- Nazwa przedmiotu:
- Projekt: Modele procesów krytycznych organizacji
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Michał Wiśniewski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej
- Grupa przedmiotów:
- Kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- ZPOP
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS
15h wykonanie zadań ćwiczeniowych + 20h wykonanie modelu własnego procesu + 10h wykonanie oceny ekonomicznej projektu +15h przygotowanie założeń projektowych + 10h zapoznanie z literaturą + 10h konsulacie grupowe + 10h konsultacje indywidualne = 90h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2,17 ECTS
45h projekt (15h zadania ćwiczeniowe + 20h model własnego procesu + 10h ocena ekonomiczna projektu) + 10h konsulacie grupowe + 10h konsultacje indywidualne = 65h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3 ECTS
15h wykonanie zadań ćwiczeniowych + 20h wykonanie modelu własnego procesu + 10h wykonanie oceny ekonomicznej projektu +15h przygotowanie założeń projektowych + 10h zapoznanie z literaturą + 10h konsulacie grupowe + 10h konsultacje indywidualne = 90h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt45h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmioty: Zarządzanie zasobami organizacji, Identyfikacja i doskonalenie procesów krytycznych organizacji
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest aby student potrafił wykonać mapę i model krytycznych procesów przedsiębiorstwa. Potrafił zdefiniować problem biznesowy wskazując przy tym prawidłowe mierniki z nim związane. Następnie na podstawie problemu student ma:
• zaproponować zmiany rozwiązujące problem,
• przedstawić model procesu po zmianach,
• wykonać symulacje pokazującą efekt zmian,
• określić zasoby niezbędne do zmian,
• wykonać ocenę ekonomiczną proponowanych zmian,
• określić zadania projektowe,
• sformułować wnioski i rekomendacje.
- Treści kształcenia:
- D. Projekt:
1. Zajęcia wprowadzające omówienie kryteriów zaliczenia, zapoznanie studentów ze środowiskiem pracy.
2. Ustalenie tematów projektów własnych, rozpoczęcie pracy nad strukturą procesu ćwiczeniowego.
3. Dokończenie prac związanych ze strukturą procesu ćwiczeniowego.
4. Zdefiniowanie ról i zasobów niezbędnych do realizacji procesu ćwiczeniowego.
5. Przydzielenie ról i zasobów poszczególnym elementom w strukturze modelu procesu biznesowego.
6. Testowanie modelu pod kątem eliminacji błędów formalnych.
7. Przeprowadzenie symulacji i pracownie wyników.
8. Prezentacja i ocena założeń projektowych modeli własnych studentów.
9. Praca własna studentów nad implementacją modeli procesów.
10. Prezentacja i ocena implementacji modeli własnych.
- Metody oceny:
- D. Projekt:
1. Ocena formatywna: Raport oraz prezentacja
2. Ocena sumatywna: Na skali: 2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0
Raport (max. 100 pkt.), Prezentacja (max. 20 pkt.)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Grajewski P., 2016. Organizacja procesowa, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
2. Szczepańska K., Bugdol M. (red.), 2016. Podstawy zarządzania procesami, Warszawa: Difin.
3. Drejwicz Sz., 2012. Zrozumieć BPMN – modelowanie procesów biznesowych, Gliwice: Helion.
4. Jeston J., Nelis J., 2011. Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations; London and New Yourk: Routledge.
5. Bitkowska A., 2009. Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania
6. Burlton, R., 2001. Business Process Management: Profiting From Process; Indianapolis: SAMS.
Uzupełniająca:
1. Gawin B., Marcinkowski B., 2013. Symulacja procesów biznesowych. Standardy BPMS i BPMN w praktyce, Gliwice: Helion.
2. Chomuszko M., 2010. Modelowanie organizacji procesowej, Warszawa: PWN.
3. Stachurski A. 2009. Wprowadzenie do optymalizacji, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Wymagana sala komputerowa z oprogramowaniem umożliwiającym wykonanie modelu procesu i symulację.
Praca w zespołach 3-4 osobowych
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka B2_W13
- Student posiada uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia związane z projektowaniem procesów biznesowych
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka B2_U02
- Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka B2_U06
- Student potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze programistyczno wdrożeniowym, wchodzącym w skład studiów
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka B2_K01
- Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: