Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Budownictwo | Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku | 2012/2013 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Budownictwo | mgr Dorota Chudzicka, tel.: +48243672223, e-mail: dchudzicka@pw.plock.pl |
Cele:
Celem kształcenia jest zdobycie przez studentów wiedzy podstawowej i kierunkowej oraz umiejętności zawodowych, umożliwiających dostosowanie do zmieniających się potrzeb rynku pracy oraz sprostanie oczekiwaniom i wysokim wymaganiom stawianym kadrze inżynierskiej. Absolwenci studiów dysponują wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi projektowanie i wykonawstwo konstrukcji i obiektów budowlanych, jak również kierowanie i nadzór nad pracami związanymi z ich realizacją. W kształceniu, oprócz poznania podstaw teoretycznych oraz umiejętności praktycznych potrzebnych do rozwiązywania zadań inżynierskich, realizowane są moduły umożliwiające zdobycie umiejętności dokonywania wyboru odpowiednich metod i narzędzi służących realizacji postawionych zadań, umiejętności pracy w zespole oraz rozwijanie świadomości o problemach i ograniczeniach w pracy inżyniera. Absolwenci są przygotowani do kierowania zespołami i firmami budowlanymi – projektowymi i wykonawczymi, do prowadzenia remontów obiektów budowlanych, nadzorowania i zarządzania procesami budowlanymi, organizowania produkcji elementów budowlanych, prowadzenia nadzoru wykonawstwa budowlanego oraz ustawicznego samokształcenia i doskonalenia zawodowego. Absolwenci podejmują prace w biurach projektowych, firmach wykonawczych, nadzorze budowlanym, wytwórniach betonu i elementów budowlanych, przemyśle materiałów budowlanych oraz w jednostkach administracji państwowej i samorządowej związanych z budownictwem, a także, jako przedstawiciele handlowi i doradcy techniczni firm. Po odbyciu wymaganej praktyki zawodowej absolwenci mogą ubiegać się o uzyskanie uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Prowadzona w ramach kierunku specjalność Budownictwo ogólne, gdzie realizowane są dwa bloki dyplomujące: Konstrukcje budowlane oraz Technologia i organizacja budownictwa, charakteryzuje się ukierunkowaniem na zdobywanie przez studenta kwalifikacji z wielu różnych specjalności realizowanych na kierunku Budownictwo. W programach kształcenia zawarto moduły ze specjalności: Konstrukcje budowlane i inżynierskie, Inżynieria produkcji budowlanej, Inżynieria komunikacyjna oraz Budownictwo energooszczędne. Absolwenci są przygotowani do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Warunki przyjęć:
Świadectwo dojrzałości; konkurs na podstawie wyników egzaminu maturalnego
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | Przedmioty wspólne dla Wydziału | Ergonomia | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Ochrona własności intelektualnej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy gospodarki rynkowej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Komunikacja w działalności gospodarczej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Socjologia | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Przedmioty wspólne dla kierunku | Geometria wykreślna | 5 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie rysunku technicznego | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rysunek techniczny | 5 | 0 | 30 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Podstawowe | Kierunkowe | Chemia | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty wspólne dla Wydziału | Algebra liniowa | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
Zajęcia informacyjne | Przedmioty wspólne dla Wydziału | Przysposobienie biblioteczne | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | sylabus |
  |   | Zasady BHP i ochrona przeciwpożarowa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Ćwiczenia polowe z geodezji | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus | |
  | Przedmioty wspólne dla kierunku | Ćwiczenia polowe z geodezji | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Geodezja | 5 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Podstawowe | Kierunkowe | Mechanika teoretyczna | 7 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty wspólne dla Wydziału | Fizyka | 5 | 30 | 15 | 30 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Matematyka | 6 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Przedmioty wspólne dla Wydziału | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język niemiecki B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język rosyjski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Przedmioty wspólne dla kierunku | Budownictwo ogólne | 6 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Hydraulika i Hydrologia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Materiały budowlane | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wytrzymałość materiałów | 7 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Podstawowe | Kierunkowe | Geologia | 4 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka w zastosowanich inżynierskich | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | Przedmioty wspólne dla Wydziału | Ochrona przeciwpożarowa | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Energia w gospodarce narodowej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Redakcja, edycja i formatowanie poprawnego komputeropisu | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=1 | ||||||||||
Języki obce | Przedmioty wspólne dla Wydziału | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język niemiecki B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język rosyjski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Ochrona środowiska | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus | |
  | Przedmioty wspólne dla kierunku | Budownictwo ogólne | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mechanika gruntów | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy projektowania konstrukcji | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia betonu | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wytrzymałość materiałów | 7 | 30 | 15 | 15 | 15 | 0 | 75 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Przedmioty wspólne dla Wydziału | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język niemiecki B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język rosyjski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Przedmioty wspólne dla kierunku | Architektura i urbanistyka | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka budowli | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fundamentowanie | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Instalacje budowlane | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika budowli | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia robót budowlanych | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Przedmioty wspólne dla kierunku | Angielska terminologia techniczna w budownictwie | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Budownictwo komunikacyjne | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Ekonomika budownictwa i kosztorysowanie | 5 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Konstrukcje betonowe 1 | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Konstrukcje metalowe 1 | 6 | 30 | 15 | 15 | 15 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Mechanika budowli | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia robót budowlanych | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Budownictwo podziemne | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Blok dyplomowy Konstrukcje Budowlane | Przedmioty wspólne dla bloku dyplomowego | Budownictwo przemysłowe | 5 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje betonowe 2 | 7 | 30 | 0 | 15 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Konstrukcje drewniane | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje metalowe 2 | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Konstrukcje mostowe | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Blok dyplomowy TOB | Przedmioty wspólne dla bloku dyplomowego | Konstrukcje betonowe 2 (TOB) | 7 | 30 | 0 | 15 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Konstrukcje metalowe 2 (TOB) | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mechanizacja i organizacja robót budowlanych | 5 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nowoczesne technologie w budownictwie | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia i organizacja monolitycznego budownictwa betonowego | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
Kierunkowe | Przedmioty wspólne dla kierunku | Organizacja produkcji budowlanej | 5 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Kierunkowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Kierunkowe | Przedmioty wspólne dla kierunku | Bezpieczeństwo pożarowe budynków | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Trwałość i ochrona budowli | 2 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Blok dyplomowy Konstrukcje Budowlane | Przedmioty wspólne dla bloku dyplomowego | Konstrukcje murowe | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Remonty i naprawy obiektów budowlanych | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 5 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Blok dyplomowy TOB | Przedmioty wspólne dla bloku dyplomowego | Bezpieczeństwo w budownictwie | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa (TOB) | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Remonty i naprawy obiektów budowlanych (TOB) | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe (TOB) | 5 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
HES | Zarządzanie procesem inwestycyjnym | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus | |
  | Przedmioty wspólne dla Wydziału | Prawo budowlane | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie procesem inwestycyjnym | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Prawo gospodarcze | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt B1A_W01_01
- Ma wiedzę w zakresie algebry i analizy matematycznej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich. Ma wiedzę w zakresie probabilistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt B1A_W01_02
- Ma wiedzę w zakresie fizyki klasycznej oraz podstaw fizyki współczesnej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt B1A_W01_03
- Ma podstawową wiedzę z chemii w zakresie właściwości stanów materii, rozumienia podstawowych procesów chemicznych mających znaczenie w budownictwie, bezpiecznego stosowania materiałów budowlanych oraz postępowania z materiałami budowlanymi, selekcji i utylizacji odpadów materiałowych w budownictwie. Ma wiedzę w zakresie niezbedną do formułowania i rozwiązywania typowych prostych zadań związanych z chemią budowlaną.
- Efekt B1A_W02_01
- Ma podstawową wiedzę w zakresie dyscyplin i kierunków studiów powiązanych z budownictwem, takich jak: architektura, inżynieria środowiska, mechanika, geodezja itp.
- Efekt B1A_W02_02
- Zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk ekonomicznych; ma elementarną wiedzę dotyczącą przedsiębiorczości, zasad tworzenia i funkcjonowania firmy w warunkach gospodarki konkurencyjnej.
- Efekt B1A_W03_01
- Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu technologii i organizacji budownictwa, technologii robót budowlanych, mechaniki konstrukcji budowlanych, z zakresu strukturyzacji budownictwa i procesów budowlanych. Ma wiedzę w zakresie sposobów posadowienia obiektów, specyfiki obciążeń i zasad projektowania i użytkowania obiektów budowlanych oraz metod ich realizacji. Rozróżnia i definiuje podstawowe rodzaje obiektów inżynierskich.
- Efekt B1A_W04_01
- Ma szczegółową wiedzę w zakresie geometrycznego kształtowania obiektów i elementów budowlanych, wyznaczania sił przekrojowych, naprężeń, odkształceń i przemieszczeń, wymiarowania i konstruowania prostych i złożonych elementów konstrukyjnych, ma szczegółową wiedzę na temat sposobów realizacji inwestycji budowlanych, metod organizacji pracy i programów komputerowych do planowania i kontroli realizacji przedsięwzięć, zna przepisy bhp obowiązujące w budownictwie.
- Efekt B1A_W05_01
- Ma podstawową wiedzę o tendencjach rozwojowych z zakresu zmian organizacyjnych procesu inwestycyjnego, chemii budowlanej, nowoczesnych materiałów budowlanych, nowoczesnych technologii realizacji inwestycji budowlanych, o rozwoju technologii posadowień głębokich oraz technologii modyfikacji słabego podłoża gruntowego, ma podstawową wiedzę dotyczącą nowych rozwiązań stosowanych w instalacjach sanitarnych.
- Efekt B1A_W06_01
- Ma podstawową wiedzę o trwałości obiektów budowlanych, o trwałości materiałów i konstrukcji budowlanych, identyfikuje różnice w okresach trwałości elementów i obiektów budowlanych, ma podstawową wiedzę w zakresie doboru typu konstrukcji do wymaganych warunków trwałości i identyfikowania różnic w okresach trwałości elementów i obiektów budowlanych
- Efekt B1A_W06_02
- Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania urządzeń, obiektów i systemów technicznych w budownictwie.
- Efekt B1A_W07_01
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu budownictwa, korzysta z rachunku różniczkowego i całkowego, zna podstawy fizyczne nowoczesnej inżynierii, zna podstawowy sprzęt wykorzystywany do badań inżynierskich, modeluje proste obiekty budowlane i posługuje się programami do obliczeń statycznych i dynamicznych, zna podstawowe metody i techniki wykonywania dokumentacji budowlanej, zna metody oceny nakładów rzeczowych i metody kalkulacji czasu wykonania różnych robót budowlanych
- Efekt B1A_W08_01
- Zna podstawową terminologię oraz ma uporządkowaną wiedzę w zakresie nauk społecznych, ekonomicznych i humanistycznych.
- Efekt B1A_W08_02
- Ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach.
- Efekt B1A_W08_03
- Ma wiedzę ogólną niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych uwarunkowań działalności inżynierskiej, dotyczącą wszystkich aspektów własności intelektualnej włącznie ze znajomością krajowych i zagranicznych źródeł prawa, ma wiedzę o potrzebie stosowania przepisów prawnych w budownictwie, ma wiedzę ogólną obejmującą podstawowe zagadnienia prawne związane z działalnością inwestycyjną, ma świadomość konieczności stosowania aspektów prawnych oraz dokumentacyjnych w działalności inżynierskiej
- Efekt B1A_W08_04
- Ma wiedzę ogólną na temat rozwoju i dokonań cywilizacji w zakresie form architektonicznych, budowy miast, budownictwa, urbanistyki i planowania przestrzennego, zna podstawowe pojęcia i definicje oraz obowiązujące przepisy, zna problemy estetyki w budownictwie.
- Efekt B1A_W08_05
- Zna podstawowe pojęcia z zakresu ekonomi i zasad gospodarki rynkowej oraz ekonomiki budownictwa odnoszące się do inwestycji budowlanych. Ma podstawową wiedzę w zakresie norm technicznych związanych z budownictwem.
- Efekt B1A_W09_01
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej w budownictwie.
- Efekt B1A_W10_01
- Zna podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej, rozumie zasady transferu technologii w gospodarce, zarówno z nauki do gospodarki, jak i w obrocie gospodarczym między przedsiębiorstwami
- Efekt B1A_W10_02
- Posiada umiejętność wykorzystania sygnałów rynkowych w bieżącej działalności biznesowej i potrafi ocenić wpływ podejmowanych decyzji na przepływy pieniężne, koszty, przychody i zyski oraz potrafi oszacować ryzyko podejmowanego projektu inwestycyjnego
- Efekt B1A_W11_01
- Potrafi włączyć zdobytą wiedzę do przygotowania strategii przedsiębiorstwa, ma wiedzę dotyczącą zasad organizowania robót budowlanych, ma podstawową wiedzę dotyczącą kalkulacji i oceny efektywności inwestycji
- Efekt B1A_W12_01
- Zna nowoczesne technologie produkcji materiałów budowlanych, nowoczesne technologie realizacji inwestycji budowlanych, technologie posadowień głębokich oraz modyfikacji słabego podłoża gruntowego, zna nowe rozwiązania materiałowe i technologiczne stosowanych w instalacjach sanitarnych.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt B1A_U01_01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie.
- Efekt B1A_U01_02
- Potrafi korzystać z forów internetowych i tematycznych grup dyskusyjnych umożliwiających pozyskanie potrzebnych informacji.
- Efekt B1A_U01_03
- Potrafi posługiwać się językiem angielskim lub innym z zakresu języków komunukacji międzynarodowej w stopniu umożliwiającym pozyskiwanie danych literaturowych i rozumienia głównych wątków przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne.
- Efekt B1A_U02_01
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych w działalności inżynierskiej.
- Efekt B1A_U02_02
- Potrafi zestawiać i formatować w przejrzysty sposób dane oraz wyniki obliczeń uzyskanych z programów komputerowych. Wykorzystuje oprogramowanie komputerowe do obliczeń i rysunków, do opracowania i prezentacji wykonanego projektu konstrukcyjnego.
- Efekt B1A_U02_03
- Potrafi posługiwać się podstawowymi programami obliczeniowymi.
- Efekt B1A_U03_01
- Potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym udokumentowane opracowanie z zakresu budownictwa.
- Efekt B1A_U03_02
- Potrafi przekazać informację o osiągnięciach techniki budowlanej, nowych materiałach i technologiach budowlanych i innych aspektach działalności projektanta, kierownika budowy, rzeczoznawcy budowlanego.
- Efekt B1A_U04_01
- Potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów.
- Efekt B1A_U05_01
- Potrafi samodzielnie uczyć się obsługi nowych narzędzi obliczeniowych (programów komputerowych). Potrafi wyszukiwać informacje, niezbędne do realizacji zadań projektowych, nieomawianych w ramach zajęć wykładowych.
- Efekt B1A_U05_02
- Potrafi rozszerzyć posiadaną i zdobytą na studiach wiedzę do stopnia umożliwiającego zdanie egzaminu państwowego i zdobycie uprawnień budowlanych umożliwiających samodzielną działalność inżynierską.
- Efekt B1A_U06_01
- Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, w tym dyskusji na tematy z zakresu budownictwa. Potrafi prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka. Potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi ustne i pisemne w szerokim zakresiie tematów, wyjaśniać swoje stanowisko, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.
- Efekt B1A_U07_01
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla budowlanej działalności inżynierskiej. Potrafi zestawiać i formatować w przejrzysty sposób dane oraz wyniki obliczeń uzyskanych z programów komputerowych. Potrafi wykorzystać dostępne oprogramowanie do opracowania i prezentacji wykonanego projektów. Wykorzystuje oprogramowanie komputerowe do obliczeń i rysunków.
- Efekt B1A_U08_01
- Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty z zakresu materiałów budowlanych i technologii betonu, potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. Potrafi analizować i interpretować otrzymane w wyniku obliczeń wielkości i formułować wnioski prowadzące do optymalizacji przyjętych wymiarów elementów konstrukcyjnych.
- Efekt B1A_U08_02
- Potrafi opracować plan realizacji przedsięwzięcia budowlanego z wykorzystaniem techniki komputerowej.
- Efekt B1A_U09_01
- Umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych oraz potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych. Potrafi zastosować elementarną wiedzę z zakresu probabilistyki i statystyki matematycznej do obróbki danych doświadczalnych.Potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań inżynierskich.
- Efekt B1A_U09_02
- Potrafi symulować przebieg realizacji przedsięwzięcia budowlanego i analizować skutki opóźnień, wzrostu cen i innych czynników ryzyka.
- Efekt B1A_U10_01
- Potrafi dostrzegać występujące przy formułowaniu i rozwiązywaniu inżynierskich przedsięwzięc budowlanych ich aspekty systemowe i pozatechniczne. Potrafi dostosowywać sposoby zarządzania do różnych zadań inwestycyjnych. Potrafi uwzględnić i zapewnić bezpieczeństwo pracy i użytkowania na etapach budowy i eksploatacji inwestycji.
- Efekt B1A_U10_02
- Posiada umiejętność wykorzystania sygnałów rynkowych w bieżącej działalności biznesowej i potrafi ocenić wpływ podejmowanych decyzji na przepływy pieniężne, koszty, przychody i zyski oraz umie oszacować ryzyko podejmowanego projektu inwestycyjnego.
- Efekt B1A_U11_01
- Ma przygotowanie i umiejętności niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna zasady bezpieczeństwa związane z pracą na budowie. Zna zasady udzielania pierwszej pomocy, zasady postępowania przeciwpożarowego i postępowania z substancjami chemicznymi spotykanymi w budownictwie.
- Efekt B1A_U11_02
- Potrafi sporządzić plan bioz - wymagany przepisami prawa budowlanego.
- Efekt B1A_U12_01
- Potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich. Umie ocenić szansę wdrożenia technologii budowlanych na podstawie znanych metod ich wyceny i metod oceny ekonomicznej tych technologii. Potrafi analizować koszty realizacji przedsięwzięcia. Potrafi dokonać oceny ekonomicznej przy wyborze rozwiązania konstrukcyjnego
- Efekt B1A_U13_01
- Potrafi dokonać analizy sposobu funkcjonowania przedsięwzięcia budowlanego i ocenić przyjęte rozwiązania techniczne. Potrafi dokonać identyfikacji elementów składowych budynku i wybrać właściwe rozwiazania techniczne dla projektowanego obiektu.
- Efekt B1A_U13_02
- Potrafi analizować sposoby funkcjonowania systemów technicznych wykorzystywanych przy realizacji robót zmechanizowanych. Potrafi zaprojektować zagospodarowanie placu budowy i analizować jego funkcjonowanie w poszczególnych etapach realizacji budowy.
- Efekt B1A_U14_01
- Potrafi sformułować specyfikację niezbędnych działań inżynierskich koniecznych do wykonania zadania projektowego. Potrafi identyfikować schematy statyczne konstrukcji w celu jej wymiarowania. Potrafi wyspecyfikować problemy analityczne i decyzyjne w projektowaniu organizacji poszczególnych rodzajów robót budowlanych.
- Efekt B1A_U15_01
- Potrafi ocenić przydatność w konkretnym zadaniu inżynierskim stosowanych w mechanice konstrukcji metod rozwiązywania układów sił i wyznaczania reakcji więzów. Potrafi wybrać właściwy sposób modelowania ustrojów prętowych i płytowych. Potrafi ocenić przydatność metod badawczych potrzebnych do oceny jakości materiałów i elementów budowlanych.
- Efekt B1A_U16_01
- Potrafi zaprojektować oraz zrealizować prosty obiekt budowlany. Potrafi zaprojektować elementy konstrukcyjne z zakresu konstrukcji metalowych, żelbetowych, drewnianych i murowych, z wykorzystaniem dostępnych narzędzi projektowych, w czasie realizacji zadania projektowego. Potrafi sporządzić projekt technologii i organizacji dowolnego przedsięwzięcia budowlanego.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt B1A_K01_01
- Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Rozumie potrzebę poznawania nowych osiągnięć techniki budowlanej, nowych materiałów i technologii budowlanych. Rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego dokształcania się na studiach II i III stopnia, studiach podyplomowych, kursach i egzaminach przeprowadzanych przez uczelnie, firmy i organizacje branżowe.
- Efekt B1A_K01_02
- Rozumie znaczenie i potrzebę zdobycia uprawnień budowlanych umożliwiających samodzielną działalność inżynierską.
- Efekt B1A_K01_03
- Ma świadomość konieczności poszerzania wiedzy ekonomiczno - społecznej, rozwijania umiejętności interpersonalnych i adaptacji do zmieniających się warunków.
- Efekt B1A_K02_01
- Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie wpływ działalności inżynierskiej na zdrowie użytkowników budynków i ochronę środowiska.
- Efekt B1A_K02_02
- Mając świadomość wpływu na środowisko produkcji materiałów budowlanych, rozumie potrzebę "projektowania ze względu na trwałość", co w konsekwencji prowadzi do dłuższej eksploatacji, rzadszych remontów oraz zmniejszonej emisji zanieczyszczeń.
- Efekt B1A_K03_01
- Potrafi pracować indywidualnie i w zespole. Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Ma świadomość odpowiedzialności całego zespołu projektowego.
- Efekt B1A_K04_01
- Potrafi określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych.
- Efekt B1A_K05_01
- Ma świadomość potrzeby profesjonalnych zachowań i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Ma świadomość, że w przypadku realizacji wspólnych projektów powstają różnorodne zobowiązania dotyczące własności przemysłowej i praw autorskich i że należy to brać pod uwagę w opracowywaniu umów.
- Efekt B1A_K06_01
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w tworzeniu i rozwijaniu indywidualnych form przedsiębiorczości.
- Efekt B1A_K07_01
- Potrafi przekazać informację o osiągnięciach techniki budowlanej, nowych materiałach i technologiach budowlanych i innych aspektach działalności projektanta, kierownika budowy, rzeczoznawcy budowlanego.
- Efekt B1A_K07_02
- Rozumie potrzebę uświadamiania społeczeństwa w zakresie negatywnego wpływu działalności człowieka na środowisko naturalne i konieczności jego odpowiedzialnego eksploatowania z zachowaniem zasady zrównoważonego rozwoju.