Nazwa przedmiotu:
Rozwój produktu
Koordynator przedmiotu:
dr Czerwiński Bogumił
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS 10h wykład + 10h ćwiczenia +10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 7h opracowanie projektu + 13h przygotowanie do zaliczenia pisemnego + 20h opracowanie projektu = 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 ECTS 10h wykład + 10h ćwiczenia +10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,6 ECTS 10h ćwiczenia +10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidu-alne + 7h opracowanie projektu + 13h przygotowanie do zaliczenia pi-semnego + 20h opracowanie projektu = 65h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład10h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt10h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu rozwoju produktu oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Miejsce polityki produktu w koncepcji marketingu – mix 2. Struktura produktu, jego poziomy, wyposażenie produktu 3. Klasyfikacje produktów. 4. Asortyment przedsiębiorstwa. – długość, szerokość, głębokość i spójność asortymentu 5. Cykl życia produktu 6. Etapy rozwoju nowego produktu B. Ćwiczenia: 1. Klasyfikacje produktów. 2. Analiza cyklu życia produktu 3. Proces rozwoju produktu. 4. Analiza asortymentu przedsiębiorstwa. 5. Projektowanie marki produktu. 6. Rozwój produktu na podstawie przykładów dotyczących wybranych przedsiębiorstw. D. Projekt: 1. Analiza cyklu życia produktu. 2. Proces rozwoju produktu. 3. Analiza asortymentu przedsiębiorstwa. 4. Projektowanie marki produktu. 5. Rozwój produktu na podstawie wybranego podmiotu. 6. Projektowanie nowego produktu na podstawie wybranego podmiotu.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. 2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: Studenci zdobywają w trakcie zajęć punkty, które decydują o ocenie końcowej. Punkty uzyskują za pracę indywidualną lub zespołową w rozwiązywaniu case studies oraz za wykonaną prezentację. 2. Ocena sumatywna: Przygotowanie prezentacji oraz aktywność na zajęciach. D. Projekt: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący rozwoju produktu. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu, ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,35 * ocena z zaliczenia wykładu + 0,35 * ocena z projektu+0,3* ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Rutkowski I.P., 2011. Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową. Warszawa: PWE. 2. Urban S., Kowalska A., Olszańska A., Szymańska J., 2017. Zarządzanie produktem: problemy teoretyczne i praktyczne. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego. 3. Wirkus M., Lis A. (red.), 2015. Planowanie i rozwój nowych produktów. Aspekty strategiczne, techniczne i marketingowe. Warszawa: CeDeWu Centrum Doradztwa i Wydawnictw. Uzupełniająca: 1. Gorchels L., 2007. Zarządzanie produktem. Od badań i rozwoju do budżetowania reklamy. Warszawa: Wyd. ONE Press. 2. Witek-Hajduk M. K., 2011. Zarządzanie silną marką. Warszawa: Wolters Kluwer.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W02
Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań technologii produkcyjnych
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W11
Absolwent zna podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania oraz szczegółowo procesy związane z cyklem produkcyjnym.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U01
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U13
Absolwent potrafi przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: