Nazwa przedmiotu:
Planowanie przedsięwzięć biznesowych
Koordynator przedmiotu:
dr Małgorzata Orechwo
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
1180-BU000-ISP-9217
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: 30 godz. wykładów, 20 godz. studiowanie literatury i przygotowanie do zaliczenia.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykłady.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
80 osób
Cel przedmiotu:
Zapoznanie z teorią i praktyką zakładania i prowadzenia przedsiębiorstwa w Polsce.
Treści kształcenia:
1. Wybrane zagadnienia gospodarki rynkowej (wpływ inflacji i bezrobocia na funkcjonowanie przedsiębiorstwa, funkcjonowanie rynku, współczynniki elastyczności popytu). 2. Przedsiębiorstwo (definicja, zadania, cele, podział przedsiębiorstw), innowacyjność przedsiębiorstw we współczesnym świecie, główne formy organizacyjne przedsiębiorstw, koszt wejścia na rynek. 3. Metody pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwo, koszt kapitału, rodzaje kapitału, instrumenty finansowe. 4. Formy opodatkowania działalności gospodarczej, podatek VAT w działalności gospodarczej. 5. Zakładanie własnej firmy, przygotowanie do podjęcia działalności gospodarczej, pomysł na własny biznes, ryzyko zakładania firmy, dobór formy organizacyjno-prawnej, źródła in-formacji i doradztwo, plan działania firmy (biznesplan), analiza rynku, plan marketingowy, plan techniczno-organizacyjny, plan finansowy, prezentacja koncepcji biznesowej.
Metody oceny:
Kolokwium pisemne, obecność i aktywność na zajęciach.
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: [1] J. Pasieczny, Biznesplan, PWE, W-wa 2007; [2] J. Tuczko, Zrozumieć finanse firmy, Difin, W-wa 2005; Literatura uzupełniająca: [1] W. Markowsk, ABC SMALL BUSINESS’U, Marcus s.c., Łódź 2010; [2] E. Filar, J. Skrzypek, Biznesplan, Poltext 2005.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W1
Zna podstawową terminologię w zakresie nauk ekonomicznych, rozumie jej źródła i zastosowania w praktyce.
Weryfikacja: Kolokwium pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W19
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02
Efekt W2
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie nauk ekonomicznych, ich podstaw, zakresu zastosowania.
Weryfikacja: Kolokwium pisemne
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W19
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02
Efekt W3
Zna wybrane, podstawowe, teorie i koncepcje w zakresie nauk ekonomicznych i potrafi je zastosować w praktyce.
Weryfikacja: Kolokwium pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W19
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U1
Potrafi zastosować teoretyczną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych, do obróbki da-nych praktycznych, w szczególności: umie wskazać istotę problemu, wyciągnąć logiczne wnioski i rozumie ich znaczenie
Weryfikacja: Kolokwium pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U26
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07
Efekt U2
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swe zdolności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii. Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U26
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K1
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06
Efekt K2
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań w zakresie nauk ekonomicznych w środowisku społecznym. Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy ekonomiczne.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K07
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K07