Nazwa przedmiotu:
Fizyka 1
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Jerzy Antonowicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS: 20h wykład + 20h ćwiczenia + 6h konsultacje + 3h studia literaturowe + 5h przygotowanie do wykładów + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 16h przygotowanie do kolokwiów = 80h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,73 ECTS 20h wykład + 20h ćwiczenia + 6h konsultacje = 46 h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,25 ECTS: 20h ćwiczenia + 6h konsultacje + 3h studia literaturowe + 5h przygotowanie do wykładów + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 16h przygotowanie do kolokwiów = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład20h
  • Ćwiczenia20h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami związanymi z kinematyką, mechaniką, termodynamiką oraz polem elektrycznym.
Treści kształcenia:
A.Wykład: 1. Wielkości fizyczne. Wektory. 2. Ruch w jednym wymiarze. 3. Ruch w dwóch wymiarach. Ruch po okręgu. 4. Zasady dynamiki. 5. Energia potencjalna. Grawitacja 6. Ruch obrotowy bryły sztywnej. 7. Zasady zachowania w mechanice. 8. Termodynamika. 9. Pole elektryczne. 10. Potencjał i prąd elektryczny. B.Ćwiczenia: 1. Wielkości fizyczne. Wektory. 2. Ruch w jednym wymiarze. 3. Ruch w dwóch wymiarach. Ruch po okręgu. 4. Zasady dynamiki. 5. Energia potencjalna. Grawitacja 6. Ruch obrotowy bryły sztywnej. 7. Zasady zachowania w mechanice. 8. Termodynamika. 9. Pole elektryczne. 10. Potencjał i prąd elektryczny.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: Interaktywna forma prowadzenia wykładu 2. Ocena sumatywna : Kolokwium pisemne B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: Aktywność studenta na ćwiczeniach rachunkowych 2. Ocena sumatywna: Kolokwia pisemne i aktywność na ćwiczeniach E. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocena na podstawie sumarycznego wyniku kolokwiów pisemnych i aktywności na ćwiczeniach
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: - Uzupełniająca: 1. Halliday D., Resnick R., Walker J. 2015 Podstawy Fizyki wyd.2 Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2. Sierański K., Sitarek P., Jezierski K., Fizyka. 2002 Repetytorium. Wzory i Prawa z Objaśnieniami Warszawa: Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej Scripta 3. Jezierski K., Sierański K., Szlufarska I. 2003 Fizyka. Repetytorium. Zadania z Rozwiązaniami Warszawa: Wydawnictwo Poli-techniki Warszawskiej Scripta
Witryna www przedmiotu:
http://www.if.pw.edu.pl/~antonowi/
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W10
Student zna i rozumie podstawowe prawa fizyki w zakresie pola elektrycznego
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U12
Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymen-ty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U16
Student potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauk ekonomicznych, technicznych i zarządzania
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K01
W zakresie krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K02
W zakresie uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: