwzględnieniem efektywności energetycznej | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Rewitalizacja budynków | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria sprężystości i plastyczności (BZ, IPB) | 5 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Specjalność: Drogi szynowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Drogi szynowe | Obowiązkowe | Drogi i ulice I (BD, DS) | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Drogi szynowe II (BD, DS) | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Infrastruktura węzłów kolejowych | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka - wybrane działy (BD, DS, KB, MiBP) | 5 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Materiały w budowie infrastruktury transportu (DS, BD) | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika nawierzchni i podtorza dróg szynowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody komputerowe w inżynierii transportowej (BD, DS) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria sprężystości i plastyczności (BD, DS) | 7 | 45 | 15 | 0 | 15 | 0 | 75 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria Produkcji Budowlanej
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Produkcji Budowlanej | Obowiązkowe | Bezpieczeństwo pożarowe II (IPB) | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria materiałów budowlanych (BZ, IPB) | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria procesów produkcyjnych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje metalowe (BZ, IPB) | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka - wybrane działy (BZ, IPB) | 5 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Metodologia projektowania procesów budowlanych IPB | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia kompozytów budowlanych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia nawierzchni IPB | 3 | 15 | 0 | 45 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Teoria sprężystości i plastyczności (BZ, IPB) | 5 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
HES | Obowiązkowe | HES - Ochrona własności intelektualnej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | HES - Prawo budowlane | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | HES - przedmiot do wyboru w języku angielskim | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Rail Transport Safety, Security and Cybersecurity (Bezpieczeństwo, ochrona i cyberbezpieczeństwo w transporcie szynowym) | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Risk Assessment for Guided Transport Systems (Ocena ryzyka dla systemów transportowych z predefiniowanymi drogami przebiegu) | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Konstrukcje Budowlane
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Konstrukcje Budowlane | Obowiązkowe | Budownictwo przemysłowe żelbetowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Konstrukcje betonowe specjalne | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Konstrukcje metalowe specjalne | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mechanika konstrukcji (KB) | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody komputerowe w projektowaniu konstrukcyjnym | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Niezawodność konstrukcji | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru I | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru II | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria sprężystości i plastyczności II (KB, MiBP) | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Betonowe konstrukcje wsporcze obciążone dynamicznie | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | BIM - Integracja procesów projektowania budowlanego | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 30 | sylabus |
  |   | BIM w dygitalizacji w budownictwie | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 30 | sylabus |
  |   | Budownictwo wysokie i systemowe | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Innowacje w budownictwie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Izolacje wodochronne budynków | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje budowlane z materiałów FRP | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje i budowlane systemy metalowo-szklane | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe w budownictwie kubaturowym | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie konstrukcji stalowych na warunki pożarowe | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaawansowane metody projektowania konstrukcji II | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 30 | sylabus |
  |   | Zapobieganie awariom i katastrofom, nauka na błędach | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zastosowanie metod NDT w inżynierii lądowej i transporcie | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Mosty i Budowle Podziemne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Mosty i Budowle Podziemne | Obowiązkowe | Bezpieczeństwo pożarowe mostów i tuneli | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Budowle podziemne II | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Drogi | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika konstrukcji (MiBP) | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mosty betonowe I | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mosty metalowe II | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Niezawodność konstrukcji | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru I | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru II | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria sprężystości i plastyczności II (KB, MiBP) | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Diagnostyka i utrzymanie mostów II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fundamenty mostów | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie projektowania budowli podziemnych | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 30 | sylabus |
  |   | Liniowe inwestycje infrastrukturalne - podstawy realizacji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zastosowanie metod NDT w inżynierii lądowej i transporcie | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Teoria Konstrukcji
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Teoria Konstrukcji | Obowiązkowe | Dynamika i stateczność konstrukcji | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Komputerowe systemy analizy konstrukcji | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Reologia | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Stany graniczne konstrukcji | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Teoria plastyczności TK | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Teoria płyt i powłok sprężystych | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Teoria sprężystości II TK | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Specjalność: Budownictwo Drogowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Budownictwo Drogowe | Obowiązkowe | Budowle i roboty ziemne (BD, DS) | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Budowle podziemne (BD, DS) | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Drogi i ulice II | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Drogi szybkiego ruchu | 2 | 10 | 0 | 0 | 20 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Eksploatacja dróg | 2 | 10 | 0 | 0 | 20 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu II | 2 | 12 | 0 | 0 | 18 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika nawierzchni drogowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metoda elementów skończonych (BD, DS) | 2 | 10 | 20 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Planowanie systemów transportu I (BD, DS) | 3 | 10 | 0 | 0 | 20 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia budowy dróg | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia nawierzchni drogowych I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Specjalność: Budownictwo Zrównoważone
(Rozwiń)
|
||||||||||
Budownictwo Zrównoważone | Obowiązkowe | Energooszczędne konstrukcje drewniane | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Energooszczędne konstrukcje murowe | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje betonowe (BZ,IPB) | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mechanika Konstrukcji 3 IPB | 4 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody komputerowe (obliczeniowe) w budownictwie | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie budynków wg zasad zrównoważonego rozwoju | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru I | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru II | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru III | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zrównoważone materiały budowlane | 3 | 30 | 0 | 6 | 9 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | BIM - Integracja procesów projektowania budowlanego | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 30 | sylabus |
  |   | Budownictwo wysokie i systemowe | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Innowacje w budownictwie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Izolacje wodochronne budynków | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe w budownictwie kubaturowym | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody modyfikacji materiałów budowlanych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ryzyko przedsięwzięć inwestycyjnych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Specjalność: Drogi szynowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Drogi szynowe | Obowiązkowe | Budowa i utrzymanie dróg kolejowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Budowle i roboty ziemne (BD, DS) | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Budowle podziemne (BD, DS) | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Diagnostyka nawierzchni szynowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Metoda elementów skończonych (BD, DS) | 2 | 10 | 20 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Planowanie systemów transportu I (BD, DS) | 3 | 10 | 0 | 0 | 20 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy energetyki trakcyjnej | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy sterowania ruchem kolejowym | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podtorze kolejowe | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru I | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wspomaganie komputerowe projektowania i eksploatacji dróg szynowych | 3 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Kierunki rozwoju infrastruktury dróg szynowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Stacje i węzły kolejowe | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa w transporcie szynowym | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria Produkcji Budowlanej
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Produkcji Budowlanej | Obowiązkowe | Inżynieria procesów produkcyjnych II IPB | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Konstrukcje betonowe (BZ, IPB) | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mechanika Konstrukcji 3 IPB | 4 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody komputerowe w inżynierii produkcji budowlanej | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Organizacja i sterowanie przebiegiem budowy | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Roboty remontowe i rozbiórkowe IPB | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ryzyko przedsięwzięć inwestycyjnych IPB | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia betonów specjalnych | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologie robót specjalnych | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem IPB | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
HES | Obowiązkowe | HES - przedmiot do wyboru | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Analiza wariantów inwestycji (BD, DS, MiBP) | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ekonomika transportu (BD, DS, MiBP) | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Estetyka elementów konstrukcyjnych budynków i obiektów inżynierskich (BZ, IPB, KB, TK) | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Historia budowy miast (BZ, IPB, KB, TK) | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Historia sztuki i cywilizacji (BZ, IPB, KB, TK) | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Konstrukcje Budowlane
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Konstrukcje Budowlane | Obowiązkowe | Budownictwo przemysłowe metalowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metodologia projektowania procesów budowlanych (BZ, KB, TK) | 2 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie konstrukcji z zastosowaniem programów komputerowych | 2 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe KB | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe w języku obcym KB | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Mosty i Budowle Podziemne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Mosty i Budowle Podziemne | Obowiązkowe | Mosty betonowe II | 3 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru III | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe MiBP | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe w języku obcym MiBP | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zabezpieczanie stateczności ścian wykopów | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Fundamenty mostów | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Liniowe inwestycje infrastrukturalne - podstawy realizacji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mosty niekonwencjonalne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zastosowanie metod NDT w inżynierii lądowej i transporcie | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Teoria Konstrukcji
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, specjalizacja: Teoria Konstrukcji | Obowiązkowe | Mechanika konstrukcji cienkościennych | 2 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metodologia projektowania procesów budowlanych (BZ, KB, TK) | 2 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody komputerowe mechaniki nieliniowej | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe dla specjalizacji Teoria Konstrukcji | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe w języku obcym | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność: Budownictwo Drogowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Budownictwo Drogowe | Obowiązkowe | Konstrukcje mostowe (BD, DS) | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Planowanie systemów transportu II | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru I | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru II | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe IK | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe w języku obcym IK | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologia nawierzchni drogowych II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Nawierzchnie z betonu cementowego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie konstrukcji nawierzchni drogowych II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium z nowoczesnych materiałów i technologii nawierzchni dróg | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Specjalność: Budownictwo Zrównoważone
(Rozwiń)
|
||||||||||
Budownictwo Zrównoważone | Obowiązkowe | Metodologia projektowania procesów budowlanych (BZ, KB, TK) | 2 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody optymalizacyjne w energooszczędnym budownictwie | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe BZ | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe w języku obcym BZ | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność: Drogi szynowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Drogi szynowe | Obowiązkowe | Infrastruktura miejskiego transportu szynowego | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Konstrukcje mostowe (BD, DS) | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru II | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe DS | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe w języku obcym DS | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | Kierunki rozwoju infrastruktury dróg szynowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa w transporcie szynowym | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria Produkcji Budowlanej
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Produkcji Budowlanej | Obowiązkowe | Fizyka budowli II IPB | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody podejmowania decyzji | 2 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru I | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot do wyboru II | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe IPB | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe w języku obcym IPB | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  | Przedmioty do wyboru | BIM - Integracja procesów projektowania budowlanego | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 30 | sylabus |
  |   | Budownictwo w praktyce II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Certyfikacja energetyczna budynków | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Innowacje w budownictwie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody modyfikacji materiałów budowlanych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nawierzchnie z betonu cementowego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zapobieganie awariom i katastrofom, nauka na błędach | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K2_W01
- Ma pogłębioną wiedzę z matematyki pozwalającą formułować i rozwiązywać zagadnienia budownictwa przy wykorzystaniu środków matematycznych
- Efekt K2_W02
- Zna założenia i równania teorii sprężystości i plastyczności w zakresie małych przemieszczeń. Zna sformułowania brzegowe i początkowe wybranych zagadnień oraz metody ich rozwiązywania.
- Efekt K2_W03
- Ma poszerzoną wiedzę z zakresu mechaniki budowli dotyczącą zagadnień zgodnych z profilem specjalności.
- Efekt K2_W04
- Ma wiedzę dotyczącą podstaw teoretycznych metody elementów skończonych w zakresie zgodnym z profilem specjalności. Rozumie przybliżony charakter rozwiązań otrzymanych przy użyciu tej metody.
- Efekt K2_W05
- Zna wybrane programy komputerowe wspomagające procesy budowlane zgodnie z profilem specjalności.
- Efekt K2_W06
- Zna zasady kształtowania trwałości i odporności ogniowej elementów i konstrukcji budowlanych oraz zasady dokonywania ich napraw.
- Efekt K2_W07
- Ma wiedzę w zakresie metodologii projektowania procesów budowlanych. Rozumie istotę systemowego formułowania i rozwiązywania zadań projektowych. Zna zasady wyboru i oceny rozwiązań projektowych.
- Efekt K2_W08
- Zna materiały budowlane stosowane w budownictwie w zakresie zgodnym z profilem specjalności, ich pochodzenie, metody badań i zasady produkcji i stosowania.
- Efekt K2_W09
- Zna podstawowe normy, rozporządzenia oraz wytyczne dotyczące projektowania obiektów budowlanych i inżynierskich w zakresie zgodnym z profilem specjalności
- Efekt K2_W10
- Ma wiedzę o najistotniejszych osiągnięciach i tendencjach rozwojowych w budownictwie w zakresie zgodnym z profilem specjalności.
- Efekt K2_W11
- Zna przedmiotowe i podmiotowe regulacje wynikające z Ustawy - Prawo budowlane oraz podstawowe regulacje z innymi przepisami zawartymi w ustawach i rozporządzeniach stanowiących akty wykonawcze do tych ustaw. Zna przepisy będące podstawą działalności gospodarczej.
- Efekt K2_W12
- Zna podstawowe zasady z zakresu ochrony oraz dysponowania zasobami własności intelektualnej. Rozumie konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
- Efekt K2_W13
- Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą projektowania, wykonawstwa i eksploatacji wybranych konstrukcji obiektów budowlanych i inżynierskich w zakresie zgodnym z profilem specjalności. Ma wiedzę na temat wybranych rozwiązań konstrukcyjnych, w tym systemowych.
- Efekt K2_W14_BZ
- Ma wiedzę ogólną niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych i prawnych oraz środowiskowych uwarunkowań działalności inżynierskiej w zakresie budownictwa środowiskowo zrównoważonego. Zna treść podstawowych aktów prawnych dotyczących oszczędności energii w budownictwie i alternatywnych źródeł jej pozyskiwania oraz zrównoważonego rozwoju.
- Efekt K2_W14_DS
- Ma pogłębioną wiedzę o projektowaniu, wykonywaniu i eksploatacji elementów infrastruktury komunikacyjnej, a w szczególności infrastruktury dróg szynowych.
- Efekt K2_W14_IK
- Ma pogłębioną wiedzę o planowaniu, projektowaniu i eksploatacji systemów transportowych.
- Efekt K2_W14_IPB
- Ma szczegółową wiedzę w zakresie projektowania i realizacji procesów wykonawczych na budowie, produkcji prefabrykatów budowlanych, technologii i organizacji wykonawstwa specjalnych robót budowlanych i inżynieryjnych oraz projektowania zaplecza produkcyjnego i wytwórni oraz analizy ich uwarunkowań eksploatacyjnych.
- Efekt K2_W14_KB
- Jest świadomy ryzyka awarii związanego z projektowaną konstrukcją budowlaną i posiada wiedzę niezbędną do zapewnienia jej wymaganego normami poziomu bezpieczeństwa.
- Efekt K2_W14_MBP
- Jest świadomy ryzyka awarii związanego z projektowaną konstrukcją budowlaną i posiada wiedzę niezbędną do zapewnienia jej wymaganego normami poziomu bezpieczeństwa.
- Efekt K2_W14_TK
- Zna podstawy programowania strukturalnego/obiektowego.
- Efekt K2_W15_BZ
- Ma podstawową wiedzę w zakresie spektrum dyscyplin inżynierskich (budownictwo, inżynieria środowiska oraz architektura).
- Efekt K2_W15_DS
- Ma pogłębioną wiedzę w zakresie planowania, projektowania, budowy i eksploatacji dróg szynowych i innych elementów infrastruktury transportowej.
- Efekt K2_W15_IK
- Ma pogłębioną wiedzę o projektowaniu, wykonywaniu i eksploatacji elementów infrastruktury transportowej. Ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, technologii budowy, eksploatacji i utrzymania dróg.
- Efekt K2_W15_IPB
- Zna uwarunkowania formalno-prawne projektowania i wykonywania robót remontowych i rozbiórkowych. Zna zasady oceny stanu technicznego i utrzymania obiektów budowlanych.
- Efekt K2_W15_KB
- Zna zasady projektowania konstrukcji, płytowych, powłokowych i prętowych z uwzględnieniem podatności węzłów.
- Efekt K2_W15_MBP
- Zna zasady bezpośredniego i głębokiego fundamentowania złożonych obiektów budowlanych.
- Efekt K2_W15_TK
- Zna metody doświadczalne stosowane w mechanice ciała stałego i prostych elementów konstrukcyjnych.
- Efekt K2_W16_BZ
- Ma podstawową wiedzę z zakresu transferu międzybranżowego technologii pro-środowiskowych. Ma poszerzoną wiedzę z obszaru ekologii i środowiska naturalnego przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań w obszarze inżynierii lądowej.
- Efekt K2_W16_DS
- Ma podstawową wiedzę w zakresie energetyki trakcyjnej w transporcie szynowym. Ma podstawową wiedzę w zakresie sterowania ruchem kolejowym
- Efekt K2_W16_IK
- Ma pogłębioną wiedzę w zakresie inżynierii ruchu i zarządzania ruchem.
- Efekt K2_W16_IPB
- Zna zasady organizacji i przygotowania budowy, sterowania przebiegiem robót budowlanych oraz zawierania umów w budownictwie. Ma wiedzę na temat metod optymalizacji decyzji podejmowanych w procesie budowy.
- Efekt K2_W16_KB
- Zna ogólne zasady kształtowania obiektów budownictwa przemysłowego.
- Efekt K2_W16_MBP
- Ma wiedzę na temat specyficznych wymagań dotyczących kształtowania elementów mostów ortotropowych, zespolonych, żelbetowych, sprężonych oraz drewnianych.
- Efekt K2_W16_TK
- Zna teorie i najważniejsze metody analizy statycznej dźwigarów powierzchniowych w zakresie sprężystym i sprężysto-plastycznym.
- Efekt K2_W17_BZ
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą metod projektowania złożonych konstrukcji energooszczędnych. Posiada wiedzę w zakresie metod oceny oddziaływania obiektu budowlanego na środowisko naturalne.
- Efekt K2_W17_DS
- Ma pogłębioną wiedzę na temat metod diagnostyki i metod badawczych w drogach szynowych i innych działach budownictwa transportowego oraz gromadzenia, przetwarzania i analizy danych dotyczących stanu infrastruktury transportowej.
- Efekt K2_W17_IK
- Ma wiedzę na temat metod diagnostyki i metod badawczych w budownictwie transportowym oraz gromadzenia, przetwarzania i analizy danych dotyczących stanu infrastruktury transportowej.
- Efekt K2_W17_IPB
- Ma wiedzę na temat wpływu inwestycji budowlanych na środowisko. Zna zasady tworzenia, wdrażania i oceny systemów zarządzania jakością przedsięwzięć budowlanych.
- Efekt K2_W17_KB
- Zna zasady fundamentowania bezpośredniego obiektów budowlanych.
- Efekt K2_W17_MBP
- Ma wiedzę na temat specyficznych metod wznoszenia obiektów budownictwa mostowego.
- Efekt K2_W17_TK
- Zna założenia i metody modelowania konstytutywnego reologii materiałów. Zna podstawy mechaniki ośrodków ciągłych. Zna równania teorii stanów granicznych i metody ich rozwiązywania.
- Efekt K2_W18_BZ
- Posiada wiedzę dotyczącą technologii oraz zasad doboru odnawialnych źródeł ciepła w budownictwie .
- Efekt K2_W18_DS
- Ma wiedzę dotyczącą planowania, programowania i finansowania inwestycji w budownictwie transportowym. Ma wiedzę z zakresu rachunku efektywności ekonomicznej i finansowej inwestycji w budownictwie transportowym oraz wielokryterialnej analizy wariantów rozwiązań przedsięwzięć transportowych.
- Efekt K2_W18_IK
- Ma wiedzę dotyczącą planowania, programowania i finansowania inwestycji w budownictwie transportowym. Ma wiedzę z zakresu rachunku efektywności ekonomicznej i finansowej inwestycji w budownictwie transportowym oraz wielokryterialnej analizy wariantów rozwiązań przedsięwzięć transportowych.
- Efekt K2_W18_IPB
- Ma pogłębioną wiedzę w zakresie technologii betonu i technologii nawierzchni drogowych.
- Efekt K2_W18_KB
- Zna zasady kształtowania trwałości elementów i konstrukcji oraz dokonywania ich napraw.
- Efekt K2_W19_BZ
- Posiada wiedzę na temat metod optymalizacji wielokryterialnej
- Efekt K2_W19_DS
- Ma wiedzę pozwalającą zrozumieć społeczne, ekonomiczne, środowiskowe, prawne i inne uwarunkowania wynikające z planowania, projektowania, budowy i eksploatacji infrastruktury dróg szynowych i innej infrastruktury transportowej .
- Efekt K2_W19_IK
- Ma wiedzę pozwalającą zrozumieć społeczne, ekonomiczne, środowiskowe, prawne i inne uwarunkowania wynikające z planowania, projektowania, budowy i eksploatacji infrastruktury transportowej.
- Efekt K2_W19_IPB
- Ma wiedzę na temat metod oceny kosztów i czasu realizacji przedsięwzięcia budowlanego oraz oceny jego efektywności w warunkach ryzyka i niepewności.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K2_U01
- Umie korzystać z narzędzi matematycznych w planowaniu, projektowaniu i realizacji przedsięwzięć budowlanych.
- Efekt K2_U02
- Umie rozwiązywać zagadnienia brzegowe i początkowe sprężystych konstrukcji przestrzennych i powierzchniowych w zakresie zgodnym z profilem specjalności
- Efekt K2_U03
- Potrafi zbudować model MES konstrukcji inżynierskiej lub jej fragmentu. Potrafi poprawnie zinterpretować wyniki otrzymane za pomocą programu MES.
- Efekt K2_U04
- Potrafi pracować samodzielnie, współpracować w zespole i kierować zespołem oraz określać priorytety służące realizacji zadań. Potrafi korzystać z narzędzi i metodologii BIM. Rozumie konieczność współpracy międzybranżowej.
- Efekt K2_U05
- Potrafi zaprojektować wybrane ustroje i elementy konstrukcyjne w zakresie zgodnym ze studiowaną specjalnością.
- Efekt K2_U06
- Potrafi przeprowadzić prace o charakterze analitycznym i badawczym prowadzące do rozwiązania problemów inżynierskich, technologicznych i organizacyjnych pojawiających się w budownictwie. Potrafi przedstawić wyniki w formie opracowania i prezentacji ustnej.
- Efekt K2_U07
- Potrafi zaplanować i wykonać badania laboratoryjne i terenowe oraz przeprowadzić analizę wyników.
- Efekt K2_U08
- Potrafi sporządzać opracowania przygotowujące go do podjęcia pracy naukowej. Potrafi sporządzić plan pracy badawczej.
- Efekt K2_U09
- Potrafi przeprowadzić dobór materiałów i optymalnej technologii na etapie planowania, realizacji oraz eksploatacji obiektu budowlanego w zakresie zgodnym ze studiowaną specjalnością
- Efekt K2_U10
- Potrafi sporządzić dokumentację rysunkową wraz z obliczeniami i opisami odpowiednimi do danego etapu procesu projektowego z uwzględnieniem różnego poziomu szczegółowości. Potrafi sporządzić i interpretować rysunki konstrukcyjne obiektów budowlanych w zakresie zgodnym ze studiowana specjalnością
- Efekt K2_U11
- Ma umiejętności językowe w zakresie budownictwa zgodne z wymaganiami określonymi na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
- Efekt K2_U12
- Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę.
- Efekt K2_U13
- Umie przeanalizować rozwiązania projektowe w aspekcie technologiczno-organizacyjnym oraz dokonać wyboru optymalnego wariantu realizacji.
- Efekt K2_U14
- Potrafi określić wzajemne relacje pomiędzy uczestnikami procesu inwestycyjnego i urzędami administracji państwowej w zakresie niezbędnym dla koordynacji podejmowanych działań budowlanych.
- Efekt K2_U15_BZ
- Potrafi dokonać oceny parametrów energetycznych budynków, zna sposoby i metody poprawy ich charakterystyki energetycznej oraz wykonywania audytu energetycznego, projektu termomodernizacji i świadectwa energetycznego.
- Efekt K2_U15_DS
- Potrafi zaplanować, zaprojektować, wykonać, eksploatować i zarządzać elementami infrastruktury komunikacyjnej zgodnie z przyjętymi założeniami i z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych, używając właściwych metod i narzędzi, w tym programów komputerowych.
- Efekt K2_U15_IK
- Potrafi zaplanować, zaprojektować oraz zarządzać wykonaniem i eksploatacją elementów infrastruktury transportowej zgodnie z przyjętymi założeniami i z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych, używając właściwych metod i narzędzi, w tym programów komputerowych.
- Efekt K2_U15_IPB
- Umie zaprojektować proces wznoszenia obiektu budowlanego z uwzględnieniem specjalnych technologii wykonania robót. Umie zaprojektować oddział produkcyjny wytwórni prefabrykatów budowlanych oraz zaplecze produkcyjne budowy.
- Efekt K2_U15_KB
- Potrafi zapewnić projektowanej konstrukcji odpowiedni poziom bezpieczeństwa, w szczególności stosując normy obciążeń i normy projektowania.
- Efekt K2_U15_MBP
- Potrafi zapewnić projektowanej konstrukcji odpowiedni poziom bezpieczeństwa, w szczególności stosując normy obciążeń i normy projektowania.
- Efekt K2_U15_TK
- Umie formułować i rozwiązywać zagadnienia matematyczne teorii konstrukcji. Rozumie zasady prowadzenia obliczeń za pomocą algorytmów przyrostowo-iteracyjnych.
- Efekt K2_U16_BZ
- Potrafi oszacować zużycie energii i emisję szkodliwych substancji w cyklu życia obiektu i potrafi korzystać z zasad stosowania materiałów zrównoważonych.
- Efekt K2_U16_DS
- Potrafi dobrać odpowiednią technologię wykonania i eksploatacji elementów infrastruktury drogowej zgodnie z przyjętymi założeniami i z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych, używając właściwych metod i narzędzi.
- Efekt K2_U16_IK
- Potrafi dobrać odpowiednią technologię wykonania i eksploatacji elementów infrastruktury drogowej zgodnie z przyjętymi założeniami i z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych, używając właściwych metod i narzędzi.
- Efekt K2_U16_IPB
- Umie wykorzystać wybrane metody optymalizacji i oprogramowanie komputerowe do planowania rzeczowo – finansowego prac budowlanych i do zarządzania przebiegiem budowy.
- Efekt K2_U16_KB
- Umie dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych.
- Efekt K2_U16_MBP
- Potrafi sklasyfikować obiekty budownictwa mostowego oraz podziemnego i wybrać rozwiązanie odpowiednie do danej sytuacji projektowej.
- Efekt K2_U16_TK
- Umie formułować zagadnienia brzegowe, brzegowo - początkowe z materiału sprężystego i sprężysto-plastycznego w zakresie konstrukcji przestrzennych, powierzchniowych i prętowych. Potrafi ocenić poprawność sformułowania i rozwiązania tak sformułowanego zadania.
- Efekt K2_U17_BZ
- Posiada umiejętności projektowania budynków według zasad zrównoważonego rozwoju przy wykorzystaniu wielokryterialnych metod optymalizacyjnych.
- Efekt K2_U17_DS
- Posiada umiejętność przeprowadzenia analizy problemu i wyboru optymalnego rozwiązania.
- Efekt K2_U17_IK
- Posiada umiejętność przeprowadzenia analizy problemu z zakresu inżynierii transportowej i wyboru właściwego rozwiązania.
- Efekt K2_U17_IPB
- Potrafi dobierać metody napraw elementów i konstrukcji budowlanych. Umie zaprojektować roboty remontowe, rozbiórkowe i wyburzeniowe.
- Efekt K2_U17_KB
- Potrafi określić i sklasyfikować oddziaływania na obiekty budowlane. Potrafi zdefiniować obciążenia i kombinacje obciążeń
- Efekt K2_U17_MBP
- Potrafi określić i sklasyfikować oddziaływania na obiekty budownictwa mostowego i podziemnego.
- Efekt K2_U17_TK
- Umie algorytmizować obliczenia i tworzyć proste programy w wybranym języku programowania obiektowego.
- Efekt K2_U18_BZ
- Posiada umiejętności projektowania konstrukcji murowych ze szczególnych uwzględnieniem parametrów cieplnych i wilgotnościowych oraz kształtowania energooszczędnych elementów konstrukcyjnych i wykonywania murów.
- Efekt K2_U18_DS
- Potrafi wykonać analizę ekonomiczną oraz analizę wrażliwości i ryzyk przedsięwzięcia transportowego. Potrafi zaplanować, zaprogramować i określić sposób finansowania inwestycji w budownictwie transportowym.
- Efekt K2_U18_IK
- Potrafi wykonać analizę ekonomiczną oraz analizę wrażliwości i ryzyka przedsięwzięcia transportowego. Potrafi zaplanować i określić sposób finansowania inwestycji w budownictwie transportowym.
- Efekt K2_U18_IPB
- Umie ocenić stan zaawansowania rzeczowo-finansowego robót oraz zaprojektować odpowiednie działania korygujące. Umie oszacować ryzyko czasowe i finansowe budowy oraz zaprojektować odpowiednie działania zapobiegawcze.
- Efekt K2_U18_KB
- Potrafi dobierać metody napraw elementów i konstrukcji z betonu.
- Efekt K2_U18_MBP
- Potrafi zaproponować odpowiednią metodę wykonywania wykopów głębokich oraz tuneli.
- Efekt K2_U18_TK
- Umie przeprowadzić badanie wytrzymałościowe oraz zinterpretować otrzymane wyniki.
- Efekt K2_U19_BZ
- Posiada umiejętność analizy i projektowania konstrukcji drewnianych, w szczególności obiektów kubaturowych z drewna klejonego warstwowo, z uwzględnieniem zasad projektowania ze względu na zagrożenie pożarem oraz zachowanie standardów cieplnych na poziomie obiektów energooszczędnych.
- Efekt K2_U19_DS
- Potrafi stosować podejście systemowe oraz integrować wiedzę o uwarunkowaniach technicznych, technologicznych, ekonomicznych, .środowiskowych i społecznych do oceny wariantów rozwiązań w budownictwie transportowym.
- Efekt K2_U19_IK
- Potrafi stosować podejście systemowe oraz integrować wiedzę o uwarunkowaniach technicznych, technologicznych, ekonomicznych, środowiskowych i społecznych do oceny wariantów rozwiązań w budownictwie transportowym.
- Efekt K2_U19_IPB
- Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji przedsięwzięć budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa. Potrafi opracować procedury zarządzania jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy w firmie budowlanej
- Efekt K2_U19_KB
- Potrafi analizować i zaprojektować wybrane konstrukcje płytowe i powłokowe oraz prętowe z uwzględnieniem podatności węzłów.
- Efekt K2_U19_MBP
- Potrafi ocenić parametry geotechniczne gruntu pod kątem potencjalnych oddziaływań gruntu na konstrukcję.
- Efekt K2_U19_TK
- Umie oszacować nośność graniczną układów prętowych oraz płytowych izotropowych i ortotropowych.
- Efekt K2_U20_BZ
- Posiada umiejętności stosowania zasad termomodernizacji i rewitalizacji budynków, które mają na celu przywrócenie budynkom zdolności zaspokajania współczesnych potrzeb, przez poprawę stanu technicznego i wartości użytkowej.
- Efekt K2_U20_KB
- Potrafi zaprojektować wybrane obiekty przemysłowe.
- Efekt K2_U20_MBP
- Potrafi zaproponować odpowiednią metodę budowy konstrukcji mostowych z uwzględnieniem warunków terenowych i dostępnych technologii.
- Efekt K2_U20_TK
- Umie zastosować teorię lepkosprężystości w wybranych zagadnieniach konstrukcji, ze szczególnym uwzględnieniem własności reologicznych materiałów.
- Efekt K2_U21_BZ
- Umie sporządzić kosztorys i harmonogram robót budowlanych. Potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich.
- Efekt K2_U21_KB
- Potrafi dobrać odpowiednie metody ochrony materiałów i konstrukcji budowlanych przed korozją i ogniem.
- Efekt K2_U21_MBP
- Potrafi dobrać odpowiednie metody ochrony materiałów i konstrukcji budowlanych przed korozją i ogniem.
- Efekt K2_U22_BZ
- Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w dyscyplinie budownictwa zrównoważonego.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K2_K01
- Ma świadomość podtrzymywania etosu zawodu inżyniera oraz przestrzegania etyki zawodowej oraz działania na jej rzecz.
- Efekt K2_K02
- Ma świadomość konieczności i jest gotów do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych.
- Efekt K2_K03
- Rozumie znaczenie odpowiedzialności w działalności inżynierskiej, w tym rzetelności przedstawienia i interpretacji wyników prac swoich i innych.
- Efekt K2_K04
- Jest gotów do formułowania i prezentowania opinii .
- Efekt K2_K05
- Ma świadomość ważności i zrozumienia pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżyniera budownictwa, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
- Efekt K2_K06
- Jest gotów do pozyskiwania informacji z różnych źródeł, integrowania ich i dokonywania ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągania wniosków oraz formułowania i wyczerpująco uzasadniania opinii.
- Efekt K2_K07
- Jest gotów do działania w sposób kreatywny i przedsiębiorczy rozwiązując postawione przed nim zadania związane z budownictwem.