| Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
|---|---|---|---|
| Mechanika i Budowa Maszyn | Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych | 2013/2014 | inż |
| Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
| Niestacjonarne | Mechanika i Budowa Maszyn | prof. dr hab. inż. Hieronim Jakubczak |
Cele:
Celem programu kształcenia na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn jest dostarczenie absolwentom obszernej wiedzy z przedmiotów podstawowych oraz dobrze podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu budowy maszyn i pojazdów. Celem programu jest również wyrobienie w nich interdyscyplinarnego, systemowego podejścia do rozwiązywania problemów technicznych, umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami komputerowo wspomaganego procesu projektowania, wytwarzania, eksploatacji i recyklingu. Program kształcenia na kierunku MiBM Wydziału SiMR, ukierunkowany na przemysł szeroko pojętych pojazdów i maszyn roboczych, uwzględnia w szerokim zakresie zagadnienia Mechaniki płynów, Termodynamiki i Mechaniki. Znaczna cześć programu kształcenia odnosi się do układów napędowych maszyn i pojazdów opartych o napędy mechaniczne, elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne. Nie mniej istotna część programu kształcenia odnosi się do projektowania elementów konstrukcji nośnych maszyn i pojazdów. Opiera się ona o teoretyczne podstawy analizy naprężeń, znajdując uzupełnienie w systemach do numerycznej analizy układów mechanicznych. W programie kształcenia duża część efektów dotyczy procesu wytwarzania, bez którego znajomości trudno jest poprawnie zaprojektować elementy układów napędowych i konstrukcji nośnych maszyn i pojazdów. Kierunek Mechanika i Budowa Maszyn jest tradycyjnym kierunkiem kształcenia inżynierów mechaników na Wydziale SiMR. System kształcenia na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn umożliwia zdobycie wszechstronnej wiedzy inżynierskiej w zakresie ogólnej budowy maszyn, jak również wiedzy specjalistycznej, dotyczącej projektowania, wytwarzania, bezpieczeństwa, sterowania i eksploatacji szerokiej gamy obiektów wydziału, tj. pojazdów (samochodów, ciągników, pojazdów szynowych, pojazdów specjalnych) i maszyn roboczych (budowlanych, drogowych, dźwignic, przenośników i innych). Studenci studiów I stopnia mają do wyboru następujące specjalności: • pojazdy • maszyny robocze • wspomaganie komputerowe prac inżynierskich • automatyzacja maszyn i systemów transportowych • silniki spalinowe • wibroakustyka • napędy hybrydowe • nadwozia pojazdów
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
| Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| HES | Obowiązkowe | Historia techniki | 1 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Własność intelektualna / BHP | 1 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
| ∑=2 | ||||||||||
| Podstawowe | Obowiązkowe | Algebra | 4 | 270 | 135 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Analiza I | 4 | 270 | 135 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Chemia | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Fizyka I | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Geometria wykreślna | 3 | 135 | 0 | 0 | 135 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Materiały konstrukcyjne | 4 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Ochrona środowiska | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Podstawy zapisu konstrukcji | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Techniki komputerowe | 4 | 135 | 0 | 270 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Warsztaty | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
| ∑=28 | ||||||||||
| Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
| Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
| Język obcy | Język obcy | Język angielski | 2 | 0 | 270 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=2 | ||||||||||
| Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza II | 4 | 270 | 135 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Elektrotechnika i elektronika I | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Fizyka II | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Laboratorium materiałów konstrukcyjnych | 1 | 0 | 0 | 225 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
|   |   | Mechanika ogólna I | 5 | 270 | 270 | 0 | 0 | 0 | 36 | sylabus |
|   |   | Podstawy modelowania geometrycznego | 3 | 0 | 0 | 270 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Projektowanie podstaw zapisu konstrukcji | 2 | 0 | 0 | 0 | 270 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Równania różniczkowe | 4 | 270 | 135 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Technologia | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=28 | ||||||||||
| Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
| Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
| Język obcy | Język obcy | Język angielski | 4 | 0 | 270 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=4 | ||||||||||
| Kierunkowe | Obowiązkowe | Laboratorium technologii | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Mechanika płynów | 4 | 135 | 135 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=5 | ||||||||||
| Podstawowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika i elektronika II | 3 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Mechanika ogólna II | 5 | 270 | 270 | 0 | 0 | 0 | 36 | sylabus |
|   |   | Metrologia i zamienność | 2 | 135 | 135 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Podstawy automatyki i teorii maszyn | 5 | 270 | 270 | 0 | 0 | 0 | 36 | sylabus |
|   |   | Wytrzymałość materiałów I | 5 | 270 | 270 | 0 | 0 | 0 | 36 | sylabus |
|   |   | Zaawansowane modelowanie geometryczne | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
| ∑=21 | ||||||||||
| Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
| Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
| Język obcy | Język obcy | Język angielski | 4 | 0 | 270 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=4 | ||||||||||
| Kierunkowe | Obowiązkowe | Laboratorium mechaniki płynów | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Laboratorium metrologii i zamienności | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Laboratorium podstaw automatyki i teorii maszyn | 2 | 0 | 0 | 270 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Laboratorium podstaw konstrukcji maszyn | 3 | 0 | 0 | 270 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Technologia budowy maszyn | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Termodynamika | 4 | 135 | 135 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Wytrzymałość materiałów II | 5 | 285 | 270 | 0 | 0 | 0 | 36 | sylabus |
| ∑=18 | ||||||||||
| Podstawowe | Obowiązkowe | Drgania mechaniczne | 2 | 135 | 135 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Podstawy konstrukcji maszyn | 4 | 405 | 0 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Projektowanie podstaw konstrukcji maszyn I | 2 | 0 | 0 | 0 | 270 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=8 | ||||||||||
| Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
| Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
| Język obcy | Język obcy | Język angielski | 4 | 0 | 270 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=4 | ||||||||||
| Kierunkowe | Obowiązkowe | Laboratorium drgań mechanicznych | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Laboratorium termodynamiki | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Laboratorium wytrzymałości materiałów | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Maszyny robocze | 3 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Metoda elementów skończonych | 2 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Napędy elektryczne | 2 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Napędy mechaniczne | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Podstawy napędów hydraulicznych i pneumatycznech | 4 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Projektowanie podstaw konstrukcji maszyn II | 2 | 0 | 0 | 0 | 270 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Projektowanie technologii budowy maszyn | 1 | 0 | 0 | 0 | 135 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Silniki spalinowe | 4 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=23 | ||||||||||
| Podstawowe | Obowiązkowe | Pojazdy | 3 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=3 | ||||||||||
| Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
| Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
| Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
|
Specjalność: Automatyzacja maszyn roboczych
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Automatyzacja maszyn roboczych | Specjalnościowe | Automatyzacja maszyn roboczych | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Elementy robotyki | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Maszyny budowlane | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
| ∑=12 | ||||||||||
|
Specjalność: Maszyny robocze
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Maszyny robocze | Specjalnościowe | Dźwignice | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Konstrukcje nośne | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Maszyny budowlane | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
| ∑=12 | ||||||||||
|
Specjalność: Nadwozia pojazdów
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Nadwozia pojazdów | Specjalnościowe | Badania pojazdów | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Budowa nadwozi | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Systemy komputerowe w konstrukcji nadwozi | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
| ∑=12 | ||||||||||
|
Specjalność: Napędy hybrydowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Napędy hybrydowe | Specjalnościowe | Modelowanie napędów elektromechanicznych | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Podstawy elektromechanicznych napędów hybrydowych | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Teoria ruchu pojazdów elektrycznych | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
| ∑=12 | ||||||||||
|
Specjalność: Pojazdy
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Pojazdy | Specjalnościowe | Niskoemisyjne silniki spalinowe | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Teoria ruchu pojazdów szynowych | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Układy napędowe pojazdów | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
| ∑=12 | ||||||||||
|
Specjalność: Silniki spalinowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Silniki spalinowe | Specjalnościowe | Niskoemisyjne silniki spalinowe | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Projektowanie silników spalionowych | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Układy napędowe pojazdów | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
| ∑=12 | ||||||||||
|
Specjalność: Wibroakustyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Wibroakustyka | Specjalnościowe | Cyfrowa analiza sygnałów | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Diagnostyka wibroakustyki i monitoring | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Podstawy wibroakustyki maszyn | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
| ∑=12 | ||||||||||
|
Specjalność: Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich | Specjalnościowe | Analiza sztywnościowo-wytrzymałościowa konstrukcji nośnych | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Integracja projektowania i wytwarzania | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Komputerowo wspomagane wytwarzanie | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
| ∑=12 | ||||||||||
| Kierunkowe | Obowiązkowe | Jakość w budowie maszyn | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Podstawy eksploatacji i niezawodności | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Pomiary wielkości dynamicznych | 4 | 270 | 0 | 270 | 0 | 0 | 36 | sylabus |
|   |   | Praca przejściowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 405 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
|   |   | Projektowanie napędów mechanicznych | 2 | 0 | 0 | 0 | 270 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Układy hydrauliczne i pneumatyczne | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
| ∑=20 | ||||||||||
| Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka III | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
|   |   | Podstawy diagnostyki | 2 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=4 | ||||||||||
| Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
| Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
| Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
|
Specjalność: Automatyzacja maszyn roboczych
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Automatyzacja maszyn roboczych | Obieralne | Dźwigi osobowe | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Systemy magazynowania | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Układy napędowe maszyn roboczych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   | Specjalnościowe | Cyfrowe zasoby informatyzacji technicznej | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Systemy monitorowania maszyn roboczych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=15 | ||||||||||
|
Specjalność: Maszyny robocze
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Maszyny robocze | Obieralne | Bezpieczeństwo eksploatacji maszyn roboczych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Dźwigi osobowe | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Modelowanie układów maszyn roboczych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Systemy magazynowania | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Systemy transportu wewnętrznego | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Urabianie gruntów i skał | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Użytkowanie maszyn roboczych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   | Specjalnościowe | Automatyzacja Maszyn roboczych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Układy napędowe maszyn roboczych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=27 | ||||||||||
|
Specjalność: Nadwozia pojazdów
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Nadwozia pojazdów | Specjalnościowe | Modelowanie numeryczne nadwozi pojazdów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Nadwozia pojazdów małoseryjnych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Struktury energochłonne w pojazdach | 4 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=10 | ||||||||||
|
Specjalność: Napędy hybrydowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Napędy hybrydowe | Obieralne | Automatyzacja maszyn roboczych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Elektortechnika samochodowa | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Układy napędowe pojazdów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   | Specjalnościowe | Akumulacja energii w napędach wieloźródłowych maszyn i pojazdów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Dynamika pojazdów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=15 | ||||||||||
|
Specjalność: Pojazdy
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Pojazdy | Obieralne | Nadwozia samochodów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Obliczenia wytrzymałościowe konstrukcji pojazdów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Podwozia pojazdów szynowych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Rekonstrukcja wypadków drogowych | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   | Specjalnościowe | Dynamika pojazdów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Podwozia samochodów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=18 | ||||||||||
|
Specjalność: Silniki spalinowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Silniki spalinowe | Obieralne | Materiały eksploatacyjne w motoryzacji | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Podwozia samochodów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Pokładowa diagnostyka pojazdów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Silniki spalinowe dużych mocy | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   | Specjalnościowe | Dynamika pojazdów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Układy zasilania i sterowania silników | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=18 | ||||||||||
|
Specjalność: Wibroakustyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Wibroakustyka | Specjalnościowe | Aktywne metody minimalizacji drgań i hałasu | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Minimalizacja drgań i hałasu maszyn | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Prawne uwarunkowania ochrony przez drganiami i hałasem | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=9 | ||||||||||
|
Specjalność: Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich
(Rozwiń)
|
||||||||||
| Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich | Obieralne | Dostosowanie systemów CAD do indywidualnych wymagań przedsiębiorstw | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Modelowanie elementów z tworzyw sztucznych i kompozytów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Systemy CAD - modelowanie geometryczne | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Systemy recylkingu samochodów | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Technologia tworzenia serwisów internetowych w zastosowaniach inżynierskich | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Użytkowanie sieci komputerowych w praktyce inżynierskiej | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   | Specjalnościowe | Zaawansowane metody programowania w zastosowaniach inżynierskich | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=21 | ||||||||||
| HES | Obowiązkowe | Ekonomia | 2 | 405 | 0 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
|   |   | Przedsiębiorczość innowacyjna | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
| ∑=4 | ||||||||||
| Kierunkowe | Obowiązkowe | Inżynierskie bazy danych | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Podstawy logistyki | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
|   |   | Praca dyplomowa | 15 | 0 | 0 | 0 | 1350 | 0 | 90 | sylabus |
| ∑=19 | ||||||||||
| Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
| Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis