- Nazwa przedmiotu:
- Kierowanie zespołem projektowym
- Koordynator przedmiotu:
- dr K. Pawłowska
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A13_KZP
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Liczba godzin kontaktowych - 35 godz., w tym:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz.,
konsultacje - 5 godz.
2. praca własna studenta - 40 godz. w tym:
przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 10 godz.,
przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz.,
Łączny nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co odpowiada 3 pkt. ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 pkt. ECTS co odpowiada 35 godz. kontaktowym
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,6 pkt. ECTS co odpowiada 40 godz., w tym:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz.,
przygotowanie do ćwiczeń - 10 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Brak.
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze zjawiskami charakterystycznymi dla kierowania zespołem projektowym, w tym z podstawowymi pojęciami oraz procesami odnoszącymi się do tego zagadnienia. Przedmiot realizowany jest w układzie problemowym. Ćwiczenia umożliwiają nie tylko pogłębione zrozumienie omawianych zagadnień, lecz mają również walor praktyczny związany z wypracowaniem praktycznych umiejętności w zakresie świadomego kształtowania procesów zachodzących w obrębie zespołów projektowych.
- Treści kształcenia:
- 1. Kierowanie zespołem projektowym – projekt, zespół projektowy, specyfika kierowania zespołem projektowym.
2. Specyfika zachowań ludzkich w zespołach – charakterystyka najważniejszych zjawisk.
3. Budowanie zespołu projektowego – zadania do wykonania, etapy budowania zespołu projektowego.
4. Rola kierownika w zespole projektowym.
5. Organizacja pracy zespołu projektowego – samoorganizacja, empowerment.
6. Komunikacja w zespole projektowym – udzielanie informacji zwrotnej.
7. Motywowanie członków zespołu projektowego.
8. Zaufanie oraz harmonia w zespole projektowym.
9. Zwiększanie skuteczności zespołu projektowego.
10. Wyzwania związane z pracą w zespole projektowym – sposoby radzenia sobie z wyzwaniami, analiza przypadków.
- Metody oceny:
- Ocena na podstawie obecności, aktywności na zajęciach oraz przygotowanych w zespołach prezentacji i warsztatów.
Szczegółowe kryteria oceny prezentacji i warsztatów:
1. Walory merytoryczne prezentowanych treści.
2. Różnorodność oraz bogactwo wykorzystywanych źródeł.
3. Spójność wywodu, umiejętność formułowania wniosków oraz krytyczna analiza zgromadzonych treści.
4. Sposób prezentowania przygotowanych treści.
5. Pomysłowość w przygotowaniu części warsztatowej zajęć.
Każdy z wyżej wymienionych wymiarów zostanie oceniony. Końcowa ocena z prezentacji zostanie ustalona na podstawie średniej ocen z wyżej wymienionych wymiarów.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1. Appelo J. (2016), Zarządzanie 3.0: kierowanie zespołami z wykorzystaniem metodyk Agile, Gliwice: Helion.
2. Tannenbaum S., Salas E. (2021), Skuteczne zespoły: siedem czynników zwiększających skuteczność zespołu, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Literatura uzupełniająca:
1. Appelo J. (2022), Zarządzanie szczęśliwym zespołem: gry, narzędzia i praktyki, które zmotywują każdy zespół, Gliwice: Helion.
2. Mastrogiacomo S., Osterwalder A. (2022), Skuteczne zarządzanie zespołem: jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole, Gliwice: Helion.
3. Gellert M., Nowak C. (2008), Zespół, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- Brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W01
- Student zna i rozumie mechanizmy charakterystyczne dla funkcjonowania zespołu projektowego, również w obszarze administracji publicznej.
Weryfikacja: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym m.in. udział w dyskusji, praca warsztatowa, analiza studium przypadku, analiza materiałów audiowizualnych.
Przygotowanie w zespołach prezentacji na wskazany temat oraz przedstawianie ich podczas zajęć.
Przygotowywanie się do zajęć na podstawie literatury przedmiotu oraz materiałów źródłowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W01, K_W03
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG, II.S.P6S_WG.1, II.S.P6S_WG.2, II.H.P6S_WG.1.o, I.P6S_WK, II.S.P6S_WG.3, II.H.P6S_WG/K.o
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U01
- Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania zespołów projektowych oraz dokonywać ich krytycznej analizy.
Weryfikacja: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym m.in. udział w dyskusji, praca warsztatowa, analiza studium przypadku, analiza materiałów audiowizualnych.
Przygotowanie w zespołach prezentacji na wskazany temat oraz przedstawianie ich podczas zajęć.
Przygotowywanie się do zajęć na podstawie literatury przedmiotu oraz materiałów źródłowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U03, K_U01, K_U02
Powiązane charakterystyki obszarowe:
II.T.P6S_UW.2, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1, I.P6S_UW
- Charakterystyka U02
- Student potrafi wykorzystać pozyskaną wiedzę do radzenia sobie z konkretnymi problemami charakterystycznymi dla funkcjonowania zespołu projektowego, również w obszarze administracji publicznej.
Weryfikacja: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym m.in. udział w dyskusji, praca warsztatowa, analiza studium przypadku, analiza materiałów audiowizualnych.
Przygotowanie w zespołach prezentacji na wskazany temat oraz przedstawianie ich podczas zajęć.
Przygotowywanie się do zajęć na podstawie literatury przedmiotu oraz materiałów źródłowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U01, K_U08
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_UW, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1, I.P6S_UK
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K01
- Student rozumie znaczenie umiejętności związanych z kierowaniem zespołem projektowym oraz pracą w takim zespole, w kontekście przyszłych zobowiązań zawodowych.
Weryfikacja: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym m.in. udział w dyskusji, praca warsztatowa, analiza studium przypadku, analiza materiałów audiowizualnych.
Przygotowanie w zespołach prezentacji na wskazany temat oraz przedstawianie ich podczas zajęć.
Przygotowywanie się do zajęć na podstawie literatury przedmiotu oraz materiałów źródłowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K01, K_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_KO
- Charakterystyka K02
- Student jest przygotowany do formułowania opinii oraz wniosków na temat zagadnień związanych z kierowaniem zespołami projektowymi, również w administracji publicznej.
Weryfikacja: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym m.in. udział w dyskusji, praca warsztatowa, analiza studium przypadku, analiza materiałów audiowizualnych.
Przygotowanie w zespołach prezentacji na wskazany temat oraz przedstawianie ich podczas zajęć.
Przygotowywanie się do zajęć na podstawie literatury przedmiotu oraz materiałów źródłowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K01, K_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_KO