Nazwa przedmiotu:
E-marketing
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS 75h = 30h wykład + 15h ćwiczenia + 5h konsultacje + 5h przygotowanie do ćwiczeń + 5h analiza literatury + 15h przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń i wykładu h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
znajomość podstaw marketingu
Limit liczby studentów:
od 15 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 12 osób do limitu miejsc w sali ćwiczeniowej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim: • rozumiał problematykę marketingu cyfrowego w kontekście ogólnej teorii marketingu; • znał sposoby definiowania strategii i zakres działań podejmowanych w ramach marketingu cyfrowego; • potrafił dobrać właściwe narzędzia marketingu cyfrowego do określonych zastosowań praktycznych.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Prezentacja zasad realizacji przedmiotu (1h). 2. Ewolucja marketingu cyfrowego (3h). 3. Obszary działań w e-marketingu (cyfrowy marketing mix, 4P, 4C, 4E) (4h). 4. Podstawowe pojęcia i koncepcje e-marketingu – lejek sprzedażowy, lead’y sprzedażowe, konwersja, ścieżka konwersji (4h). 5. Składowe wartości dla klienta i modele jej dostarczania w marketingu cyfrowym (2h). 6. User experience (UX) i customer experience (CX) w marketingu cyfrowym (4h). 7. Cyfrowa komunikacja marketingowa (2h). 8. Strategie marketingu cyfrowego (4h). 9. Mierniki efektywności e-marketingu (2h). 10. Przyszłość e-marketingu (3h). 11. Test wiedzy (1h). Ćwiczenia: 1. Badanie widoczności kanału sprzedażowego i analiza komunikacji marketingowej (6h). 2. Badanie ścieżki konwersji (analiza z wykorzystaniem heurystyk Nielsena, analiza porównawcza, badanie z udziałem użytkowników – persony, scenariusze testowe, realizacja badania) (6h). 3. Prezentacja wyników badań, formułowanie zaleceń, dyskusja (3h).
Metody oceny:
Wykład: 1.Ocena formatywna: Ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. Ponadprzeciętne i właściwe merytorycznie zaangażowanie studenta podczas uczestnictwa w zajęciach (tzw. aktywność – np. udział w dyskusji, proponowanie rozwiązań, wykonanie zadań dodatkowych) jest odnotowywane przez prowadzącego zajęcia. 2.Ocena sumatywna: Test wiedzy (test wielokrotnego wyboru, pytania zamknięte, 10 pytań). Ocena z testu w zakresie 2-5. Ocena z testu jest oceną z wykładu. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Pozytywna ocena z wykładu może zostać podniesiona o 0,5 z tytułu ponadprzeciętnej aktywności studenta (przynajmniej trzy odnotowane aktywności studenta w czasie zajęć). Ćwiczenia: 1.Ocena formatywna: Ocena poprawności wykonania etapów zadania ćwiczeniowego w trakcie ćwiczeń. Ponadprzeciętne i właściwe merytorycznie zaangażowanie studenta podczas uczestnictwa w zajęciach (tzw. aktywność – np. udział w dyskusji, proponowanie rozwiązań, wykonanie zadań dodatkowych) jest odnotowywane przez prowadzącego zajęcia. 2.Ocena sumatywna: Ocena wykonania zadania ćwiczeniowego (samodzielnie lub w zespołach) na podstawie dokumentacji i prezentacji (ocena w zakresie 2-5). Wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Pozytywna ocena z ćwiczeń może zostać podniesiona o 0,5 z tytułu ponadprzeciętnej aktywności studenta (przynajmniej dwie odnotowane aktywności studenta w czasie zajęć). Końcowa ocena z przedmiotu: Końcowa ocena z przedmiotu obliczana jest zgodnie z formułą: 0,6 x ocena z wykładu + 0,4 x ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F., 2016. Digital Marketing. Strategy, Implementation and Practice. Harlow: Pearson Education 2. Chaffey, D., Smith, PR, 2017. Digital Marketing Excellence. New York: Routledge 3. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., 2017. Marketing 4.0. Era cyfrowa. Warszawa: MT Biznes 4. Mazurek, G. (red.), 2018. E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext 5. Mazurek, G., 2019. Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Uzupełniająca: 1. Kaufman I., Horton Ch., 2015. Digital Marketing: Integrating Strategy and Tactics with Values, A Guidebook for Executives, Managers, and Students. New York: Routledge 2. Kępiński Ł., Kordowski M., Sałkowski D., Sztubecki K., 2015. Marketing internetowy. Nowe możliwości nowi klienci nowe rynki. Warszawa: Poltext 3. Kingsnorth, S., 2016. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. Philadelphia: Kogan Page 4. Królewski J., Sala P. (red.), 2016. E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 5. Strauss J., Frost R. D., 2014. E-marketing (7th ed.). Harlow: Pearson Education Limited
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka Z1_WG3
Absolwent zna i rozumie rolę marketingu cyfrowego w kontekście problematyki zarządzania organizacją i jej transformacji cyfrowej.nia
Weryfikacja: Wykład - test wiedzy
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_WG5
Absolwent zna i rozumie znaczenie marketingu cyfrowego dla funkcjonowania przedsiębiorstwa we współczesnej gospodarce.
Weryfikacja: Wykład - test wiedzy
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka Z1_UK10
Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do profesjonalnego porozumiewania się z otoczeniem organizacji z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu marketingu cyfrowego.
Weryfikacja: Ćwiczenia - prezentacje rozwiązań zadań ćwiczeniowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_UO14
Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do samodzielnego planowania i realizowania własnego rozwoju w obszarze marketingu cyfrowego.
Weryfikacja: Ćwiczenia - prezentacje rozwiązań zadań ćwiczeniowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_UW5
Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu marketingu cyfrowego do analizy potrzeb klientów, tworzenia i analizy modeli biznesowych oraz strategii przedsiębiorstw w warunkach ciągłej transformacji gospodarki. Do w/w analiz dobiera oraz stosuje poznane metody i narzędzia.
Weryfikacja: Ćwiczenia - prezentacje rozwiązań zadań ćwiczeniowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_UW7
Absolwent, dzięki umiejętności analizy oraz zrozumieniu potrzeb użytkownika końcowego, potrafi w sposób efektywny organizacyjnie i ekonomicznie dobrać rozwiązania z zakresu marketingu cyfrowego, wdrożyć je w organizacji i doskonalić.
Weryfikacja: Ćwiczenia - prezentacje rozwiązań zadań ćwiczeniowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka Z1_KK1
Absolwent jest gotowy do dyskusji i krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie marketingu cyfrowego.
Weryfikacja: Ćwiczenia - prezentacje rozwiązań zadań ćwiczeniowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_KK2
Absolwent uznaje znaczenie wiedzy naukowej i eksperckiej w rozwiązywaniu problemów z zakresu marketingu cyfrowego.
Weryfikacja: Ćwiczenia - prezentacje rozwiązań zadań ćwiczeniowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_KO3
Absolwent jest gotowy do realizacji zadań z zakresu marketingu cyfrowego ze szczególnym uwzględnieniem problematyki odpowiedzialności społecznej – w tym: zrównoważonego rozwoju, etyki biznesu, ochrony środowiska naturalnego i poszanowania dla prywatności i odmienności poglądów społecznych.
Weryfikacja: Ćwiczenia - prezentacje rozwiązań zadań ćwiczeniowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_KO4
Absolwent wykazuje postawę przedsiębiorczą w podejmowanych działaniach z zakresu marketingu cyfrowego.
Weryfikacja: Ćwiczenia - prezentacje rozwiązań zadań ćwiczeniowych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: