Nazwa przedmiotu:
Doskonalenie zawodowe pracowników administracji
Koordynator przedmiotu:
dr Helena Bulińska-Stangrecka
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A13_DZP
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Liczba godzin kontaktowych - 35 godz., w tym: obecność na ćwiczeniach - 30 godz., konsultacje - 5 godz. 2. praca własna studenta - 40 godz. w tym: przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 10 godz., przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz., Łączny nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co odpowiada 3 pkt. ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 pkt. ECTS co odpowiada 35 godz. kontaktowym
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,6 pkt. ECTS co odpowiada 40 godz., w tym: obecność na ćwiczeniach - 30 godz., przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 10 godz. 2
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest przybliżenie studentom wiedzy na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej, jak również teoretycznych i praktycznych aspektów dotyczących doskonalenia pracowników. Studenci zapoznają się z zagadnieniami z zakresu motywacji, procesów uczenia się dorosłych oraz diagnozy preferencji rozwojowych. Uczestnicy zajęć nabywają umiejętności dotyczące rozwoju zawodowego, technik , a także metod szkoleniowych. Zajęcia przygotowują studentów do aktywnego uczestnictwa w życiu zawodowym, jak również świadomego rozwoju swoje kariery zawodowej i ciągłego udoskonalania kompetencji.
Treści kształcenia:
1. Doskonalenia zawodowe a współczesny rynek pracy. Kontekst społeczno-gospodarczy. 2. Zagadnienia związane z poczuciem własnej skuteczności; źródła i konsekwencje. 3. Rola osobowości w aktywności zawodowej. Metody zarządzania profilami osobowymi. 4. Kształtowanie programów doskonalenia zawodowego z uwzględnieniem indywidualnych preferencji. 5. Proces motywacji do pracy i rozwoju 6. Praktyczne rozwiązania motywacyjne. Tworzenie i obserwacja praktyk personalnych. 7. Teorie uczenia się. 8. Cykle nauki Kolba. 9. Wiedza w organizacji. Zarządzanie wiedzą. 10. Kompetencje a praca zawodowa. Metody oceny kompetencji 11. Organizacja szkoleń. Diagnoza potrzeb szkoleniowych 12. Metody i techniki szkoleniowe. 13. Ewaluacja szkoleń (Model Kirkpatricka). 14. benchmarking w zarzadzaniu zasobami ludzkimi
Metody oceny:
1. test na koniec semestru obejmujący całą wiedzę z przedmiotu 2. udział w ćwiczeniach podczas zajęć 3. przygotowywanie analiz w ramach prac domowych 4. aktywność na zajęciach Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 Uzyskał co najmniej 40% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie 3.5 Uzyskał co najmniej 50% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie 4.0 Uzyskał co najmniej 65% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie 4.5 Uzyskał co najmniej 75% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie i wykazał się aktywnością, wiedzą i systematycznym przygotowaniem. 5.0 Uzyskał co najmniej 80% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie i wykazał się aktywnością, wiedzą i systematycznym przygotowaniem,
Egzamin:
nie
Literatura:
Noe R., Employee Training and Development, McGraw-Hill/Irwin 2009 Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, PWN, 2016 Kossowska M., Sołtysińska I., Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, OE, 2002 Bramham J, Benchmarking w zarzdzaniu zadobami ludkzimi, OE, 2004 Katzenbach J.,, Smith D., Siła zespołów, OE, 2001 Woodruffe C., Ośrodki ocenty i rozwoju, OE, 2003 Boydell T., Leary M., Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, OE, 2001
Witryna www przedmiotu:
do uzupełnienia
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka KW01
Zna podstawową terminologię w zakresie doskonalenia zawodowego pracowników, rozumie jej źródła i zastosowania w praktyce
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W07, K_W01
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WK, II.T.P6S_WK, II.S.P6S_WG.1, II.H.P6S_WG.1.o, I.P6S_WG, II.S.P6S_WG.2
Charakterystyka KW02
Zna wybrane, podstawowe, teorie i koncepcje w zakresie doskonalenia pracowników w pracy w administracji i potrafi je zastosować w praktyce.
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W03, K_W10
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG, I.P6S_WK, II.S.P6S_WG.1, II.S.P6S_WG.2, II.S.P6S_WG.3, II.H.P6S_WG/K.o, II.T.P6S_WG

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka KU01
Potrafi scharakteryzować różne rodzaje doskonalenia kompetencji pracowników organizacji
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U01, K_U02
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_UW, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1
Charakterystyka KU03
Potrafi określić czynniki, które przyczyniają się do doskonalenia i rozwoju kompetencji pracowników oraz określić optymalne sposoby uczenia się dorosłych w administracji
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U05, K_U06, K_U10
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_UO, I.P6S_UU, I.P6S_UW, II.T.P6S_UW.2, II.S.P6S_UW.1, II.S.P6S_UW.2.o, II.S.P6S_UW.3.o, II.H.P6S_UW.1

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka KKS02
Posiada kompetencje przydatne w zarządzaniu rozwojem pracowników w administracji publicznej oraz przedsiębiorstwach.
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K10, K_K09
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_KO