- Nazwa przedmiotu:
- Marketing międzynarodowy
- Koordynator przedmiotu:
- dr Bogumił Czerwiński
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2022/2023
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
50h = 9h wykład +9h ćwiczenia + 3h konsultacje + 5h przygotowanie do ćwiczeń + 4h analiza literatury + 10h przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 10h przygotowanie do zaliczenia wykładu
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość teorii marketingu
- Limit liczby studentów:
- -od 15 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 12 osób do limitu miejsc w sali ćwiczeniowej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego;
- posiadał wiedzę i potrafił usytuować działalność organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej;
- posiadał wiedzę pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego marketingu na arenie międzynarodowej;
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. Marketing w zmieniającym się świecie. Globalizacja i internacjonalizacja przedsiębiorstw
2. Analiza globalnych możliwości. Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
3. Segmentacja na rynkach zagranicznych.
4. Międzynarodowa polityka produktu
5. Polityka cen w wymianie międzynarodowej.
6. Logistyka i dystrybucja na rynkach zagranicznych.
7. Promocja na rynku międzynarodowym. Internet w marketingu międzynarodowym.
8. Wdrażanie rozwiązań globalnych na rynkach lokalnych.
Ćwiczenia:
1. Identyfikacja i charakterystyka omawianej firmy. Analiza i ocena otoczenia marketingowego.
2. Segmentacja na rynkach zagranicznych.
3. Międzynarodowa polityka produktu.
4. Polityka cen w wymianie międzynarodowej.
5. Dystrybucja na rynkach zagranicznych.
6. Promocja na rynku międzynarodowym.
7. Wykorzystanie Internetu w marketingu międzynarodowym.
8. Rekomendacje dotyczące zmian w działalności marketingowej
- Metody oceny:
- Wykład:
1.Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący wykorzystania marketingu na rynku międzynarodowym, na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Ocena końcowa z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,5 * ocena z zaliczenia + 0,5 * ocena z ćwiczeń.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Fonfara K. (red.), 2014, Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa;
2. Grzesiuk A., 2007, Marketing międzynarodowy, CeDeWu, Warszawa.
Uzupełniająca:
1. Kotler Ph., Armstrong G., 2020, Principles of Marketing, Global Edition, Pearson Education Limited;
2. Pizło W., 2019, Marketing międzynarodowy europejski punkt widzenia, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
- Witryna www przedmiotu:
- moodle.usos.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka Z2_WG1, Z2_WG4
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane zagadnienia z marketingu międzynarodowego w globalnej gospodarki cyfrowej oraz płynące z nich uwarunkowania zarządzania organizacjami
Weryfikacja: Wykład – zaliczenie pisemne
Ćwiczenia - studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z2_WK10
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu uwarunkowania społeczne i środowiskowe różnych rodzajów działalności zawodowej w obszarze marketingu międzynarodowego w warunkach gospodarki cyfrowej i globalizacji rynku
Weryfikacja: Ćwiczenia - realizacja projektu końcowego.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka Z2_UK7
- Absolwent potrafi profesjonalnie porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w dziedzinie marketingu międzynarodowego oraz popularyzować wiedzę w tej dziedzinie wśród niespecjalistów; umie pisać teksty przydatne w pracy; potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną, przedstawiając swój pogląd i właściwie argumentując; potrafi poprowadzić i podsumować dyskusję, motywując uczestników do aktywności i ustosunkowując się do wyrażanych opinii; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Weryfikacja: Ćwiczenia - praca studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z2_UW2
- Absolwent potrafiw sposób innowacyjny wykorzystać posiadaną wiedzę do inicjowania i realizowania w organizacjach procesu formułowania strategii marketingowych, w warunkach rynku globalnego i gospodarki cyfrowej
Weryfikacja: Ćwiczenia - praca studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka Z2_KK1
- Absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, w szczególności z obszaru marketingu międzynarodowego w warunkach zrównoważonego rozwoju oraz gospodarki globalnej.
Weryfikacja: Wykład – zaliczenie pisemne
Ćwiczenia - Praca studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów, realizacja projektu końcowego .
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z2_KO6
- Absolwent posiada kompetencje interpersonalne w zakresie przywództwa, budowy i kierowania zespołami wdrażającymi strategie marketingu międzynarodowego
Weryfikacja: Ćwiczenia - praca studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z2_KO7
- Absolwent jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych w obszarze marketingu, uwzględnia w tym zachodzące zmiany w otoczeniu. Odznacza się gotowością do dzielenia się z innymi własnymi doświadczeniami w tym zakresie.
Weryfikacja: Ćwiczenia - praca studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: