Nazwa przedmiotu:
Kierowanie zespołem projektowym
Koordynator przedmiotu:
dr K. Pawłowska
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A13_KZP
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Liczba godzin kontaktowych - 35 godz., w tym: obecność na ćwiczeniach - 30 godz., konsultacje - 5 godz. 2. praca własna studenta - 40 godz. w tym: przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 10 godz., przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz., Łączny nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co odpowiada 3 pkt. ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 pkt. ECTS co odpowiada 35 godz. kontaktowym
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,6 pkt. ECTS co odpowiada 40 godz., w tym: obecność na ćwiczeniach - 30 godz., przygotowanie do ćwiczeń - 10 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Brak.
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze zjawiskami charakterystycznymi dla kierowania zespołem projektowym, w tym z podstawowymi pojęciami oraz procesami odnoszącymi się do tego zagadnienia. Przedmiot realizowany jest w układzie problemowym. Ćwiczenia umożliwiają nie tylko pogłębione zrozumienie omawianych zagadnień, lecz mają również walor praktyczny związany z wypracowaniem praktycznych umiejętności w zakresie świadomego kształtowania procesów zachodzących w obrębie zespołów projektowych.
Treści kształcenia:
1. Kierowanie zespołem projektowym – projekt, zespół projektowy, specyfika kierowania zespołem projektowym. 2. Specyfika zachowań ludzkich w zespołach – charakterystyka najważniejszych zjawisk. 3. Budowanie zespołu projektowego – zadania do wykonania, etapy budowania zespołu projektowego. 4. Rola kierownika w zespole projektowym. 5. Organizacja pracy zespołu projektowego – samoorganizacja, empowerment. 6. Komunikacja w zespole projektowym – udzielanie informacji zwrotnej. 7. Motywowanie członków zespołu projektowego. 8. Zaufanie oraz harmonia w zespole projektowym. 9. Zwiększanie skuteczności zespołu projektowego. 10. Wyzwania związane z pracą w zespole projektowym – sposoby radzenia sobie z wyzwaniami, analiza przypadków.
Metody oceny:
Ocena na podstawie obecności, aktywności na zajęciach oraz przygotowanych w zespołach prezentacji i warsztatów. Szczegółowe kryteria oceny prezentacji i warsztatów: 1. Walory merytoryczne prezentowanych treści. 2. Różnorodność oraz bogactwo wykorzystywanych źródeł. 3. Spójność wywodu, umiejętność formułowania wniosków oraz krytyczna analiza zgromadzonych treści. 4. Sposób prezentowania przygotowanych treści. 5. Pomysłowość w przygotowaniu części warsztatowej zajęć. Każdy z wyżej wymienionych wymiarów zostanie oceniony. Końcowa ocena z prezentacji zostanie ustalona na podstawie średniej ocen z wyżej wymienionych wymiarów.
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Appelo J. (2016), Zarządzanie 3.0: kierowanie zespołami z wykorzystaniem metodyk Agile, Gliwice: Helion. 2. Tannenbaum S., Salas E. (2021), Skuteczne zespoły: siedem czynników zwiększających skuteczność zespołu, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. Literatura uzupełniająca: 1. Appelo J. (2022), Zarządzanie szczęśliwym zespołem: gry, narzędzia i praktyki, które zmotywują każdy zespół, Gliwice: Helion. 2. Mastrogiacomo S., Osterwalder A. (2022), Skuteczne zarządzanie zespołem: jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole, Gliwice: Helion. 3. Gellert M., Nowak C. (2008), Zespół, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
Brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W01
Student zna i rozumie mechanizmy charakterystyczne dla funkcjonowania zespołu projektowego, również w obszarze administracji publicznej.
Weryfikacja: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym m.in. udział w dyskusji, praca warsztatowa, analiza studium przypadku, analiza materiałów audiowizualnych. Przygotowanie w zespołach prezentacji na wskazany temat oraz przedstawianie ich podczas zajęć. Przygotowywanie się do zajęć na podstawie literatury przedmiotu oraz materiałów źródłowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W01, K_W03
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG, II.S.P6S_WG.1, II.S.P6S_WG.2, II.H.P6S_WG.1.o, I.P6S_WK, II.S.P6S_WG.3, II.H.P6S_WG/K.o

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U01
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania zespołów projektowych oraz dokonywać ich krytycznej analizy.
Weryfikacja: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym m.in. udział w dyskusji, praca warsztatowa, analiza studium przypadku, analiza materiałów audiowizualnych. Przygotowanie w zespołach prezentacji na wskazany temat oraz przedstawianie ich podczas zajęć. Przygotowywanie się do zajęć na podstawie literatury przedmiotu oraz materiałów źródłowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U03, K_U01, K_U02
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.T.P6S_UW.2, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1, I.P6S_UW
Charakterystyka U02
Student potrafi wykorzystać pozyskaną wiedzę do radzenia sobie z konkretnymi problemami charakterystycznymi dla funkcjonowania zespołu projektowego, również w obszarze administracji publicznej.
Weryfikacja: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym m.in. udział w dyskusji, praca warsztatowa, analiza studium przypadku, analiza materiałów audiowizualnych. Przygotowanie w zespołach prezentacji na wskazany temat oraz przedstawianie ich podczas zajęć. Przygotowywanie się do zajęć na podstawie literatury przedmiotu oraz materiałów źródłowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U01, K_U08
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_UW, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1, I.P6S_UK

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K01
Student rozumie znaczenie umiejętności związanych z kierowaniem zespołem projektowym oraz pracą w takim zespole, w kontekście przyszłych zobowiązań zawodowych.
Weryfikacja: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym m.in. udział w dyskusji, praca warsztatowa, analiza studium przypadku, analiza materiałów audiowizualnych. Przygotowanie w zespołach prezentacji na wskazany temat oraz przedstawianie ich podczas zajęć. Przygotowywanie się do zajęć na podstawie literatury przedmiotu oraz materiałów źródłowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K01, K_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_KO
Charakterystyka K02
Student jest przygotowany do formułowania opinii oraz wniosków na temat zagadnień związanych z kierowaniem zespołami projektowymi, również w administracji publicznej.
Weryfikacja: Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym m.in. udział w dyskusji, praca warsztatowa, analiza studium przypadku, analiza materiałów audiowizualnych. Przygotowanie w zespołach prezentacji na wskazany temat oraz przedstawianie ich podczas zajęć. Przygotowywanie się do zajęć na podstawie literatury przedmiotu oraz materiałów źródłowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K01, K_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_KO