Nazwa przedmiotu:
Inżynieria ruchu lotniczego III
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Jacek Skorupski, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Inzynierii Transportu Lotniczego
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.NIP721
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
90 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 18 godz., studiowanie literatury przedmiotu 22 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć 45 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,0 pkt ECTS (23 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 18 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3,0 pkt. ECTS (90 godz., w tym: praca na ćwiczeniach projektowych 18 godz., studiowanie literatury przedmiotu 22 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć 45 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 2 godz.)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu sterowania ruchemlotniczym, organizacji przestrzeni powietrznej,budowy i eksploatacji statków powietrznych,bezpieczeństwa ruchu lotniczego.
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Nabycie umiejętności wykonywania pracprojektowych lub analitycznych oraz krytycznejanalizy działania istniejących lub projektowanychsystemów i obiektów w obszarze sterowaniaruchem lotniczym.
Treści kształcenia:
Tematem zajęć jest wykonanie projektudotyczącego wybranego przez Studentazagadnienia z zakresu sterowania ruchemlotniczym. Sugeruje się, aby projekt ten stanowiłpodstawę (tzw. część praktyczną) przyszłej pracydyplomowej inżynierskiej.
Metody oceny:
Ocena formująca: monitorowanie i ocenapostępów w realizacji zleconej studentowi pracyprojektowej/analitycznej oraz wskazywanie iomawianie popełnianych błędów, ocenapodsumowująca: obrona pracyprojektowej/badawczej.
Egzamin:
nie
Literatura:
Zależy od rodzaju zleconej studentowi pracy projektowej/analitycznej. Ustalana indywidualnie zopiekunem projektu.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W01
Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymiobszarami inżynierii ruchu lotniczego. Mapodstawową wiedzę o trendach rozwojowych wobszarze ruchu lotniczego. Zna podstawowemetody, techniki i narzędzia stosowane przyrozwiązywaniu prostych zadań inżynierskichzwiązanych z inżynierią ruchu lotniczego.
Weryfikacja: Monitorowanie i ocena postępów w realizacjizleconej studentowi pracy projektowej/badawczejoraz wskazywanie i omawianie popełnianychbłędów, obrona pracy projektowej/badawczej.Wymagane jest poprawne uzasadnieniedobranych metod i narzędziprojektowych/badawczych
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_WG

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, bazdanych oraz innych źródeł, także w języku angielskim w zakresie inżynierii ruchu lotniczego,potrafi integrować uzyskane informacje idokonywać ich interpretacji oraz wyciągaćwnioski i formułować opinie w zakresiezarządzania ruchem lotniczym. Potrafi planować iprzeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary isymulacje komputerowe, interpretować uzyskanewyniki i wyciągać wnioski w zakresie ruchulotniczego. Potrafi ocenić przydatnośćrutynowych metod i narzędzi rozwiązaniaprostego problemu inżynierii ruchu lotniczegooraz wybrać i zastosować właściwą metodę inarzędzia.
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej/badawczej. Wymaganajest poprawna realizacja przynajmniejpodstawowych (zasadniczych) elementówanalizowanego projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_U22, Tr1A_U20, Tr1A_U01
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_UW, III.P6S_UW.4.o, III.P6S_UW.2.o

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K01
Potrafi krytycznie ocenić zaproponowanerozwiązanie, wskazać jego ograniczenia orazzaproponować kierunki rozwoju opracowanegoprojektu.
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej. Wymagane jestprzeprowadzenie krytycznej ocenyzaproponowanego rozwiązania, wskazanie jegoograniczeń oraz zaproponowanie kierunkówrozwoju opracowanego projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr1A_K01
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P6S_KK