Nazwa przedmiotu:
Regulacje prawne w marketingu internetowym
Koordynator przedmiotu:
dr Bogumił Czerwiński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 10h wykład + 10h ćwiczenia + 3h konsultacje +10h zadanie ćwiczeniowe + 7h przygotowanie teoretyczne do ćwiczeń + 10h przygotowanie do kolokwium = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,92 ECTS: 10h wykład + 10h ćwiczenia + 3h konsultacje = 23h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,6 ECTS 10h ćwiczenia + 3h konsultacje +10h zadanie ćwiczeniowe + 7h przygotowanie teoretyczne do ćwiczeń + 10h przygotowanie do kolokwium = 40h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład10h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy biznesu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu regulacji prawnych obowiązujących w marketingu internetowym i wykorzystywania wiedzy w tym zakresie w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych prowadzących swoją działalność w Internecie.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Istota i znaczenie gospodarki elektronicznej 2. Koncepcja marketingu internetowego. 3. Charakterystyka i definicje handlu elektronicznego 4. Bezpieczeństwo systemów informatycznych. 5. Zarządzania bezpieczeństwem informacji i usług 6. Podstawy prawne działalności gospodarczej w Internecie. 7. Granice inspiracji w działaniach marketingowych. 8. Prawa twórców reklamy internetowej. 9. Handel elektroniczny a ochrona konsumentów 10. Aspekty prawne prowadzenia bloga. 11. Prowadzenie kont na portalach społecznościowych B. Ćwiczenia: 1. Istota i znaczenie gospodarki elektronicznej 2. Koncepcja marketingu internetowego. 3. Charakterystyka i definicje handlu elektronicznego 4. Bezpieczeństwo systemów informatycznych. 5. Zarządzania bezpieczeństwem informacji i usług 6. Podstawy prawne działalności gospodarczej w Internecie. 7. Granice inspiracji w działaniach marketingowych. 8. Prawa twórców reklamy internetowej. 9. Handel elektroniczny a ochrona konsumentów 10. Aspekty prawne prowadzenia bloga. 11. Prowadzenie kont na portalach społecznościowych
Metody oceny:
A. Wykład: 1.Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. 2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący regulacji prawnych obowiązujących w marketingu internetowym. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z ćwiczeń
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kołodziej M., 2016. Ochrona danych osobowych w marketingu internetowym po zmianie przepisów. Warszawa: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka. 2. Mazurek G., 2018. E-Marketing Strategia Planowanie Praktyka. Warszawa: Poltext. 3. Witońska-Pakulska A., 2017. Prawo dla twórców internetowych. Gliwice: Helion. Uzupełniająca: 1. Białas A., 2017. Bezpieczeństwo informacji i usług w nowoczesnej instytucji i firmie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Królewski J., Sała P., 2016. E – marketing, Współczesne trendy Pakiet startowy. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. 3. Brzozowska M., 2009. Prawo autorskie w reklamie i marketingu. Warszawa: Wolters Kluwer. 4. Waglowski P.,Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W10
Absolwent zna charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W12
Absolwent zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U07
Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w inżynierii produkcji, w tym również narzędzi IT.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U13
Absolwent potrafi przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicz-nej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K03
Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych oraz współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K05
Absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: