- Nazwa przedmiotu:
- Historia architektury i urbanistyki
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Agata Wagner
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Gospodarka Przestrzenna
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- brak
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- brak
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa wiedza z architektury i urbanistyki
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Przystosowanie przyszłych planistów przestrzennych do krytycznej obserwacji środowiska kulturowego, ćwiczenie umiejętności odczytania wartości dziedzictwa kulturowego w zagospodarowaniu przestrzennym, zapoznanie sie z genezą form architektonicznych oraz etapami rozwoju myśli urbanistycznej.
- Treści kształcenia:
- Architektura starożytnego Egiptu, Mezopotamii, Persji, kręgu egejskiego, grecka w epoce archaicznej, klasycznej i hellenistycznej, etruska, rzymska architektura sakralna, budowli użyteczności publicznej, wczesnochrześcijańska, bizantyjska i ruska, islamu, epoki karolińskiej i ottońskiej, romańska w Europie Środkowej i Południowej, romańska i późnoromańska, gotyk wczesny i klasyczny, średniowieczna architektura mieszkaniowa, obronna i użyteczności publicznej, wprowadzenia do historii architektury nowożytnej, wczesny i pełny renesans we Włoszech, manieryzm we Włoszech, architektura w Europie w XVI w, wczesnobarokowa i pełnego i późnego baroku w, architektura w 1-ej połowy XIX wieku: klasycyzm, neogotyk, neorenesans, i w drugiej połowie XIX wieku, historyzm wczesny, dojrzały i późny, zagadnienia nowych konstrukcji i rozwiązań funkcji, wczesny modernizm w pierwszej połowie XX wieku.
- Metody oceny:
- Praca zaliczeniowa.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Ostrowski W. „Wprowadzenie do historii budowy miast, Ludzie i środowisko”, Ofic. Wyd. PW, Warszawa 1996.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt
-
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W10, K_W17_SR, K_W17_UR
Powiązane efekty obszarowe:
, ,
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt
-
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt
-
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe: