Nazwa przedmiotu:
Informacyjne systemy wspomagania zarządzania
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Sobolewska Olga
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
ISWZ
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 50 h = 15h (ćwiczenia) +2 h (konsultacje indywidualne)+ 10 h (przygotowanie do zajęć – literatura obowiązkowa) + 20h (praca własna nad projektem zaliczeniowym) +3h (przygotowanie prezentacji projektu zaliczeniowego)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,68 ECTS: 17 h = 15 ćwiczenia + 2h konsultacje indywidualne
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,52 ECTS: 38 h = 15h (ćwiczenia) +20h (praca własna nad projektem zaliczeniowym) +3h (przygotowanie prezentacji projektu zaliczeniowego)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie znajomości informacyjnych i informatycznych systemów wspomagających zarządzanie we współczesnych przedsiębiorstwach. W szczególności studenci powinni: • Posiadać wiedzę z zakresu dostępnych współcześnie systemów in-formacyjnych i informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami, • Znać i umieć dokonać wyboru systemu informacyjnego wspomagającego pracę przedsiębiorstwa w zależności od obsługiwanej branży, charakterystyki i specyfiki organizacji • Umieć wskazać obszary stosowania systemów informacyjnych w funkcjonowaniu współczesnych organizacji • Potrafić formułować, analizować i rozwiązywać problemy decyzyjne z zakresu stosowania systemów informacyjnych, jako narzędzi wspierających prowadzenie działalności współczesnych organizacji.
Treści kształcenia:
B.Ćwiczenia 1. System informacyjny i informatyczny w organizacji. Pojęcie, ewolucja systemów informatycznych i ich znaczenie w funkcjonowaniu współczesnych organizacji. Kierunki rozwoju systemów informatycznych we współczesnych organizacjach 2. Cykl życia systemu informatycznego. Wdrażanie systemów informatycznych. 3. Kryteria oceny systemów informatycznych. Sukcesy i porażki wdrożeń systemów informatycznych. Kierunki rozwoju systemów informatycznych i zakresu ich zastosowań we współczesnych organizacjach 4. Ćwiczenia w grupach – projekt doboru systemu informacyjnego wspomagającego zarządzanie organizacją – przedstawienie organizacji wskazanie problemu projektowego, opis organizacji, branży działania, wskazanie potrzeb informacyjnych dla organizacji 5. Wybór systemu informatycznego (spośród dostępnych na rynku rozwiązań) i wskazanie obszaru wdrożenia systemu w organizacji 6. Projekt wdrożenia systemu, wskazanie czynników sukcesu, harmonogram prac oraz oszacowanie budżetu dla projektu wdrożenia systemu informatycznego 7. Prezentacja prac projektowych dyskusja, podsumowanie zajęć
Metody oceny:
B. Ćwiczenia 1. Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, dyskusja studiów przypadku (25% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5; Ocena poprawności projektów wykonanych przez studentów podczas zajęć; oceniana jest wartość merytoryczna projektów, redakcja raportu projektowego oraz prezentacja projektu. (75% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5 2. Ocena sumatywna: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (aktywność - 0,25 oraz projekt - 0,75); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Banaszak, Z., Kłos, S. i Mleczko, J., 2016. Zintegrowane systemy zarządzania. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2. Jurek, J. 2016. Wdrożenia informatycznych systemów zarządzania, Warszawa: PWN 3. Kisielnicki, J., 2013. Systemy informatyczne zarządzania. Warsza-wa: Placet. Uzupełniająca: 1. Januszewski, A., 2017. Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Stair, R. M. i Reynolds, G., 2003. Principles of information systems. Boston: Cengage Learning. 3. Zawiła-Niedźwiedzki, J., Rostek, K. i Gąsiorkiewicz, A. (red.), 2010. Informatyka Gospodarcza tom 4. Warszawa: C.H. Beck.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W09
Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku internetowym
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, analiza studiów przypadków
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W12
Absolwent zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, analiza studiów przypadków
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U08
Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o za-rządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena projektu zaliczeniowego oraz analizy studiów przypadku dyskutowanych w trakcie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U16
Absolwent potrafi dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Ocena projektu zaliczeniowego oraz analizy studiów przypadku dyskutowanych w trakcie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycz-nych
Weryfikacja: Ocena projektu zaliczeniowego oraz aktywności w trakcie zajęć ćwiczeniowych i analizy studiów przypadku.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: