- Nazwa przedmiotu:
- Inżynieria ruchu lotniczego III
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Jacek Skorupski, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Inzynierii Transportu Lotniczego
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.NIP721
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 90 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 18 godz., studiowanie literatury przedmiotu 22 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć 45 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,0 pkt ECTS (23 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 18 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3,0 pkt. ECTS (90 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 18 godz., studiowanie literatury przedmiotu 22 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć 45 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa wiedza z zakresu sterowania ruchemlotniczym, organizacji przestrzeni powietrznej,budowy i eksploatacji statków powietrznych,bezpieczeństwa ruchu lotniczego.
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Nabycie umiejętności wykonywania pracprojektowych lub analitycznych oraz krytycznejanalizy działania istniejących lub projektowanychsystemów i obiektów w obszarze sterowaniaruchem lotniczym.
- Treści kształcenia:
- Tematem zajęć jest wykonanie projektudotyczącego wybranego przez Studentazagadnienia z zakresu sterowania ruchemlotniczym. Sugeruje się, aby projekt ten stanowiłpodstawę (tzw. część praktyczną) przyszłej pracydyplomowej inżynierskiej.
- Metody oceny:
- Ocena formująca: monitorowanie i ocenapostępów w realizacji zleconej studentowi pracyprojektowej/analitycznej oraz wskazywanie iomawianie popełnianych błędów, ocenapodsumowująca: obrona pracyprojektowej/badawczej.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zależy od rodzaju zleconej studentowi pracy projektowej/analitycznej. Ustalana indywidualnie zopiekunem projektu.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W01
- Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymiobszarami inżynierii ruchu lotniczego. Mapodstawową wiedzę o trendach rozwojowych wobszarze ruchu lotniczego. Zna podstawowemetody, techniki i narzędzia stosowane przyrozwiązywaniu prostych zadań inżynierskichzwiązanych z inżynierią ruchu lotniczego.
Weryfikacja: Monitorowanie i ocena postępów w realizacjizleconej studentowi pracy projektowej/badawczejoraz wskazywanie i omawianie popełnianychbłędów, obrona pracy projektowej/badawczej.Wymagane jest poprawne uzasadnieniedobranych metod i narzędziprojektowych/badawczych
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_WG
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, bazdanych oraz innych źródeł, także w języku angielskim w zakresie inżynierii ruchu lotniczego,potrafi integrować uzyskane informacje idokonywać ich interpretacji oraz wyciągaćwnioski i formułować opinie w zakresiezarządzania ruchem lotniczym. Potrafi planować iprzeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary isymulacje komputerowe, interpretować uzyskanewyniki i wyciągać wnioski w zakresie ruchulotniczego. Potrafi ocenić przydatnośćrutynowych metod i narzędzi rozwiązaniaprostego problemu inżynierii ruchu lotniczegooraz wybrać i zastosować właściwą metodę inarzędzia.
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej/badawczej. Wymaganajest poprawna realizacja przynajmniejpodstawowych (zasadniczych) elementówanalizowanego projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_U22, Tr1A_U20, Tr1A_U01
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_UW, III.P6S_UW.4.o, III.P6S_UW.2.o
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K01
- Potrafi krytycznie ocenić zaproponowanerozwiązanie, wskazać jego ograniczenia orazzaproponować kierunki rozwoju opracowanegoprojektu.
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej. Wymagane jestprzeprowadzenie krytycznej ocenyzaproponowanego rozwiązania, wskazanie jegoograniczeń oraz zaproponowanie kierunkówrozwoju opracowanego projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr1A_K01
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P6S_KK