- Nazwa przedmiotu:
- Konstrukcja Silników Lotniczych II
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Jerzy Michałek
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Lotnictwo i Kosmonautyka
- Grupa przedmiotów:
- Napędy Lotnicze
- Kod przedmiotu:
- ML.NS631
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Liczba godzin kontaktowych - 33, w tym:
a) zajęcia projektowe - 30 godz.;
b) konsultacje - 3 godz.
2) Praca własna studenta - 32 godz., w tym:
a) przygotowywanie się do kolokwiów - 12 godz.;
b) praca nad projektem (prace domowe) - 20 godz.
Razem - 65 godz. = 2 punkty ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych - 33, w tym:
a) zajęcia projektowe - 30 godz.;
b) konsultacje - 3 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 punkty ECTS - 50, w tym:
a) zajęcia projektowe - 30 godz.;
b) praca nad projektem (prace domowe) - 20 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Konstrukcja silników lotniczych I.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Nauczenie sposobu konstruowania współczesnych turbinowych silników lotniczych poprzez samodzielną analizę i projektowanie elementów wybranych turbinowych silników lotniczych.
Praktyczna ilustracja wykładu Konstrukcja silników lotniczych I.
- Treści kształcenia:
- Nauka projektowania na przykładzie turbinowego silnika lotniczego ze szczególnym uwzględnieniem schematu nośnego silnika, połączeń przenoszących moment obrotowy, łożysk wysoce szybkobieżnych i węzłów łożyskowych, uszczelnień, wirników wraz łopatkami i tarczami.
- Metody oceny:
- Ocena prac domowych związanych z projektowaniem lotniczego silnika turbinowego.
Praca własna: Zadania cząstkowe związane z projektowaniem lotniczego silnika turbinowego.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Książki: Seria Napędy Lotnicze Wydawnictw Komunikacji i Łączności.
2. Czasopisma: Flight International, Aviation Week and Space Technology.
DodatkowA literatura:
- materiały na stronach producentów silników,
- Jane’s All the world aircraft,
- materiały dostarczone przez wykładowcę.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka ML.NS631_W1
- Student zna zasady projektowania silników lotniczych.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
LiK1_W16
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka ML.NS631_U1
- Student potrafi samodzielnie analizować i konstruować elementy wybranych silników lotniczych.
Weryfikacja: Kolokwium. Ocena projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
LiK1_U04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka ML.NS631_U2
- Student potrafi samodzielnie analizować i konstruować proste zespoły wybranych silników lotniczych ze szczególnym uwzględnieniem schematu nośnego silnika, połączeń przenoszących moment obrotowy, łożysk wysoce szybkobieżnych i węzłów łożyskowych, uszczelnień, wirników wraz łopatkami i tarczami.
Weryfikacja: Kolokwium. Ocena projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
LiK1_U05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka ML.NS631_K1
- Student umie pracować w grupie i prezentować swoje wyniki.
Weryfikacja: Ocena projektu.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
LiK1_K04
Powiązane charakterystyki obszarowe: