Nazwa przedmiotu:
Marketing międzynarodowy
Koordynator przedmiotu:
dr Bogumił Czerwiński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 50h = 9h wykład +9h ćwiczenia + 3h konsultacje + 5h przygotowanie do ćwiczeń + 4h analiza literatury + 10h przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń + 10h przygotowanie do zaliczenia wykładu
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość teorii marketingu
Limit liczby studentów:
-od 15 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 12 osób do limitu miejsc w sali ćwiczeniowej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego; - posiadał wiedzę i potrafił usytuować działalność organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej; - posiadał wiedzę pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego marketingu na arenie międzynarodowej;
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Marketing w zmieniającym się świecie. Globalizacja i internacjonalizacja przedsiębiorstw 2. Analiza globalnych możliwości. Strategie wejścia na rynki zagraniczne. 3. Segmentacja na rynkach zagranicznych. 4. Międzynarodowa polityka produktu 5. Polityka cen w wymianie międzynarodowej. 6. Logistyka i dystrybucja na rynkach zagranicznych. 7. Promocja na rynku międzynarodowym. Internet w marketingu międzynarodowym. 8. Wdrażanie rozwiązań globalnych na rynkach lokalnych. Ćwiczenia: 1. Identyfikacja i charakterystyka omawianej firmy. Analiza i ocena otoczenia marketingowego. 2. Segmentacja na rynkach zagranicznych. 3. Międzynarodowa polityka produktu. 4. Polityka cen w wymianie międzynarodowej. 5. Dystrybucja na rynkach zagranicznych. 6. Promocja na rynku międzynarodowym. 7. Wykorzystanie Internetu w marketingu międzynarodowym. 8. Rekomendacje dotyczące zmian w działalności marketingowej
Metody oceny:
Wykład: 1.Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. 2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący wykorzystania marketingu na rynku międzynarodowym, na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ocena końcowa z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,5 * ocena z zaliczenia + 0,5 * ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Fonfara K. (red.), 2014, Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; 2. Grzesiuk A., 2007, Marketing międzynarodowy, CeDeWu, Warszawa. Uzupełniająca: 1. Kotler Ph., Armstrong G., 2020, Principles of Marketing, Global Edition, Pearson Education Limited; 2. Pizło W., 2019, Marketing międzynarodowy europejski punkt widzenia, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Witryna www przedmiotu:
moodle.usos.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka Z2_WG1, Z2_WG4
Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane zagadnienia z marketingu międzynarodowego w globalnej gospodarki cyfrowej oraz płynące z nich uwarunkowania zarządzania organizacjami
Weryfikacja: Wykład – zaliczenie pisemne Ćwiczenia - studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z2_WK10
Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu uwarunkowania społeczne i środowiskowe różnych rodzajów działalności zawodowej w obszarze marketingu międzynarodowego w warunkach gospodarki cyfrowej i globalizacji rynku
Weryfikacja: Ćwiczenia - realizacja projektu końcowego.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka Z2_UK7
Absolwent potrafi profesjonalnie porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w dziedzinie marketingu międzynarodowego oraz popularyzować wiedzę w tej dziedzinie wśród niespecjalistów; umie pisać teksty przydatne w pracy; potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną, przedstawiając swój pogląd i właściwie argumentując; potrafi poprowadzić i podsumować dyskusję, motywując uczestników do aktywności i ustosunkowując się do wyrażanych opinii; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Weryfikacja: Ćwiczenia - praca studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z2_UW2
Absolwent potrafiw sposób innowacyjny wykorzystać posiadaną wiedzę do inicjowania i realizowania w organizacjach procesu formułowania strategii marketingowych, w warunkach rynku globalnego i gospodarki cyfrowej
Weryfikacja: Ćwiczenia - praca studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka Z2_KK1
Absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, w szczególności z obszaru marketingu międzynarodowego w warunkach zrównoważonego rozwoju oraz gospodarki globalnej.
Weryfikacja: Wykład – zaliczenie pisemne Ćwiczenia - Praca studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów, realizacja projektu końcowego .
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z2_KO6
Absolwent posiada kompetencje interpersonalne w zakresie przywództwa, budowy i kierowania zespołami wdrażającymi strategie marketingu międzynarodowego
Weryfikacja: Ćwiczenia - praca studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z2_KO7
Absolwent jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych w obszarze marketingu, uwzględnia w tym zachodzące zmiany w otoczeniu. Odznacza się gotowością do dzielenia się z innymi własnymi doświadczeniami w tym zakresie.
Weryfikacja: Ćwiczenia - praca studentów na ćwiczeniach (aktywność podczas dyskusji) i prezentacje przygotowane przez studentów
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: