Nazwa przedmiotu:
Komunikacja w działalności gospodarczej
Koordynator przedmiotu:
dr Mateusz Grodecki
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
ZPK15/2
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Udział w wykładach 16h Praca własna: 34h Sumaryczne obciążenie pracą studenta 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,12
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład240h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy nauki o przedsiębiorstwie.
Limit liczby studentów:
Wykł. min. 15
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest uświadomienie roli jaką komunikacja interpersonalna, organizacyjna i międzykulturowa odgrywa w zarządzaniu podmiotami gospodarczymi oraz kształcenie umiejętności efektywnego komunikowania się w różnorodnych sytuacjach.
Treści kształcenia:
W1 - Zajęcia organizacyjno-wprowadzające: Po co organizacji efektywna komunikacja? – Społeczeństwo informacyjne; W2 - Definiowanie i rodzaje komunikacji w przedsiębiorstwie; W3 - Podstawy psychologii społecznej: przekonywanie; W4 - Podstawy psychologii społecznej: sympatia i empatia; W5 - Podstawowe zasady efektywnego komunikatu; W6 - Prezentacja biznesowa: zasada odwróconego trójkąta; W7 - Komunikacja wiedzy: wizualizacja danych; W8 – Kolokwium/test i wystawianie ocen.
Metody oceny:
Zaliczenie wykładu na podstawie egzaminu w postaci testu otwartego. Ocena na podstawie prezentacji biznesowej.
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A. Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych. Difin, Warszawa 2003. 2. Aronson, E. Człowiek istota społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. 3. Luntz, F. Words that work, Nowy Jork/Boston: Hachette Books, 2008. Literatura uzupełniająca: 1. Blythe J. 2002. Komunikacja marketingowa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa; 2. James S. Coleman. Social capital in the creation of human capital. “American journal of sociology” 94, 1988, s. S95-S120. 3. Maison, D. Jakościowe metody badań marketingowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
Witryna www przedmiotu:
https://www.pw.plock.pl/Kolegium-NEiS
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil praktyczny - wiedza

Charakterystyka K_W05
Ma wiedzę na temat roli i miejsca przedsiębiorcy jako podmiotu tworzącego właściwe struktury komunikacyjne w przedsiębiorstwie.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_WO5
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka K_W11
Ma wiedzę na temat metod i technik komunikowania się jednostki gospodarczej z rynkiem.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W11
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka K_W13
Ma podstawową wiedzę z zakresu komunikowania się przedsiębiorstwa w międzynarodowym otoczeniu gospodarczym.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W13
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil praktyczny - umiejętności

Charakterystyka K_U02
Potrafi praktycznie wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozwiązania problemów związanych z komunikowaniem się w przedsiębiorstwie.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U02
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka K_U04
Potrafi wykorzystać wybrane metody i narzędzia do kształtowania właściwej relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka K_U08
Posiada umiejętność analizowania procesów komunikowania się w przedsiębiorstwie i ich oceny.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U08
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil praktyczny - kompetencje społeczne

Charakterystyka K_K01
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia w zakresie komunikowania się z otoczeniem.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_KO1
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka K_K07
Potrafi myśleć i działać w sposób zaangażowany oraz przedsiębiorczy przy rozwiązywaniu problemów z komunikowaniem się w przedsiębiorstwie.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_KO7
Powiązane charakterystyki obszarowe: