Nazwa przedmiotu:
Marketing sportu
Koordynator przedmiotu:
doc. dr Alina Naruniec
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A22_MS
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Udział w ćwiczeniach 30 h Praca własna: przygotowanie do zajęć oraz zaliczenia 15h czytanie wskazanej literatury 15h napisanie referatu / przygotowanie prezentacji 15h Sumaryczne obciążenie pracą studenta 75, co odpowiada 3 pkt ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,2
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstawowej problematyki ekonomicznej i marketingowej
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Zdobycie wiedzy nt. zmian zachodzących we współczesnym sporcie w zakresie zarządzania, funkcjonowania rynku sportu w Polsce i na świecie. Pozyskanie wiedzy nt. wykorzystywanych w organizacjach sportowych marketingu sportu oraz znaczenia poszczególnych elementów marketingu-mix w działalności marketingowej klubów i organizacji sportowych.
Treści kształcenia:
1. Rozwój współczesnego sportu i jego uwarunkowania : profesjonalizacja, komercjalizacja, globalizacja 2. Istota organizacji i zarządzania – wprowadzenie. 3.Rynek sportu – charakterystyka. 4.Marketing sportu – istota i uwarunkowania. 5. Produkty sportu. Infrastruktura sportu, produkty klubowe, merchandising, marka organizacji sportowych, strategie marki. 6. Promocja organizacji sportowych. Charakterystyka i zakres działań. 7.Technologie mobilne w marketingu organizacji sportowych. 8. Sponsoring sportu, charakterystyka uwarunkowania, oferta sponsoringu, przykłady. 9. E-komunikacja marketingowa w organizacji sportowej.
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 51% z kolokwium, w formie pytań otwartych oraz przygotowanie pracy o tematyce związanej z zajęciami, teoretycznej lub empirycznej. Dodatkowo oceniana również będzie praca na zajęciach w formie punktów za aktywność. Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 student uzyskał co najmniej 51% punktów z na poziomie zadowalającym 3.5 posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie jak na ocenę 3, jednak umie operować wiedzą o większym zakresie szczegółowości; uzyskał co najmniej 60% punktów 4.0 student posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie jak na ocenę 3,5 a ponadto uzyskał co najmniej 70% punktów na poziomie zadowalającym 4.5 posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie, jak na ocenę 4,0, a ponadto uzyskał co najmniej 80% punktów na poziomie zadowalającym 5.0 student posiada pełny zakres wiedzy, umiejętności i kompetencji wymienionych jako treści programowe; a ponadto uzyskał co najmniej 90% punktów na poziomie zadowalającym.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. A. Sznajder, Marketing Sportu, Wydanie III zmienione, PWE, Warszawa 2015 2. Zarządzanie polskim sportem w gospodarce rynkowej, B. Sojkin, Z. Waśkowski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011 3. A. Sznajder, Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2014 4. Przedsiębiorczość w sporcie, Zasady i praktyka, red. M. Bednarczyk, K. Nessel, CeDeWu, Wydanie I, warszawa 2016 5. M. Carson, Menedżerowie Jak myślą i pracują wielcy stratedzy piłki nożnej, Dom wydawniczy Rebis, Poznań 2014 6. Raporty, Artykuły prasowe, studium przypadku
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W_01
Student ma wiedzę nt. funkcjonowania organizacji sportowych w uwarunkowaniach ekonomicznych i prawnych
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W03, K_W04, K_W02
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WK, II.X.P7S_WG.1.o, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.2, I.P7S_WG, II.T.P7S_WG
Charakterystyka W_02
Student ma wiedzę nt. wpływu współczesnych narzędzi teleinformatycznych oraz telekomunikacyjnych na rozwój organizacji sportowych.
Weryfikacja: test wiedzy, prezentacja w ramach pracy zespołowej
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W03, K_W10
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WK, II.X.P7S_WG.1.o, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.2, II.T.P7S_WG
Charakterystyka W_03
Student ma wiedzę nt. potrzeby współpracy związków sportowych oraz władz samorządowych z organizacjami i klubami sportowymi.
Weryfikacja: test wiedzy oraz prezentacja w ramach pracy zespołowej
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W03, K_W02
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.H.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.2, I.P7S_WG, I.P7S_WK, II.T.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.X.P7S_WG.1.o

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U_01
Student posiada umiejętności w zakresie funkcjonowania organizacji sportowych i marketingu sportowego
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U02, K_U07, K_U09
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_UW, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UK, I.P7S_UO

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K_01
Student posiada kompetencje w zakresie analizy rynku marketingu sportowego oraz zarządzania organizacjami sportowymi
Weryfikacja: test wiedzy, prezentacja w ramach pracy zespołowej
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K02, K_K03, K_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_KR, I.P7S_KO