Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Informatyka | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych | 2015/2016 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Informatyka | Rada Wydziału |
Cele:
Uzyskany podczas studiów zasób wiedzy obejmuje zrozumienie koncepcji i logiki rozwoju informatyki, znajomość metod, narzędzi i nowoczesnych technologii inżynierii oprogramowania oraz odkrywania wiedzy i wspomagania decyzji. Ponadto, w ramach specjalizacji, umożliwia poznanie technik optymalizacji, projektowania inteligentnych systemów sterujących, metod grafiki komputerowej lub niezawodności systemów informatycznych. Zdobyte w toku zajęć umiejętności fachowe obejmują zdolność identyfikacji i analizy wymagań stawianych systemom informatycznym, umiejętność projektowania architektury takich systemów oraz ich efektywnej implementacji. Absolwenci są dobrze przygotowani do pracy zespołowej, potrafią kierować pracą grupy oraz w twórczy sposób rozwiązywać problemy. Posiadają wpojone nawyki ustawicznego kształcenia i rozwoju zawodowego oraz są przygotowani do podejmowania wyzwań badawczych i podjęcia studiów doktoranckich.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Inżynieria systemów informatycznych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria systemów informatycznych | Przedmioty techniczne - podstawowe | Algorytmy i struktury danych (I) | 4 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Grafika komputerowa | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Programowanie obiektowe (I) | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zaawansowane programowanie w C++ | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Specjalność: Systemy informacyjno-decyzyjne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Systemy informacyjno-decyzyjne | Przedmioty techniczne - podstawowe | Bezpieczeństwo systemów i sieci | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Synteza reguł decyzyjnych | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Systemy czasu rzeczywistego | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wspomaganie decyzji | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Bazy danych 1 | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Biometryczna identyfikacja tożsamości | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody numeryczne (J) | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy badań operacyjnych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy optymalizacji | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zarządzanie i harmonogramowanie procesów | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Programowanie równoległe i rozproszone | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Kierunek: Informatyka | Przedmioty techniczne - podstawowe | Bazy danych 2 | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria oprogramowania | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy sztucznej inteligencji | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Sieci komputerowe | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Systemy operacyjne (I) | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria systemów informatycznych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria systemów informatycznych | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Analiza i projektowanie systemów informacyjnych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Metody odkrywania wiedzy | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy rozproszone | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Specjalność: Systemy informacyjno-decyzyjne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Systemy informacyjno-decyzyjne | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Decyzje w warunkach współzawodnictwa | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Metody sztucznej inteligencji | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Rozpoznawanie obrazów i sygnałów mowy | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy adaptacyjne i uczące się | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Kierunek: Informatyka | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Architektura i integracja systemów | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Logika dla informatyków | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Metody eksploracji danych w odkrywaniu wiedzy | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Pracownia problemowa magisterska | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria systemów informatycznych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria systemów informatycznych | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Data Mining | 6 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Diagnostyka i niezawodność systemów komputerowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inteligentne systemy informacyjne | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody bioinformatyki | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Programowanie gier komputerowych | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Przestrzenne bazy danych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy agentowe | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do eksploracji danych tekstowych w sieci WWW | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zaawansowane problemy baz danych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
Specjalność: Systemy informacyjno-decyzyjne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Systemy informacyjno-decyzyjne | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Inteligentne systemy robotyczne | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Optymalizacja we wspomaganiu decyzji | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Teoria kolejek | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
Kierunek: Informatyka | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Doskonała praca zespołowa | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Społeczne oblicza przemian technologicznych | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do zarządzania projektami | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Pracownia dyplomowa magisterska | 8 | 0 | 0 | 0 | 90 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Rozproszone systemy operacyjne | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe magisterskie 1 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Specyfikacje formalne i programy funkcyjne | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zaawansowane metody wytwarzania oprogramowania | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria systemów informatycznych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria systemów informatycznych | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Pattern Recognition | 6 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Cyfrowe przetwarzanie obrazów | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Kompresja danych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie cyfrowe obrazów | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Rozpoznawanie obrazów | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Systemy wiedzy | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wstęp do programowania aplikacji mobilnych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Systemy informacyjno-decyzyjne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Systemy informacyjno-decyzyjne | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Optymalizacja dyskretna i sieciowa | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sieci neuronowe | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Wieloagentowe systemy decyzyjne | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wspomaganie decyzji w warunkach ryzyka | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
Kierunek: Informatyka | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Gospodarka rynkowa - studium europejskie | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Grafy i sieci | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej | 20 | 0 | 0 | 0 | 150 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe magisterskie 2 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu logiki matematycznej oraz teorii grafów
- Efekt K_W02
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną z zakresu formalnych metod specyfikacji systemów informatycznych
- Efekt K_W03
- ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę z zakresu rozproszonych systemów operacyjnych oraz trendów ich rozwoju
- Efekt K_W04
- ma szczegółową wiedzę w zakresie wybranych kierunków rozwijających się w ścisłym związku z informatyką
- Efekt K_W05
- ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu inżynierii oprogramowania
- Efekt K_W06
- ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu eksploracji danych i inżynierii wiedzy
- Efekt K_W07
- ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie inżynierii oprogramowania
- Efekt K_W08
- zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zastosowaniach informatyki
- Efekt K_W09
- ma wiedzę z zakresu struktur danych, algorytmów i ich złożoności, badań operacyjnych i optymalizacji
- Efekt K_W10
- ma uporządkowaną wiedzę na temat architektury systemów informatycznych, istniejących technologii oraz kierunków ich rozwoju
- Efekt K_W11
- ma wiedzę dotyczącą systemów gromadzenia i wyszukiwania informacji oraz używanych w tym celu metod i narzędzi
- Efekt K_W12
- ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
- Efekt K_W13
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim
- Efekt K_U03
- potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
- Efekt K_U04
- potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
- Efekt K_U05
- potrafi formułować, rozwiązywać i dokumentować problemy praktyczne oraz proste zadania badawcze w zakresie inżynierii oprogramowania
- Efekt K_U06
- potrafi formułować, rozwiązywać i dokumentować problemy praktyczne oraz proste zadania badawcze w zakresie eksploracji danych i inżynierii wiedzy
- Efekt K_U07
- potrafi wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin i dyscyplin naukowych oraz uwzględniać pozatechniczne aspekty problemu przy budowaniu oprogramowania dla różnych dziedzin aplikacji
- Efekt K_U08
- potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii informatycznych
- Efekt K_U09
- potrafi formułować i testować hipotezy związane z rozwiązywaniem inżynierskich i badawczych problemów informatycznych
- Efekt K_U10
- potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne w zakresie informatyki i jej zastosowań, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
- Efekt K_U11
- potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych w zakresie informatyki
- Efekt K_U12
- potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla dziedziny informatyki, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
- Efekt K_U13
- potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla dziedziny informatyki, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla dziedziny informatyki, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
- Efekt K_U14
- potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożony system informatyczny, oraz zrealizować ten projekt – co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt K_K02
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia