Nazwa przedmiotu:
Social Communication
Koordynator przedmiotu:
dr Michał Pręgowski
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A22_SC
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Udział w ćwiczeniach 30h Praca własna studenta 45h Ogółem 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
do uzupełnienia
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Dobra znajomość języka angielskiego (poziom B2, umożliwiający konwersacje oraz czytanie materiałów w języku obcym).
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
The course explains the core rules of social communication and social interaction, as well as general rules and characteristics of social communication. Throughout the course students learn about verbal and non-verbal cues in communication, as well as communication noises (psychological, physical, physiological, and semantic), public appearances and mass communication, distinctive characteristics of. computer-mediated communication and its significance in modern life.
Treści kształcenia:
1. What is communication? Introduction to the field of study. 2. The social animal. Communication as a foundation of human society. 3. From spoken word to the Internet: The four revolutions in communication. 4. Universal, unbreakable rules of social communication. 5. Communication competence, noises and the (un)successful communication. 6. How language impacts the way we speak, see ourselves and others, and think about the world. Cultural differences in social communication. 7. Beyond words: The importance and roles of non-verbal communication. 8. Mass communication. Gatekeepers, opinion leaders and their influence on the society. 9. Computer-mediated communication (CMC) and offline communication – similarities and differences. 10. Antisocial behaviors in CMC 11. Psychosocial challenges of mediated communication 12. Switchtasking, disinhibition effect, attention deficit in the contemporary West. 13. Conflict situations and conflict resolution in online communities.
Metody oceny:
The final grade results from: • Preparation of at least one short essay (and the maximum of two essays) – max 5 points each. • Completion of the final exam in written form (multiple choice test & short answer questions) – max of 20 points. Overall point cutoffs are as follows: • 0-15 points = 2.0. (fail) • 16-18 = 3.0 • 19 = 3.5 • 20-23 = 4.0 • 24-25 = 4.5 • 26-30 points = 5.0 Additional requirements to be met: • At least one essay needs to be turned in. • Class participation throughout the semester in accordance with Academic Regulations of WUT.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Beavers, A. (2011). In the Beginning Was the Word and Then Four Revolutions in the History of Information (PDF; provided via MS Teams) 2. Boroditsky , L. (2012). Lost in Translation, “Wall Street Journal”, online: http://www.wsj.com/articles/SB10001424052748703467304575383131592767868 [accessed 18.10.2021] 3. Gross, J. (2013). How language can affect the way we think?, online: http://ideas.ted.com/5-examples-of-how-the-languages-we-speak-can-affect-the-way-we-think [accessed 18.04.2022] 4. Harris. T. (2016). How Technology is Hijacking Your Mind, online: https://medium.com/thrive-global/how-technology-hijacks-peoples-minds-from-a-magician-and-google-s-design-ethicist-56d62ef5edf3 [accessed 18.04.2021] 5. Hartley, P. (1999). Interpersonal communication 2nd ed., Routledge 6. Lee, D. (2004). Developing effective communications (PDF, provided via TS Teams) 7. Rosenberg, M. (2015). Nonviolent communication. A language of life, PuddleDancer Press 8. Suler, J. (1998) The Basic Psychological Features of Cyberspace, online: http://www-usr.rider.edu/~suler/psycyber/basicfeat.html [accessed 18.04.2022] 9. Suler, J. (1998) The Final Showdown Between In-Person and Cyberspace Relationships, online: http://www-usr.rider.edu/~suler/psycyber/showdown.html [accessed 18.04.2022] Note: Source materials are subject to change. The course also consists of a few visual materials (approx. 10 minutes long videos) shown in class.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W_01
Student zna najważniejsze pojęcia związane z komunikacją społeczną i znaczeniem wiedzy z tego zakresu w codziennym życiu zawodowym i prywatnym.
Weryfikacja: Dyskusja na zajęciach, kolokwium zaliczeniowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W01, K_W06, K_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.H.P7S_WG.1.o, I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2
Charakterystyka W_02
Student zna podstawowe uwarunkowania komunikacji prowadzonej międzykulturowo.
Weryfikacja: Kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W01, K_W06, K_W10
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, I.P7S_WK, II.T.P7S_WG

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U_01
Student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji otaczających go zjawisk mających wpływ na jakość i skuteczność procesów komunikacyjnych, w tym szumów komunikacyjnych.
Weryfikacja: Dyskusje, kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U14 BNP, K_U01, K_U05
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_UO, I.P7S_UW, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, II.X.P7S_UW.2, I.P7S_UK
Charakterystyka U_02
Student jest świadom znaczenia nauki o komunikowaniu dla rozwiązywania problemów społecznych i organizacyjnych, a także interpersonalnych.
Weryfikacja: Kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U01, K_U04, K_U14 BNP
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_UW, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, II.X.P7S_UW.2, I.P7S_UK, I.P7S_UO

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K_01
Student wykazuje zdolność do komunikatywnego formułowania opinii na ważne społeczne tematy, szczególnie związane z jakością przepływu informacji między zaaangażowanymi stronami.
Weryfikacja: Kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K01, K_K03
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_KK, I.P7S_KO