- Nazwa przedmiotu:
- Marketing cyfrowy
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Gąsiorkiewicz Artur 
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
20h ćwiczenia laboratoryjne + 5h konsultacje + 20h studia literaturowe + 15h wykonanie zadania ćwiczeniowego = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,83 ECTS
20h ćwiczenia laboratoryjne + 5h konsultacje = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
20h ćwiczenia laboratoryjne + 5h konsultacje + 20h studia literaturowe + 15h wykonanie zadania ćwiczeniowego = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium20h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- znajomość podstaw marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim:
•	rozumiał problematykę marketingu cyfrowego w kontekście ogólnej teorii marketingu;
•	znał zakres działań podejmowanych w ramach marketingu cyfrowego;
•	potrafił dobrać właściwe narzędzia marketingu cyfrowego do określonych zastosowań praktycznych.
- Treści kształcenia:
- C.Laboratorium:
1.	E-marketing a marketing „tradycyjny”
2.	Model biznesowy a strategia e-marketingowa
3.	Plan e-marketingowy
4.	Mierniki efektywności e-marketingu
5.	Produkt: wartość i koszt dla klienta
6.	Cena: polityka cenowa w mediach elektronicznych
7.	Dystrybucja: kanały dystrybucji internetowej i ich właściwości użytkowe
8.	Promocja: generowanie wartościowego ruchu przychodzącego
9.	Marketing treści – kreacja przekazu
10.	Marketing treści – dystrybucja przekazu (owned, earned, paid media)
11.	Lejek sprzedażowy i ścieżka konwersji
12.	Optymalizacja ścieżki konwersji
13.	Zarządzanie relacjami z klientem
14.	Spotkanie z praktykiem rynku
15.	Automatyzacja e-marketingu
16.	E-wizerunek
17.	Działania kryzysowe w e-marketingu
18.	Zagadnienia etyczne w e-marketingu
19.	Prezentacja rozwiązań zadań projektowych
20.	Omówienie rozwiązań zadań projektowych
- Metody oceny:
- C.Laboratorium:
1. Ocena formatywna:Ocena poprawności wykonania ćwiczeń rea-lizowanych w trakcie zajęć, bieżące omawianie wyników ćwiczeń, praca podczas ćwiczeń.
2. Ocena sumatywna: Ocena sposobu wykonania zadania ćwicze-niowego (case) – ocena w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1.	Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F., 2016. Digital Marketing. Strategy, Implementation and Practice (6th ed.). Harlow: Pearson Education
2.	Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., 2017. Marketing 4.0. Era cyfrowa. Warszawa: MT Biznes
3.	Królewski J., Sala P. (red.), 2016. E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
4.	Mazurek, G. (red.), 2018. E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext
5.	Smith, P. R., 2018. SOSTAC. Guide to your Perfect Digital Marketing Plan 2018. London: PR Smith
Uzupełniająca:
1.	Mazurek G., 2012. Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Warszawa: Poltext
2.	Ryan, D., 2017. Understanding Digital Marketing (4th ed.). London: Kogan Page
1.	Strauss J., Frost R. D., 2014. E-marketing (7th ed.). Harlow: Pearson Education Limited
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Charakterystyka Z2_W03
- Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o marketingu oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem rynku globalnego.
 Weryfikacja: zadanie ćwiczeniowe
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z2_W11
- Student zna i rozumie główne trendy rozwojowe w za-kresie marketingu.
 Weryfikacja: zadanie ćwiczeniowe
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Charakterystyka Z2_U03
- Student potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu.
 Weryfikacja: zadanie ćwiczeniowe, praca podczas ćwiczeń
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z2_U09
- Student potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu marketingu, w tym narzędzi IT.
 Weryfikacja: zadanie ćwiczeniowe, praca podczas ćwiczeń
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Charakterystyka Z2_K02
- Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
 Weryfikacja: praca podczas ćwiczeń
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z2_K05
- Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
 Weryfikacja: praca podczas ćwiczeń
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe: