Nazwa przedmiotu:
Edukacja przedsiębiorczości
Koordynator przedmiotu:
dr Skala Agnieszaka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie ekosystemem przedsiębiorczości
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 10h wykład +10h ćwiczenia + 5h konsultacje z prowadzącym+ 10h praca nad strukturą i treścią projektu edukacyjnego + 10h przygotowanie i przeprowadzenie wywiadów w organizacjach edukujących + 5 h przygotowanie prezentacji końcowej = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,9 ECTS 10h wykład +10h ćwiczenia + 5h konsultacje z prowadzącym = 25h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,1 ECTS 10h ćwiczenia + 10h praca nad strukturą i treścią projektu edukacyjnego + 10h przygotowanie i przeprowadzenie wywiadów w organizacjach edukujących + 5 h przygotowanie prezentacji końcowej = 35h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład10h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
zaliczone przedmioty: Podstawy przedsiębiorczości, Lean startup
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał wiedzę teoretyczną w zakresie edukacji przedsiębiorczości i znał podstawowe pojęcia; - potrafił zaplanować działania edukacyjne w zakresie innowacyjnej przedsiębiorczości - potrafił ocenić znaczenie edukacji w zakresie innowacji i modelowania biznesowego dla rozwoju przedsiębiorczości; - był świadomy znaczenia edukacji jako integralnego elementu ekosystemu przedsiębiorczości.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Edukacja zarządzania a edukacja przedsiębiorczości 2. Edukacja przedsiębiorczości jako element ekosystemu przedsiębiorczości 3. Edukacja dla innowacyjnej przedsiębiorczości: metody i narzędzia B. Ćwiczenia: 1. Case studies 2. Spotkania z przedstawicielami instytucji edukujących dla przedsiębiorczości 3. Praca zespołowa nad strukturą i treścią projektu edukacyjnego wraz z prezentacją końcową
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: zaliczenie pisemne lub ustne z elementów wiedzy przekazanej na zajęciach. 2. Ocena sumatywna : suma punktów zdobytych na zaliczeniu (minimum 60% na ocenę pozytywną). Ocena pozytywna warunkuje zaliczenie całego przedmiotu. B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocenie podlega aktywność na zajęciach (30% wagi), jakość, regularność i sumienność przekazywania zadań i pracy wykonywanej między zajęciami (50%), w tym także jakość pracy zbiorowej (w zespołach) (20%) 2. Ocena sumatywna: suma punktów zdobytych w ramach elementów wymienionych w pkt. 1. C. Końcowa ocena z przedmiotu: 40% wagi: wykład, 50% wagi: ćwiczenia, 10% prezentacja końcowa zadania (zadań)
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Skala, A., 2018. Startupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości. Kraków: edu-Libri 2. Cieślik, J. 2008, Kształcenie w zakresie przedsiębiorczości na poziomie akademickim, http://www. fundacja. edu.pl/przedsiebiorczosc/_referaty/sesja_IIa/5. pdf. 3. Cieślik, J., Skala A., (2016). Nowe tendencje w kształceniu innowacyjnych przedsiębiorców, w: “Horyzonty Wychowania”, Nr 15(34), s. 309-322 4. Cieślik, J., 2014. Przedsiębiorczość, polityka, rozwój, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno Uzupełniająca: 1. Kurczewska A. [2012], W jaki sposób myślą przedsiębiorcy? – czyli: „jeśli mogę kontrolować przyszłość, nie muszę jej przewidywać”, „e-mentor”, nr 5(47), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/47/id/965 (dostęp 30.10.2017). 2. Kurczewska A. [2013], Przedsiębiorczość jako proces współoddziaływania sposobności i intencji przedsiębiorczych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W06
W pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o przedsiębiorczości oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W10
Główne trendy rozwojowe w zakresie innowacyjności i przedsiębiorczości
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U06
Identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U16
Projektować nowe rozwiązania, , jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K02
Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K05
Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: