Nazwa przedmiotu:
Public Relations Strategies for Public Administration and Private Sector
Koordynator przedmiotu:
dr M. Pręgowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A21_PRSPAPS
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
15
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
3
Język prowadzenia zajęć:
angielski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot nie wymaga wstępnego wprowadzenia, pominąwszy znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym (adekwatnie do egzaminu B2).
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Public relations jest niezbędnym narzędziem we współczesnym zarządzaniu zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Celem przedmiotu jest przekazanie studentom teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu PR, czyli czegoś przydatnego dla nich jako pracowników, pracodawców i obywateli. Spotkania podczas zajęć prezentują definicje PR (czym jest, a czym nie jest), jego funkcji, narzędzi i celów, a także narzędzi zwykle używanych przez specjalistów z zakresu public relations. Zajęcia łączą wykłady z pracą w grupach (studia przypadku).
Treści kształcenia:
Wykładowym językiem przedmiotu jest język angielski. 1. Public relations: what it is, and what it is not. Benefits and benefactors of PR. 2. Public relations in public administration and private sector. 3. Key terms of public relations: image, reputation, branding, identity, publics (internal, external). 4. From secret to transparent, from program to process. The evolution of PR. 5. The publics of PR. Consumer, employee, community relations. Government relations and civic relations. Donors/investors and other special publics. 6. Media relations & the gatekeepers. 7. Crisis communication. Seven principles of crisis communication. 8. Ethical and unethical PR. The IPRA Code of Conduct.
Metody oceny:
Kolokwium zaliczeniowe, aktywny udział w zajęciach (case studies).
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Smith, R. (2017). Public Relations: The Basics, London & New York: Routledge 2. International Public Relations Association (2011). The IPRA Code of Conduct [online]; https://www.ipra.org/static/media/uploads/code_of_conduct/english.pdf [accessed 13.02.2020] Literatura dodatkowa: 1. Bates, P. (nd). Why Public Relations Should Play a Role in Your Social Media Marketing [online]; https://csic.georgetown.edu/magazine/public-relations-play-role-social-media-marketing/ [accessed 13.02.2020] 2. Boitnott, J. (2017). 5 Ways You Should Be Using Social Media as Your Top PR Platform [online]; https://www.inc.com/john-boitnott/bhow-social-media-is-now-your-primary-public-rel.html [accessed 13.02.2020]
Witryna www przedmiotu:
do uzupełnienia
Uwagi:
do uzupełnienia

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W_01
Student zna podstawową terminologię w zakresie strategicznego zarządzania komunikacją, a także podstawowe narzędzia i funkcje public relations
Weryfikacja: Dyskusja, kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W06, K_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1
Charakterystyka W_02
Student zna różnice między: rzetelnym PR a PR prowadzonym z naruszeniem zasad; PR a reklamą; PR a marketingiem
Weryfikacja: Dyskusja, kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W01, K_W02, K_W06
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, I.P7S_WK, II.T.P7S_WG

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U_01
Student umie scharakteryzować i podjąć działania związane z komunikacją zewnętrzną, wewnętrzną i zarządzaniem kryzysowym
Weryfikacja: Dyskusja, kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U02, K_U04, K_U08, K_U01
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_UW, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, II.X.P7S_UW.2, II.S.P7S_UW.3.o, I.P7S_UK, I.P7S_UU
Charakterystyka U_02
Student potrafi opracować ramowy plan strategii public relations.
Weryfikacja: Dyskusja, kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U04, K_U07, K_U08, K_U02
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UK, I.P7S_UO, II.S.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.1, I.P7S_UU, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, I.P7S_UW, II.X.P7S_UW.2
Charakterystyka U_03
Student ma kompetencje w zakresie podstawowej oceny i ewaluacji strategii PR
Weryfikacja: Dyskusja, kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U04, K_U05, K_U01, K_U03
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UW, II.X.P7S_UW.2, II.S.P7S_UW.1, I.P7S_UK

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K_01
Student docenia znaczenie strategicznego zarządzania komunikacją w pracy zawodowej w biznesie, administracji publicznej i organizacjach pozarządowych
Weryfikacja: Dyskusja, kolokwium końcowe
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K02, K_K03, K_K06
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_KR, I.P7S_KO