Nazwa przedmiotu:
Wprowadzenie do podejścia procesowego
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Bitkowska Agnieszka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 15h wykład + 15h ćwiczenia + 5h przygotowanie studenta do zajęć+ 5h przygotowanie do zaliczenia + 5h zapoznanie się z literaturą + 5h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,27 ECTS: 15h wykład + 15h ćwiczenia + 5h konsultacje = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,45 ECTS: 15h ćwiczenia + 5h przygotowanie studenta do zajęć+ 5h przygotowanie do zaliczenia + 5h zapoznanie się z literaturą + 5h konsultacje = 35h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
podstawowa wiedza z zarządzania
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Poznanie i zrozumienie istoty podejścia procesowego w zarządzaniu
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Istota i przesłanki podejścia procesowego do zarządzania. 2. Czynniki sukcesu i porażek podejścia procesowego do zarządzania. 3. Uwarunkowania podejścia procesowego do zarządzania. 4. Istota cyklu zarządzania procesowego. 5. Architektura procesów. 6. Metody i narzędzia pomiaru oraz doskonalenia procesów. B. Ćwiczenia: 1. Wprowadzenie do zajęć. 2. Założenia podejścia procesowego w organizacjach. 3. Szanse i ograniczenia podejścia procesowego do zarządzania w organizacjach w organizacjach. 4. Uwarunkowania podejścia procesowego do zarządzania w organizacjach. 5. Identyfikacja architektury procesów w wybranych organizacjach. 6. Uwarunkowania funkcjonowania podejścia procesowego w organizacjach.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: zaliczenie w formie pisemnej (test) – sprawdzenie posiadanej wiedzy 2. Ocena sumatywna : należy uzyskać min. 55% B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: zaliczenie w formie pisemnej (prace ćwiczeniowe realizowane w zespołach 3-4 os.) 2. Ocena sumatywna: Należy zaliczyć wszystkie ćwiczenia. Oceną jest średnia ocen ze wszystkich ćwiczeń E. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocena zintegrowana będąca średnią z wykładu i ćwiczeń. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wykładu i ćwiczeń. Na ćwiczeniach obecność obowiązkowa.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Grajewski, P., 2016.Procesowe zarządzanie organizacją. Warszawa: PWE. 2. Szczepańska, K. i Bugdol M., red., 2016.Podstawy zarządzania procesami. Warszawa: Difin. 3. Gąsiorkiewicz, L., 2018.Podstawy zarządzania procesami w za-kładach ubezpieczeń. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. 4. Bitkowska, A., 2009.Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie. Warszawa: Vizja Pres &IT. Uzupełniająca: 1. Dobrowolska, A., 2017.Podejście procesowe w organizacjach zarządzanych przez jakość. Warszawa: Poltext. 2. Skrzypek, E. i Hofman, M.,2010. Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Warszawa: Wolters Kluwer.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W01
Student zna i rozumie pojęcia procesu, organizacji procesowej i funkcjonalnej
Weryfikacja: Zaliczenie w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W12
Student zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania
Weryfikacja: Zaliczenie w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U01
Student potrafi identyfikować i interpretować, z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, procesy zachodzące w organizacjach
Weryfikacja: Zaliczenie w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U19
Student potrafi przedstawić opinie, stanowiska i dyskutować o nich
Weryfikacja: Zaliczenie- prezentowanie zagadnień na forum grupy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: Zaliczenie w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_K02
Student jest gotów uznania znaczenia wiedzy w rozwiązaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Zaliczenie w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: