Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie obecnością internetową
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Krzysztof Bartczak
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie w gospodarce cyfrowej
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1 ECTS 15h laboratorium + 7h praca indywidualna + 2h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć +1h konsultacji = 25h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 8 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Cel przedmiotu:
Przedstawienie podstawowych informacji i zagadnień dotyczących zarządzania obecnością internetową.
Treści kształcenia:
Laboratorium: 1. Koncepcje i modele związane z SEO, PPC, SEM 2. Wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie w wyszukiwarce 3. Optymalizacja On-page i Off-page 4. Analityka. Definiowanie słów kluczowych. Pomiar skuteczności i KPI 5. Platformy social media. Reklama w sieciach społecznościowych 6. Efektywność video advertising 7. Marketing wirusowy
Metody oceny:
C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: ocena udziału w pracy zbiorowej, jednostkowej i grupowej. 2. Ocena sumatywna: terminowość wykonania projektów, zaliczenie wszystkich projektów oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Sałbut B., 2010, Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu, Gliwice: Helion 2. Afuah A., 2003, Biznes internetowy - strategie i modele, Warszawa: Oficyna Ekonomiczna 3. Michalak P., Daszkiewicz D., Musz A., 2009, Marketing Wirusowy W Internecie. Gliwice: Helion Uzupełniająca: 1. Jones C., Ryan D., 2011, Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Warszawa: Wolters Kluwer Polska 2. Enge E., Reszotnik M., 2013, Sztuka SEO : optymalizacja witryn internetowych, Gliwice: Helion 3. Lupa-Wójcik I., 2018, Social Media Strategicznie Wprowadzenie, Katowice Sophia 4. Chaffey, Dave, Paul R. Smith, and Routledge. Digital Marketing Excellence : Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing. 5th ed. London ; New York: Routledge/Taylor & Francis Group, 2017. Print.
Witryna www przedmiotu:
moodle.usos.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka Z1_WG9
Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu współczesne technologie informacyjne (w tym narzędzia zarządzania obecnością internetową), co pozwala mu być świadomym ich użytkownikiem i znaleźć ich zastosowania w organizacjach
Weryfikacja: Laboratorium - Zaliczenie projektów i rozmowy z prowadzącym
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka Z1_UW5
Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do analizy potrzeb biznesowych, w tym oczekiwań i potrzeb klientów w warunkach ciągłej transformacji gospodarki. Do w/w analiz dobiera oraz stosuje poznane metody i narzędzia w obszarze obecności internetowej
Weryfikacja: Laboratorium - Zaliczenie projektów i rozmowy z prowadzącym
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_UW8
Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do nawiązywania i budowania relacji z interesariuszami organizacji z wykorzystaniem zaawansowanych oraz właściwie dobranych technik informacyjno-komunikacyjnych
Weryfikacja: Laboratorium - Zaliczenie projektów i rozmowy z prowadzącym
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka Z1_KK1, Z1_KK2, Z1_KO4
Absolwent rozumie jak istotna jest jego własna wiedza z zakresu zarządzania obecnością internetową dla funkcjonowania i pokonywania problemów w organizacji oraz dla działania w sposób przedsiębiorczy. Jest gotów do jej krytycznej oceny i zasięgania opinii ekspertów w tej dziedzinie
Weryfikacja: Laboratorium - Zaliczenie projektów i rozmowy z prowadzącym
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: