- Nazwa przedmiotu:
- Informacyjne systemy wspomagania zarządzania
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Sobolewska Olga
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- ISWZ
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
50 h = 15h (ćwiczenia) +2 h (konsultacje indywidualne)+ 10 h (przygotowanie do zajęć – literatura obowiązkowa) + 20h (praca własna nad projektem zaliczeniowym) +3h (przygotowanie prezentacji projektu zaliczeniowego)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,68 ECTS:
17 h = 15 ćwiczenia + 2h konsultacje indywidualne
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,52 ECTS:
38 h = 15h (ćwiczenia) +20h (praca własna nad projektem zaliczeniowym) +3h (przygotowanie prezentacji projektu zaliczeniowego)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie znajomości informacyjnych i informatycznych systemów wspomagających zarządzanie we współczesnych przedsiębiorstwach.
W szczególności studenci powinni:
• Posiadać wiedzę z zakresu dostępnych współcześnie systemów in-formacyjnych i informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami,
• Znać i umieć dokonać wyboru systemu informacyjnego wspomagającego pracę przedsiębiorstwa w zależności od obsługiwanej branży, charakterystyki i specyfiki organizacji
• Umieć wskazać obszary stosowania systemów informacyjnych w funkcjonowaniu współczesnych organizacji
• Potrafić formułować, analizować i rozwiązywać problemy decyzyjne z zakresu stosowania systemów informacyjnych, jako narzędzi wspierających prowadzenie działalności współczesnych organizacji.
- Treści kształcenia:
- B.Ćwiczenia
1. System informacyjny i informatyczny w organizacji. Pojęcie, ewolucja systemów informatycznych i ich znaczenie w funkcjonowaniu współczesnych organizacji. Kierunki rozwoju systemów informatycznych we współczesnych organizacjach
2. Cykl życia systemu informatycznego. Wdrażanie systemów informatycznych.
3. Kryteria oceny systemów informatycznych. Sukcesy i porażki wdrożeń systemów informatycznych. Kierunki rozwoju systemów informatycznych i zakresu ich zastosowań we współczesnych organizacjach
4. Ćwiczenia w grupach – projekt doboru systemu informacyjnego wspomagającego zarządzanie organizacją – przedstawienie organizacji wskazanie problemu projektowego, opis organizacji, branży działania, wskazanie potrzeb informacyjnych dla organizacji
5. Wybór systemu informatycznego (spośród dostępnych na rynku rozwiązań) i wskazanie obszaru wdrożenia systemu w organizacji
6. Projekt wdrożenia systemu, wskazanie czynników sukcesu, harmonogram prac oraz oszacowanie budżetu dla projektu wdrożenia systemu informatycznego
7. Prezentacja prac projektowych dyskusja, podsumowanie zajęć
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia
1. Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, dyskusja studiów przypadku (25% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5;
Ocena poprawności projektów wykonanych przez studentów podczas zajęć; oceniana jest wartość merytoryczna projektów, redakcja raportu projektowego oraz prezentacja projektu. (75% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5
2. Ocena sumatywna: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (aktywność - 0,25 oraz projekt - 0,75); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Banaszak, Z., Kłos, S. i Mleczko, J., 2016. Zintegrowane systemy zarządzania. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
2. Jurek, J. 2016. Wdrożenia informatycznych systemów zarządzania, Warszawa: PWN
3. Kisielnicki, J., 2013. Systemy informatyczne zarządzania. Warsza-wa: Placet.
Uzupełniająca:
1. Januszewski, A., 2017. Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2. Stair, R. M. i Reynolds, G., 2003. Principles of information systems. Boston: Cengage Learning.
3. Zawiła-Niedźwiedzki, J., Rostek, K. i Gąsiorkiewicz, A. (red.), 2010. Informatyka Gospodarcza tom 4. Warszawa: C.H. Beck.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W09
- Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku internetowym
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, analiza studiów przypadków
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W12
- Absolwent zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, analiza studiów przypadków
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U08
- Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o za-rządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena projektu zaliczeniowego oraz analizy studiów przypadku dyskutowanych w trakcie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U16
- Absolwent potrafi dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Ocena projektu zaliczeniowego oraz analizy studiów przypadku dyskutowanych w trakcie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycz-nych
Weryfikacja: Ocena projektu zaliczeniowego oraz aktywności w trakcie zajęć ćwiczeniowych i analizy studiów przypadku.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: