Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inżynieria Biomedyczna | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych | 2015/2016 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Inżynieria Biomedyczna | brak |
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunek: Inżynieria biomedyczna | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Podstawy prawa - ochrona własności intelektualnej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Algebra liniowa i analiza 1 (IBM) | 7 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Anatomia i fizjologia | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Języki programowania | 6 | 30 | 0 | 30 | 15 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Podstawy chemii | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy chemii nieorganicznej i analitycznej - laboratorium | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Podstawy technik informacyjnych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Propedeutyka nauk medycznych (IBM) | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek: Inżynieria biomedyczna | Język obcy | Foreign language 1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Analiza 2 (IBM) | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Biochemia | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | sylabus |
  |   | Fizyka 1 (IBM) | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Grafika komputerowa (IBM) | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Metrologia | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek: Inżynieria biomedyczna | Język obcy | Foreign language 2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Elektrotechnika | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fizyka 2 (IBM) | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo - laboratorium | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika i wytrzymałość materiałów | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka (IBM) | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Wspomagane komputerowo projektowanie inżynierskie | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek: Inżynieria biomedyczna | Język obcy | Foreign Language 3 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Biofizyka (IBM) | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektronika 1 (IBM) | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Laboratorium elektrotechniki | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki (IBM) | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Podstawy obrazowania medycznego | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Radiologia | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sensory i pomiary wielkości nieelektrycznych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sygnały i systemy (IBM) | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria biomedyczna (bez specjalności)
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria biomedyczna (bez specjalności) | Przedmioty techniczne | Akwizycja i przetwarzanie danych z wykorzystaniem LabVIEW | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Biomateriały | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektroniczna aparatura medyczna (IBM) | 6 | 45 | 0 | 30 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Elektronika 2 (IBM) | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Laboratorium podstaw automatyki i robotyki | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody numeryczne (IBM) | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy robotyki (IBM) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki medycyny nuklearnej (IBM) | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do programowania w MATLAB'ie | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Akceleratory biomedyczne | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Oprogramowanie systemów medycznych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Kontrola jakości urządzeń diagnostycznych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | NEM | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy inżynierii diagnostyki obrazowej w medycynie | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika ultradźwiękowa w diagnostyce medycznej | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Kierunek: Inżynieria biomedyczna | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Źródła i rozwój dynamizmu życiowego człowieka | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Sztuka myślenia i uczenia się | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria biomedyczna (bez specjalności)
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria biomedyczna (bez specjalności) | Przedmioty techniczne | Biomechanika inżynierska | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Biometryczna identyfikacja tożsamości | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Cyfrowe przetwarzanie obrazów (IBM) | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Implanty i sztuczne narządy | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Logiczne układy programowalne | 3 | 15 | 0 | 15 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sieci neuronowe w zastosowaniach biomedycznych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Techniki tomograficzne | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metoda elementów skończonych - zastosowania w bioinżynierii | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Kierunek: Inżynieria biomedyczna | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Kreowanie wizerunku firmy | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorczość w praktyce | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Pracownia dyplomowa inżynierska | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria biomedyczna (bez specjalności)
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria biomedyczna (bez specjalności) | Przedmioty techniczne | Algorytmy ewolucyjne | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Detekcja promieniowania jonizującego | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy modelowania w medycynie | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki laserowe w biomedycynie. Biofotonika. | 3 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie sygnałów biomedycznych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Kierunek: Inżynieria biomedyczna | Przedmioty techniczne | Przygotowanie pracy dyplomowej inżynierskiej | 15 | 0 | 0 | 0 | 135 | 0 | 135 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe inżynierskie | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą analizę, algebrę, rachunek prawdopodobieństwa i metody statystyczne oraz elementy przekształceń całkowych, konieczne do: 1. opisu i analizy działania obwodów elektrycznych i układów elektronicznych; 2. opisu i analizy działania prostych systemów biomechanicznych; 3. opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów i obrazów, zwłaszcza biomedycznych
- Efekt K_W02
- posiada wiedzę w zakresie fizyki, w tym w zakresie mechaniki klasycznej, elektrodynamiki, optyki, mechaniki kwantowej oraz fizyki statystycznej w zakresie typowym dla uniwersytetu technicznego, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb inżynierii biomedycznej w zakresie mechaniki płynów, termodynamiki i biofizyki molekularnej oraz fizyki radiacyjnej
- Efekt K_W03
- posiada podstawową wiedzę w zakresie mechaniki i wytrzymałości materiałów, konieczną do opisu i analizy działania oraz projektowania prostych systemów biomechanicznych
- Efekt K_W04
- posiada podstawową wiedzę w zakresie podstaw informatyki, w tym programowania strukturalnego i obiektowego w językach wyższego rzędu, sieci komputerowych, aplikacji internetowych, aplikacji bazodanowych, oprogramowania biurowego
- Efekt K_W05
- ma podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki oraz układów elektronicznych analogowych i cyfrowych
- Efekt K_W06
- posiada podstawową wiedzę w zakresie materiałów stosowanych w inżynierii biomedycznej, w tym w podzespołach mechanicznych urządzeń i systemów biomedycznych oraz w inżynierii tkankowej, rozumie pojęcie biozgodności
- Efekt K_W07
- ma wiedzę w zakresie chemii, w tym chemii fizycznej, w zakresie umożliwiającym zrozumienie podstawowych procesów biologicznych i zasad projektowania biomateriałów, oraz podstawową wiedzę o przemianach biochemicznych i ich roli w procesach biologicznych
- Efekt K_W08
- posiada podstawową wiedzę w zakresie anatomii i fizjologii człowieka
- Efekt K_W09
- posiada podstawową wiedzę w zakresie zadań medycyny i jej instrumentarium
- Efekt K_W10
- posiada podstawową wiedzę w zakresie metrologii, zna metody pomiaru podstawowych wielkości fizycznych, zwłaszcza wykorzystywane w inżynierii biomedycznej
- Efekt K_W11
- posiada podstawową wiedzę w zakresie sterowania, automatyki i robotyki
- Efekt K_W12
- posiada uporządkowaną, podstawową wiedzę w zakresie sensorów wielkości elektrycznych i nieelektrycznych, zwłaszcza wielkości/sygnałów biomedycznych, oraz technik elektrodowych
- Efekt K_W13
- posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie aparatury stosowanej w diagnostyce medycznej, telemetrii, wspomaganiu narządów, terapii i intensywnym nadzorze
- Efekt K_W14
- posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod obrazowania medycznego i wykorzystywanych w nich zjawisk fizycznych
- Efekt K_W15
- zna podstawowe zasady ochrony radiologicznej
- Efekt K_W16
- posiada podstawową wiedzę z zakresu detekcji promieniowania jonizującego
- Efekt K_W17
- ma podstawową wiedzę o budowie implantów i sztucznych narządów
- Efekt K_W18
- posiada podstawową wiedzę na temat cyklu życia aparatury i urządzeń medycznych
- Efekt K_W19
- posiada podstawową wiedzę w zakresie bezpieczeństwa użytkowania aparatury biomedycznej
- Efekt K_W20
- posiada podstawową wiedzę w zakresie trendów rozwojowych inżynierii biomedycznej
- Efekt K_W21
- ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony wartości intelektualnej oraz prawa patentowego
- Efekt K_W22
- zna ogólne zasady tworzenia indywidualnej przedsiębiorczości
- Efekt K_W23
- ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- potrafi zdobywać informacje z dostępnych źródeł (literatura, bazy danych itp.), integrować i interpretować te informacje oraz formułować wnioski
- Efekt K_U02
- potrafi przygotować dokumentację prostego zadania inżynierskiego i opis wyników realizacji zadania i przedstawić je przy pomocy różnych technik
- Efekt K_U03
- potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku angielskim prezentację wyników realizacji prostego zadania inżynierskiego
- Efekt K_U04
- posługuje się językiem angielskim lub innym językiem międzynarodowym w stopniu zapewniającym porozumiewanie się i czytanie źródeł (publikacje, instrukcje, noty katalogowe itp.)
- Efekt K_U05
- ma umiejętność samokształcenia
- Efekt K_U06
- potrafi posługiwać się zdobytą wiedzą z zakresu matematyki w analizie podstawowych problemów fizycznych i technicznych
- Efekt K_U07
- potrafi wykorzystać poznane metody do analizy działania prostych układów elektromedycznych i prostych systemów biomechanicznych
- Efekt K_U08
- potrafi wykorzystać poznane metody i narzędzia komputerowe do projektowania elementów systemów mechatronicznych do zastosowań w inżynierii biomedycznej
- Efekt K_U09
- potrafi wykorzystać poznane metody i narzędzia komputerowe do przeprowadzenia podstawowego przetwarzania i analizy obrazów cyfrowych
- Efekt K_U10
- potrafi zaproponować schemat blokowy prostego systemu do diagnostyki medycznej lub terapii
- Efekt K_U11
- potrafi posłużyć się odpowiednimi metodami i urządzeniami pomiarowymi w celu przeprowadzenia pomiaru podstawowych parametrów urządzenia/systemu elektromedycznego
- Efekt K_U12
- potrafi posłużyć się odpowiednimi metodami i urządzeniami pomiarowymi w celu przeprowadzenia pomiaru podstawowych parametrów systemu biomechanicznego
- Efekt K_U13
- potrafi zastosować podstawowe zasady ochrony radiologicznej przy pracy w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące
- Efekt K_U14
- potrafi posłużyć się odpowiednimi metodami i urządzeniami pomiarowymi w celu przeprowadzenia pomiaru podstawowych parametrów sensorów stosowanych w inżynierii biomedycznej
- Efekt K_U15
- potrafi sporządzić specyfikację i wymagania techniczne dotyczące prostego systemu elektromedycznego i zrealizować ten system
- Efekt K_U16
- potrafi korzystać ze źródeł informacji technicznej i naukowej w celu dobrania podzespołów projektowanego urządzenia/systemu elektromedycznego
- Efekt K_U17
- potrafi dobrać metodę obrazowania medycznego do obrazowania struktury i funkcji
- Efekt K_U18
- potrafi dobrać materiały do budowy podzespołów mechanicznych urządzeń i systemów biomedycznych
- Efekt K_U19
- ma umiejętność posługiwania się środkami sprzętowymi i programowymi automatyki i robotyki
- Efekt K_U20
- ma umiejętność projektowania układów regulacji o typowej strukturze
- Efekt K_U21
- potrafi dokonać podstawowej analizy ekonomicznej przedsięwzięcia inżynierskiego
- Efekt K_U22
- Zna i stosuje zasady BHP
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie, potrafi organizować i inspirować uczenie się innych osób
- Efekt K_K02
- zna i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej
- Efekt K_K03
- jest świadomy szczególnych uwarunkowań związanych z polem działania inżynierii biomedycznej i związanej z tym społecznej odpowiedzialności
- Efekt K_K04
- ma świadomość szczególnej konieczności zachowania wysokich standardów etycznych w wykonywanej pracy
- Efekt K_K05
- jest świadomy roli absolwenta uczelni technicznej w sensie popularyzacji wiedzy z zakresu Inżynierii Biomedycznej w środowisku medycznym i w społeczeństwie
- Efekt K_K06
- potrafi funkcjonować w sposób przedsiębiorczy
- Efekt K_K07
- potrafi zorganizować pracę własną oraz oraz brać udział w pracy małego zespołu przyjmując różne role