- Nazwa przedmiotu:
- Marketing międzynarodowy
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Domański Jarosław 
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2021/2022
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
20h ćwiczenia + 6h zapoznanie się ze wskazaną literaturą + 10h przy-gotowanie do ćwiczeń + 10h przygotowanie prezentacji przypadku + 4h konsultacji= 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,96 ECTS
20h ćwiczenia + 4h konsultacje = 24h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
20h ćwiczenia + 6h zapoznanie się ze wskazaną literaturą + 10h przy-gotowanie do ćwiczeń + 10h przygotowanie prezentacji przypadku + 4h konsultacji= 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia20h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Znajomość teorii marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego; 
- posiadał wiedzę i potrafił usytuować działalność organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej; 
- posiadał wiedzę pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego marketingu na arenie międzynarodowej;
- potrafił na podstawie analizy marketingowej rynków międzynarodowych określić ich segmenty i jak się na nich spozycjonować poprzez rozwój produktów czy usług, które zaspokajają potrzeby wybranych segmentów docelowych;
- rozumiał specyfikę zróżnicowanej kompozycji marketingowej (marketing mix) przygotowanej globalnie niemniej jednak uwzględniającej różnice lokalne;
- posiadał umiejętności wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych;
- posiadał umiejętności społeczne pozwalające na poruszanie się w zróżnicowanej społeczności międzynarodowej, rozumiejąc znaczenie różnic kulturowych w rozwoju gospodarki globalnej.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1.	Marketing w zmieniającym się świecie;
2.	Sustainable marketing, marketing i społeczeństwo lokalne w perspektywie globalnej – odpowiedzialność społeczna i etyka marketingu;
3.	Analiza globalnych możliwości;
4.	Tworzenie globalnych strategii marketingowych;
5.	Wdrażanie rozwiązań globalnych na rynkach lokalnych.
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1.	Ocena formatywna: ocena poprawności projektu zespołowego wykonanego przez studentów podczas ćwiczeń, 
2.	 Ocena sumatywna : przeprowadzenie jednego kolokwium; ocena z kolokwium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
3.	Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony
jeśli zarówno ocena z projektu jak i z kolokwium >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,5 * ocena z kolokwium + 0,5 * ocena z projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1.	Cateora P. R., Gilly M. C., Graham J. L. 2011 International Marketing 15th edition, New York US: Mc Graw-HILL Irwin 
2.	Kotler P. Armstrong G. 2012 Principles of marketing Harlow UK:14th global edition Pearson 
3.	Szymura-Tyc M. (edited by) 2012 International marketing in Europe, Katowice: University of Economics in Katowice
Uzupełniająca: -
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Charakterystyka Z2_W03
- Student zna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla marketingu praktykowanego na arenie międzynarodowe oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania funduszy i planowania finansowego przedsięwzięć marketingowych o zasięgu lokalnym, regionalnym czy globalnym.
 Weryfikacja: Prezentacja projektu - dyskusja
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z2_W07
- Student zna w pogłębionym stopniu charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich.
 Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Charakterystyka Z2_U03
- Student umie identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu międzynarodowego.
 Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z2_U14
- Student umie przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań marketingowych na arenie międzynarodowej.
 Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Charakterystyka Z2_K01
- Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
 Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z2_K02
- Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
 Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
 Powiązane charakterystyki kierunkowe:
 Powiązane charakterystyki obszarowe: