Nazwa przedmiotu:
Public Relations
Koordynator przedmiotu:
dr Kolwas Szymon
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 20h projekt + 10h analiza przypadków + 7h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 5h opracowanie strategii PR + 5h zapoznanie się z literaturą + 3h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,92 ECTS: 20h projekt + 3h konsultacje = 23h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 20h projekt + 10h analiza przypadków + 7h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 5h opracowanie strategii PR + 5h zapoznanie się z literaturą + 3h konsultacje = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt20h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Studenci mają rozumieć znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów PR, poprawnie artykułować różnice między PR, propagandą, reklamą; mieć zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych typów organizacji: przedsiębiorstw prywatnych, organizacji publicznych i pozarządowych.
Treści kształcenia:
D.Projekt: 1. Publiczności i interesariusze PR, 2. Planowanie i zarządzanie PR, 3. PR w sytuacji kryzysowej.
Metody oceny:
Projekt: 1. Ocena formatywna: na poszczególne zajęcia przygotowanie i omówienie części projektu kampanii PR na przykładzie wybranej organizacji (realizowany indywidualnie). 2. Ocena sumatywna: za realizację projektu 80%, za prezentację projektu końcowego 20%. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na wszystkich warsztatach projektowych, terminowość realizacji po-szczególnych etapów projektu. Obowiązkowa prezentacja w wyznaczonym terminie.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Davies A., 2007, Public relations, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2. Wójcik K., 2015, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa: Wolters Kluwer Polska Uzupełniająca: 1. Olędzki J., 2009, Etyka w polskim public relations, Warszawa: ASPRA-JR 2. Seitel F. P., 2003, Public Relations w praktyce, Warszawa: Felberg SJA
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Przygotowanie projektu wpisującego się w strategię public relations wybranej organizacji przy zastosowaniu metody design thinking.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W06
Studenci posiadają wiedzę ogólną na temat komunikowa-nia społecznego dysponują także wiedzą specjalistyczną o zadaniach i formach prowadzenia działalności public rela-tions w teoriach marketingowych ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem.
Weryfikacja: Ocena z testu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U01
Studenci rozumieją znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów public relations, posiadają umiejętności po-zwalające im na podjęcie współpracy z agencjami PR lub na samodzielne prowadzenie takiej działalności w przedsiębiorstwie lub instytucji użytku publicznego.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U04
Potrafi zorganizować pracę w dziale PR, dbać o sprawną komunikację wewnętrzną instytucji, korzystać z narzędzi media relations, zna techniki kształtowania wizerunku firmy/instytucji, umie opracować podstawowe dokumenty niezbędne do strategicznego zarządzania organizacją jak misja firmy oraz plan zapobiegania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Potrafi także zadbać o dobre relacje z wszystkimi interesariuszami organizacji oraz przedstawicielami instytucji samorządowych i państwowych.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K05
Student poprawnie artykułuje różnice między PR a propa-gandą, reklamą i autopromocją, posiada zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych firm i osób jak i potrafi umiejętnie wpływać na rozwój udziału organizacji w dyskursie publicznym.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: