Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inżynieria Środowiska | Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku | 2012/2013 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne zaoczne | Inżynieria Środowiska | mgr Dorota Chudzicka, tel.: +48243672223, e-mail: d.chudzicka@pw.plock.pl |
Cele:
Absolwent powinien posiadać wiedzę z zakresu podstaw nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych oraz umiejętności korzystania z niej w pracy zawodowej i życiu z zachowaniem norm prawnych i etycznych. W szczególności powinien: posiadać wiedzę z zakresu inżynierii środowiska wewnętrznego i zewnętrznego; posiadać umiejętności rozwiązywania problemów o charakterze projektowym, inwestycyjnym i eksploatacyjnym dotyczących urządzeń, instalacji oraz obiektów służących do kształtowania i ochrony środowiska oraz mieć wykształcone poczucie odpowiedzialności za swoje działania. Absolwent studiów powinien być przygotowany do projektowania, wykonawstwa i eksploatacji urządzeń i obiektów technicznych, w tym do badań eksploatacyjnych, pomiarów diagnostycznych oraz kontroli jakości stosowanych technologii i urządzeń. Absolwent powinien posiadać umiejętności posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji. Powinien znać język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umieć posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu inżynierii środowiska.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci Świadectwo dojrzałości; postępowanie kwalifikacyjne na podstawie złożonych dokumentów
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmioty podstawowe | Wspólne dla wydziału | Fizyka | 4 | 150 | 150 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Matematyka | 6 | 450 | 150 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
HES | Wspólne dla wydziału | Ergonomia | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Ochrona wlasności intelektualnej | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Podstawy gospodarki rynkowej | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Komunikacja w działalności gospodarczej | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Socjologia | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Chemia | 4 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Geodezja | 3 | 150 | 0 | 150 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Geometria wykreślna i rysunek techniczny | 4 | 0 | 150 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska | 4 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna | 2 | 0 | 0 | 0 | 150 | 0 | 10 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Zajęcia informacyjne | Wspólne dla wydziału | Zasady BHP i ochrona przeciwpożarowa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Przedmioty podstawowe | Wspólne dla wydziału | Fizyka | 4 | 150 | 150 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Matematyka | 6 | 450 | 300 | 0 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Języki obce | Wspólne dla wydziału | Język angielski A1 | 3 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Język angielski A2 | 3 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Biologia i ekologia | 2 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Chemia | 6 | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska | 4 | 0 | 0 | 0 | 450 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo | 2 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna | 3 | 0 | 0 | 0 | 300 | 0 | 20 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Wspólne dla wydziału | Język angielski A1 | 3 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Język angielski A2 | 3 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Biologia i ekologia | 5 | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Hydrologia i nauki o Ziemi | 5 | 300 | 0 | 0 | 300 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo | 2 | 0 | 0 | 150 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Mechanika i wytrzymałość materiałów | 4 | 300 | 150 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika płynów | 7 | 300 | 150 | 150 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Statystyka i rachunek prawdopodobieństwa z elementami programowania liniowego | 4 | 300 | 150 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Programowanie liniowe i statystyka z elementami rachunku prawdopodobieństwa | 4 | 300 | 150 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Przedmioty podstawowe | Wspólne dla wydziału | Energia w gospodarce narodowej | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Ochrona przeciwpożarowa | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Redakcja edycja i formatowanie poprawnego komputeropisu | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=1 | ||||||||||
Języki obce | Wspólne dla wydziału | Język angielski A1 | 3 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Język angielski A2 | 3 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Język angielski B1 | 3 | 0 | 450 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Budownictwo | 4 | 300 | 0 | 0 | 150 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka budowli | 7 | 300 | 0 | 150 | 150 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Technologia wody i ścieków | 8 | 300 | 0 | 450 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
  |   | Termodynamika techniczna | 7 | 300 | 150 | 150 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Wspólne dla wydziału | Język angielski A1 | 3 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Język angielski A2 | 3 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Język angielski B1 | 3 | 0 | 450 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Instalacje sanitarne | 7 | 450 | 150 | 0 | 300 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Ogrzewnictwo i ciepłownictwo | 5 | 300 | 0 | 0 | 150 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sieci i instalacje gazowe | 3 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Wentylacja i klimatyzacja | 6 | 300 | 150 | 0 | 150 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Wodociągi i kanalizacja | 6 | 300 | 0 | 0 | 300 | 0 | 40 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Angielska terminologia techniczna w inżynierii środowiska | 2 | 0 | 150 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Gospodarka odpadami | 2 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Gospodarowanie wodą i ochrona wód | 3 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Instalacje sanitarne na terenach nieuzbrojonych | 2 | 0 | 0 | 0 | 150 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Ochrona powietrza | 3 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Ogrzewnictwo i ciepłownictwo | 5 | 150 | 150 | 0 | 150 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Urządzenia do uzdatniania wody i oczyszczania ścieków | 4 | 150 | 0 | 0 | 300 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wentylacja i i klimatyzacja | 4 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Wodociągi i kanalizacja | 5 | 300 | 0 | 0 | 300 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Instalacje przeciwpożarowe w budynkach | 2 | 0 | 0 | 0 | 150 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacja
(Rozwiń)
|
||||||||||
Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacja | Wspólne dla bloku dyplomowego | Komputerowe wspomaganie projektowania w ogrzewnictwie i wentylacji | 4 | 0 | 0 | 0 | 450 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Racjonalizacja użytkowania energii | 5 | 300 | 0 | 0 | 150 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Źródła ciepła | 3 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacja
(Rozwiń)
|
||||||||||
Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacja | Wspólne dla bloku dyplomowego | Eksploatacja wodociągów i kanalizacji | 3 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie projektowania w wodociągach i kanalizacji | 4 | 0 | 0 | 0 | 450 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Specjalne procesy oczyszczania wody i ścieków | 5 | 150 | 0 | 300 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Chłodnictwo i pompy ciepła | 3 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Ocena i certyfikacja energetyczna budynków | 3 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Ogrzewnictwo płaszczyznowe | 4 | 300 | 0 | 0 | 150 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Technologia, ekonomika i organizacja robót sanitarnych | 4 | 300 | 0 | 0 | 300 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Zintegrowane systemy gospodarki odpadami | 3 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Instalacje sanitarne w budynkach użyteczności publicznej | 3 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Odnawialne źródła energii | 4 | 300 | 0 | 0 | 150 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologie energooszczędne | 3 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Wentylacja przemysłowa | 3 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacja
(Rozwiń)
|
||||||||||
Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacja | Wspólne dla bloku dyplomowego | Praca dyplomowa | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 5 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacja
(Rozwiń)
|
||||||||||
Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacja | Wspólne dla bloku dyplomowego | Praca dyplomowa | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 5 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Gospodarka wodno - ściekowa | 2 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Nowoczesna organizacja i techniki zarządzania w wodociągach i kanalizacji | 4 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Prawo budowlane | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Prawo i ekonomika w inżynierii środowiska | 2 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Technologia i ekonomika wykonawstwa instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych | 4 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Urządzenia do oczyszcznia przemysłowych gazów odlotowych | 2 | 0 | 0 | 0 | 150 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Gospodarka wodno - ściekowa w przemyśle | 2 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Metody i techniki oczyszczania gazów z obiektów utylizacji odpadów | 2 | 0 | 0 | 0 | 150 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Oceny oddziaływania na środowisko | 2 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Pozwolenia zintegrowane | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Technologia i ekonomika wykonawstwa instalacji centralnego ogrzewania | 4 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Technologie informacyjne w wodociągach i kanalizacji | 4 | 150 | 0 | 0 | 150 | 0 | 20 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1A_W01_01
- Ma wiedzę w zakresie algebry i analizy matematycznej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt I1A_W01_02
- Ma wiedzę w zakresie probabilistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt I1A_W01_03
- Ma wiedzę w zakresie fizyki klasycznej oraz podstaw fizyki współczesnej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt I1A_W01_04
- Ma wiedzę w zakresie chemii (w szczególności chemii sanitarnej) oraz biologii (w szczególności biologii sanitarnej) i ekologii niezbędną do rozwiązywania typowych, prostych zadań związanych z inżynierią środowiska.
- Efekt I1A_W02_01
- Ma podstawową wiedzę w zakresie dyscyplin i kierunków studiów powiązanych z inżynierią środowiska, takich jak: ochrona środowiska, budownictwo, architektura, mechanika, geodezja.
- Efekt I1A_W02_02
- Zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk ekonomicznych; ma elementarną wiedzę dotyczącą przedsiębiorczości, zasad tworzenia i funkcjonowania firmy w warunkach gospodarki konkurencyjnej.
- Efekt I1A_W03_01
- Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu inżynierii środowiska: ochrony jakości powietrza; ochrony cieplnej budynków; racjonalnego użytkowania energii, źródeł ciepła; funkcjonowania, procesów i praw determinujących obieg wody w geosystemach; określenia zasobów wodnych, zapotrzebowania na wodę, racjonalizacji zużycia wody; systemów zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzenia ścieków; technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz gospodarowania odpadami komunalnymi i przemysłowymi; mikrobiologii wody, powietrza, wody i gleby; materiałów stosowanych w sieciach i instalacjach sanitarnych.
- Efekt I1A_W03_02
- Ma podstawową wiedzę w zakresie mechaniki płynów, termodynamiki technicznej i fizyki budowli.
- Efekt I1A_W03_03
- Ma podstawową wiedzę w zakresie hydrauliki, hydrologii, metrologii i klimatologii.
- Efekt I1A_W03_04
- Ma ogólną wiedzę w zakresie oddziaływania zanieczyszczeń na zdrowie i życie człowieka. Zna organizmy chorobotwórcze i zagrożenia epidemiologiczne oraz zanieczyszczenia chemiczne działające kancerogennie, neurogennie czy mutagennie.
- Efekt I1A_W04_01
- Ma szczegółową wiedzę w zakresie rysunku technicznego oraz grafiki inżynierskiej przydatną do twórczości inżynierskiej z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_W04_02
- Ma szczegółową wiedzę w zakresie: źródeł zanieczyszczeń, metod i urządzeń do ograniczenia i oczyszczania przemysłowych gazów odlotowych oraz gazów z obiektów utylizacji odpadów; urządzeń do uzdatniania wody i oczyszczania ścieków; gospodarki wodno-ściekowej; oceny i certyfikacji energetycznej budynków; zintegrowanych systemów gospodarki odpadami; techniki chłodniczej oraz pomp ciepła.
- Efekt I1A_W04_03
- Ma szczegółową wiedzę pozwalającą na zaprojektowanie i wykonanie sieci i instalacji wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych oraz przeciwpożarowych.
- Efekt I1A_W04_04
- Ma szczegółową wiedzę pozwalającą na zaprojektowanie i wykonanie instalacji ogrzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.
- Efekt I1A_W05_01
- Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w zakresie inżynierii środowiska m.in. stosowanych materiałów, nowych rozwiązań, stosowanych technologii, metod i narzędzi projektowania itp.
- Efekt I1A_W06_01
- Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_W07_01
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_W08_01
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych oraz prawnych uwarunkowań w działalności inżynierskiej.
- Efekt I1A_W08_02
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa i higieny pracy w inżynierii środowiska (przy wykonywaniu robót instalacyjnych).
- Efekt I1A_W08_03
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą wpływu jakie niosą przedsięwzięcia z zakresu inżynierii środowiska dla środowiska.
- Efekt I1A_W09_01
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej w inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_W10_01
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej.
- Efekt I1A_W11_01
- Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_W12_01
- Zna typowe technologie inżynierskie wykorzystywane w inżynierii środowiska.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1A_U01_01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym, w zakresie inżynierii środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
- Efekt I1A_U01_02
- Potrafi korzystać z forów internetowych i tematycznych grup dyskusyjnych umożliwiających pozyskanie potrzebnych informacji
- Efekt I1A_U02_01
- Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach.
- Efekt I1A_U03_01
- Potrafi opracować dokumentację dotyczącą zadania inżynierskiego w zakresie inżynierii środowiska, przygotować opracowanie zawierające omówienie wyników realizacji tego zadania, a także jego streszczenie w języku obcym.
- Efekt I1A_U04_01
- Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację, także w języku obcym, dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_U05_01
- Ma umiejętność samokształcenia się.
- Efekt I1A_U05_02
- Potrafi samodzielnie uczyć się obsługi nowych narzędzi wspomagających projektowanie oraz analizę danych doświadczalnych w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_U06_01
- Ma umiejętności językowe umożliwiające porozumiewanie się, zrozumienie kart katalogowych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych oraz podobnych dokumentów w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_U07_01
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie inżynierii środowiska; potrafi zestawiać i formatować w przejrzysty sposób dane oraz wyniki obliczeń uzyskanych z programów komputerowych; wykorzystuje oprogramowanie komputerowe do wykonywania obliczeń i tworzenia rysunków.
- Efekt I1A_U08_01
- Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty z zakresu inżynierii środowiska; potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać na ich podstawie wnioski.
- Efekt I1A_U09_01
- Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie inżynierii środowiska metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
- Efekt I1A_U09_02
- Umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych oraz potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych.
- Efekt I1A_U09_03
- Potrafi zastosować elementarną wiedzę z zakresu probabilistyki i statystyki matematycznej do obróbki danych doświadczalnych
- Efekt I1A_U09_04
- Potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań inżynierskich.
- Efekt I1A_U10_01
- Potrafi dostrzegać występujące przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
- Efekt I1A_U10_02
- Posiada umiejętność wykorzystania sygnałów rynkowych w bieżącej działalności biznesowej i potrafi ocenić wpływ podejmowanych decyzji na przepływy pieniężne, koszty, przychody i zyski oraz umie oszacować ryzyko podejmowanego projektu inwestycyjnego
- Efekt I1A_U11_01
- Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z pracą, w szczególności w czasie wykonywania robót instalacyjnych.
- Efekt I1A_U12_01
- Potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich w zakresie inżynierii środowiska; potrafi dokonać oceny ekonomicznej przy wyborze rozwiązania np. technologicznego.
- Efekt I1A_U12_02
- Potrafi analizować koszty realizacji przedsięwzięcia
- Efekt I1A_U13_01
- Potrafi dokonać krytycznej analizy procesu technologicznego w zakresie inżynierii środowiska (np. uzdatniania wody, oczyszczania ścieków, utylizacji odpadów) i ocenić istniejące rozwiązania techniczne.
- Efekt I1A_U13_02
- Potrafi dokonać oceny efektywności procesów technologicznych za pomocą głównych wskaźników technologicznych
- Efekt I1A_U13_03
- Potrafi dokonać krytycznej analizy systemów technicznych w zakresie inżynierii środowiska (np. systemu zaopatrzenia w wodę, odprowadzenia ścieków; systemu ogrzewczego, wentylacyjnego) i ocenić istniejące rozwiązanie.
- Efekt I1A_U14_01
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację niezbędnych działań inżynierskich koniecznych do wykonania zadania projektowego w zakresie inżynierii środowiska (np. sieci/instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, sieci gazowej, instalacji centralnego ogrzewania, wentylacji itp.).
- Efekt I1A_U14_02
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację niezbędnych działań inżynierskich koniecznych do wykonania zadania w zakresie wykonawstwa robót instalacyjnych (np. sieci/instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, sieci gazowej, instalacji centralnego ogrzewania, wentylacji itp.).
- Efekt I1A_U15_01
- Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostych zadań inżynierskich typowych dla inżynierii środowiska oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
- Efekt I1A_U16_01
- Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, sieć/instalację wodociągowo-kanalizacyjną, element systemu uzdatniania wody, oczyszczania ścieków, urządzeń do oczyszczania przemysłowych gazów odlotowych lub z obiektów utylizacji odpadów, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt I1A_U16_02
- Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, sieć/instalację gazową, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt I1A_U16_03
- Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, instalację ogrzewczo-wentylacyjną, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt I1A_U16_04
- Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, koncepcję zintegrowanego systemu gospodarki odpadami, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1A_K01_01
- Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Rozumie potrzebę poznawania nowych osiągnięć techniki, nowych materiałów i technologii w zakresie inżynierii środowiska. Rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego dokształcania się na studiach II i III stopnia, studiach podyplomowych, kursach i egzaminach przeprowadzanych przez uczelnie, firmy i organizacje branżowe.
- Efekt I1A_K01_02
- Rozumie znaczenie i potrzebę zdobycia uprawnień budowlanych umożliwiających samodzielną działalność inżynierską.
- Efekt I1A_K01_03
- Ma świadomość konieczności poszerzania wiedzy ekonomiczno - społecznej, rozwijania umiejętności interpersonalnych i adaptacji do zmieniających się warunków.
- Efekt I1A_K02_01
- Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie wpływ działalności inżynierskiej na zdrowie i bezpieczeństwo ludzi.
- Efekt I1A_K03_01
- Potrafi pracować indywidualnie i w grupie przejmując w niej różne role. Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
- Efekt I1A_K04_01
- Potrafi określić priorytety oraz identyfikować i rozstrzygać problemy związane z realizacją określonego przez siebie i/lub innych zadania.
- Efekt I1A_K05_01
- Ma świadomość zachowania w sposób profesjonalny oraz przestrzegania etyki zawodowej; prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
- Efekt I1A_K06_01
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w tworzeniu i rozwijaniu indywidualnych form przedsiębiorczości.
- Efekt I1A_K07_01
- Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej w zakresie inżynierii środowiska; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.
- Efekt I1A_K07_02
- Rozumie potrzebę uświadamiania społeczeństwa o negatywnym wpływie działalności człowieka na środowisko naturalne i konieczności jego odpowiedzialnego eksploatowania z zachowaniem zasady zrównoważonego rozwoju.