Nazwa przedmiotu:
Testowanie
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Skroban Katarzyna
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Inżynieria cyfrowa
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 10h laboratorium + 12h przygotowanie do laboratorium + 25h przygotowanie projektu – testowanie oprogramowania + 3h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,52 ECTS 10h laboratorium + 3h konsultacje = 13h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 10h laboratorium + 12h przygotowanie do laboratorium + 25h przygotowanie projektu – testowanie oprogramowania + 3h konsultacje = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium10h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość z podstaw inżynierii wymagań oraz podstaw programowania
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami testowania końcowego oprogramowania, a także z metodami, technikami i narzędziami inżynierii jakości, stosowanymi do w/w testów.
Treści kształcenia:
C. Laboratorium: 1. Definicje dotyczące testowania. Proces testowania oprogramowania. 2. Poziomy testów: testy jednostkowe, integracyjne, systemowe, akceptacyjne. Pozostałe poziomy testów. 3. Typy testów: funkcjonalne, niefunkcjonalne, strukturalne, związane ze zmianami. 4. Statyczne techniki testowania: przeglądy i inspekcje. 5. Proces rozwoju testów. Projekt testów, specyfikacja przypadku testowego, procedura testowa. 6. Warunek testowy, element testowy, przypadek testowy.
Metody oceny:
C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie ćwiczeń, udział w pracy zespołowej (25% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5; Ocena poprawności projektów i realizacja testów; oceniana jest wartość merytoryczna projektu oraz przeprowadzenie testów, ocena wykonalności, a także redakcja raportu. (75% oceny końcowej); ocena w za-kresie 2-5 2. Ocena sumatywna: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (ćwiczenia - 0,25 oraz założenia projektowe, plany testów i ich wykonanie - 0,75); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Glenford J. Myers, Corey Sandler, Tom Badgett, Todd M. Thomas, 2005 Sztuka testowania oprogramowania, Warszawa, Helion 2. Roman A., Zmitrowicz K, 2017 Testowanie oprogramowania w praktyce, Warszawa: PWN 3. Pawlak R., 2014 Testowanie oprogramowania. Podręcznik dla początkujących, Warszawa, Helion Uzupełniająca: 1. Roman A., 2017 Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia. Warszawa: PWN 2. Zmitrowicz K, 2015 Tester oprogramowania. Przygotowanie do egzaminu z testowania oprogramowania, Warszawa: PWN
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W09
Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: Prawidłowa realizacja ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U06
Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena projektu, w postaci procesu testowania
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U14
Absolwent potrafi dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Ocena projektu, w postaci procesu testowania
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Ocena projektu, w postaci procesu testowania
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K04
Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Ocena projektu, w postaci procesu testowania
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: