Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Gospodarka Przestrzenna | Wydział Geodezji i Kartografii | 2013/2014 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne | Gospodarka Przestrzenna | Prodziekan |
Cele:
Realizacja programu studiów pierwszego stopnia na kierunku gospodarka przestrzenna umożliwia nabycie wysoko specjalizowanej wiedzy i umiejętności w zakresie kształtowania przestrzennej organizacji rozwoju społeczno-gospodarczego, a także ogólnej wiedzy przyrodniczej, technicznej i ekonomiczno-prawnej. Zdobywana w czasie studiów wiedza fachowa pozwala na wykonywanie prac z zakresu gospodarki przestrzennej. Istotę nauczania stanowi metodyka sporządzania studiów uwarunkowań oraz planów zagospodarowania przestrzennego, która jest oparta na podstawach przyrodniczych, ekonomicznych i prawnych. Warsztat planistyczny jest wzbogacony o metody i technologie systemów informacji przestrzennej rozwijane na Wydziale Geodezji i Kartografii z zastosowaniem nowoczesnych metod pozyskiwania danych dla studiów i opracowywania planów, metody analiz przestrzennych i graficznej prezentacji danych oraz wyników analiz. Wiele uwagi poświęca się kształtowaniu cech uniwersalnych, które dają absolwentom podstawę do dalszego samokształcenia i rozwoju. Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy (wymagany egzamin). Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | Podstawy geologii i geografii fizycznej | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Samorząd terytorialny | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka | 4 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Historia architektury i urbanistyki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Informatyka | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Matematyka | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Rysunek techniczny i planistyczny | 5 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 24 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski, lub inny z aktualnej oferty SJO | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Podstawy architektury i urbanistyki | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Podstawy kartografii | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Podstawy projektowania urbanistycznego | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 16 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Bazy danych przestrzennych | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Ekologia i ochrona środowiska | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Fizyka | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Geografia ekonomiczna i społeczna, statystyka publiczna i demografia | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Prawoznawstwo, prawo cywilne i administracyjne | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | Technologie informacyjne | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język obcy | Język obcy | Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski, lub inny z aktualnej oferty SJO | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Gleboznawstwo | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Kataster nieruchomości | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Podstawy teledetekcji | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Społeczno-kulturowe uwarunkowania gospodarki przestrzennej | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | System planowania i zagospodarowania przestrzennego w Polsce | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | sylabus |
  |   | Zasób geodezyjny i kartograficzny | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Grafika inżynierska | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 24 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski, lub inny z aktualnej oferty SJO | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Podstawy wiedzy technicznej z zakresu budownictwa | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Projekt urbanistyczny zespołu mieszkaniowego | 3 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Przyrodnicze uwarunkowania w projektach przestrzennych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Rozwój obszarów wiejskich | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Systemy informacji o terenie | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Systemy informacji przestrzennej | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Wizualizacja 3D | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 16 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Statystyka | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | Socjologia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język obcy | Język obcy | Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski, lub inny z aktualnej oferty SJO | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Analizy przestrzenne i modelowanie | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Ekonomika miast i regionów | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | sylabus |
  |   | Geodezyjne podstawy przestrzennej lokalizacji obiektów | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Projekt urbanistyczny | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Teoria urbanistyki i gospodarki przestrzennej | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Uwarunkowania strategii rozwoju gmin | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Zagadnienia prawne w ochronie środowiska | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Ekonomia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Środowiskowe uwarunkowania gospodarowania przestrzenią
(Rozwiń)
|
||||||||||
Środowiskowe uwarunkowania gospodarowania przestrzenią | Obowiązkowe | Kartografia w procesach wspomagania podejmowania decyzji planistycznych | 5 | 30 | 0 | 0 | 45 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Rozwój obszarów wiejskich | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Siedliskoznawstwo | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Urbanistyka w planowaniu przestrzennym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Urbanistyka w planowaniu przestrzennym | Obowiązkowe | Podstawy wiedzy technicznej z zakresu budownictwa | 5 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projekt urbanistyczny zespołu mieszkaniowego II | 4 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 32 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
HES | HES | Przedmiot obieralny 2 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Geodezyjne obsługa inwestycji i infrastruktury | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Gospodarka nieruchomościami | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Kulturowe aspekty procesów rewitalizacji | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | sylabus |
  |   | Planowanie infrastruktury technicznej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Rewitalizacja obszarów zurbanizowanych | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Teoria urbanistyki i gospodarki przestrzennej | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Środowiskowe uwarunkowania gospodarowania przestrzenią
(Rozwiń)
|
||||||||||
Środowiskowe uwarunkowania gospodarowania przestrzenią | Obowiązkowe | Geologiczne podstawy gospodarki przestrzennej | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Kartografia w procesach wspomagania podejmowania decyzji planistycznych | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Podstawy zarządzania nieuchomościami | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Waloryzacja krajobrazu | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Specjalność: Urbanistyka w planowaniu przestrzennym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Urbanistyka w planowaniu przestrzennym | Obowiązkowe | Najnowsze realizacje urbanistyczne | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Realizacja projektów urbanistycznych i planistycznych | 5 | 30 | 0 | 0 | 45 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Rewitalizacja obszarów zurbanizowanych 2 | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Społeczno-kulturowe uwarunkowania gospodarki przestrzennej II | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
HES | HES | Przedmiot obieralny 1 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Planowanie przestrzenne (projekt planistyczny) II | 4 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 32 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Środowiskowe uwarunkowania gospodarowania przestrzenią
(Rozwiń)
|
||||||||||
Środowiskowe uwarunkowania gospodarowania przestrzenią | Obowiązkowe | Rekultywacja i zagospodarowanie obszarów zdegradowanych | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Specjalność: Urbanistyka w planowaniu przestrzennym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Urbanistyka w planowaniu przestrzennym | Obowiązkowe | Konsultacje planistyczno urbanistyczne | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Planowanie przestrzenne w praktyce | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
HES | HES | Prawo własności intelektualnej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | sylabus |
∑=1 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Praca dyplomowa inżynierska | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Praktyki | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Seminarium dyplomowe | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- Efekt K_W02
- Efekt K_W03
- Efekt K_W04
- Efekt K_W05
- Efekt K_W06
- Efekt K_W07
- Efekt K_W08
- Efekt K_W09
- Efekt K_W10
- Efekt K_W11
- Efekt K_W12
- Efekt K_W13
- Efekt K_W14
- Efekt K_W15_SR
- Efekt K_W15_UR
- Efekt K_W16
- Efekt K_W17_SR
- Efekt K_W17_UR
- Efekt K_W18
- Efekt K_W19_SR
- Efekt K_W19_UR
- Efekt K_W20
- Efekt K_W21
- Efekt K_W22
- Efekt K_W23
- Efekt K_W24_SR
- Efekt K_W24_UR
- Efekt K_W25_SR
- Efekt K_W25_UR
- Efekt K_W26_SR
- Efekt K_W26_UR
- Efekt K_W27_SR
- Efekt K_W27_UR
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Efekt K_U02
- Efekt K_U03
- Efekt K_U04
- Efekt K_U05
- Efekt K_U06
- Efekt K_U07
- Efekt K_U08
- Efekt K_U09
- Efekt K_U10
- Efekt K_U11
- Efekt K_U12
- Efekt K_U13
- Efekt K_U14
- Efekt K_U15
- Efekt K_U16
- Efekt K_U17
- Efekt K_U18_SR
- Efekt K_U18_UR
- Efekt K_U19_SR
- Efekt K_U19_UR
- Efekt K_U20_SR
- Efekt K_U20_UR
- Efekt K_U21_SR
- Efekt K_U21_UR
- Efekt K_U22
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Efekt K_K02
- Efekt K_K03
- Efekt K_K04
- Efekt K_K05
- Efekt K_K06
- Efekt K_K07
- Efekt K_K08_SR
- Efekt K_K08_UR
- Efekt K_K09_UR