Nazwa przedmiotu:
Negocjacje
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Jaksa Michał
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 12h ćwiczenia + 13h przygotowanie do ćwiczeń + 7h analiza literatury + 3h konsultacje + 15h przygotowanie do prac końcowej = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS 12h ćwiczenia +3h konsultacje = 15h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 12h ćwiczenia + 13h przygotowanie do ćwiczeń + 7h analiza literatury + 3h konsultacje + 15h przygotowanie do prac końcowej = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia12h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ukończenie 6 semestrów studiów
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu zasad strategii prowadze-nia negocjacji, przygotowania i prawidłowego prowadzenia nego-cjacji w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa, - potrafił skutecznie prowadzić negocjacje, - potrafił porozumiewać się z ludźmi w środowisku organizacji, za-wierając obustronnie korzystne rozwiązania.
Treści kształcenia:
A. Ćwiczenia: C1: Negocjacje w zarządzaniu zespołem i w organizacji - wprowadzenie C2: charakterystyka najczęstszych podejść do prowadzania negocjacji C3: strategie i style negocjacji C4: zasady negocjacji opartych na meritum, C5: BATNA i jej znaczenie w negocjacjach C6: etapy negocjacji C7: trudne sytuacje w negocjacjach, C8: czynniki wpływające na przebieg negocjacji, C9: techniki i taktyki negocjacji C10: zaliczenie przedmiotu
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: a) obecność na zajęciach minimum 50% obecności na zajęciach b) ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, terminowość wykonania prac, redakcja prac ćwiczeniowych oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena ćwiczeń w zakresie 0-5 pkt/osobę za każde ćwiczenie. c) praca zaliczeniowa punktowana 0-10 pkt;. 2. Ocena sumatywna: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli student był obecny na minimum 50% zajęć i uzyskał minimum 50% + 1 pkt za ćwiczenia oraz pracę zaliczeniową (oceny >=3) E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli student był obecny na minimum 50% zajęć i uzyskał minimum 50% + 1 pkt za ćwiczenia oraz pracę zaliczeniową (oceny >=3)
Egzamin:
nie
Literatura:
Podstawowa: 1. Fisher R., Ury W., Patton B., 1995 Dochodząc do TAK. Nego-cjowanie bez poddawania się, Warszawa: PWE 2. Harvard Business Essentials, 2003 Negocjacje, Konstancin-Jeziorna: MT Biznes 3. Harvard Business School Press, 2006 Mistrzowskie negocjacje. Jak nawiązać trwałe relacje z partnerami biznesowymi, War-szawa: Studio Emka Uzupełniająca: 1. Mayer R., 2006 Jak wygrać każde negocjacje, Warszawa: MT Biznes 2. Rządca R. A., 2003 Negocjacje w interesach, Warszawa: PWE 1. Kamiński J., 2003 Negocjowanie. Techniki rozwiązywania kon-fliktów, Warszawa: POLTEXT
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W08
teorię oraz ogólną metodologię badań w zakresie przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Analiza oddanych prac ćwiczeniowych, praca zaliczeniowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W13
cechy człowieka jako twórcy i uczestnika kultury organizacyjnej
Weryfikacja: Analiza oddanych prac ćwiczeniowych, praca zaliczeniowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U17
brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich
Weryfikacja: Odpowiedź ustna w trakcie wykonywanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U19
planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Odpowiedź ustna w trakcie wykonywanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K01
krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: