Nazwa przedmiotu:
Integracja i optymalizacja procesów biznesowych
Koordynator przedmiotu:
mgr Kucharska Agnieszka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 18h zajęcia projektowe + 2h obrona projektu + 10h studiowanie literatury + 10h wykonanie projektów i prezentacji + 10h przygotowanie do zajęć i obrony= 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8ECTS: 18h zajęcia projektowe + 2h obrona projektu = 20h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 18h zajęcia projektowe + 2h obrona projektu + 10h studiowanie literatury + 10h wykonanie projektów i prezentacji + 10h przygotowanie do zajęć i obrony= 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt20h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotów drugiego stopnia studiów na kierunku Zarządzanie: Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa, Uwarunkowania i zasady modelowania procesów
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: • posiadał wiedzę z zakresu integracji i optymalizacji procesów biznesowych, • posiadał wiedzę z zakresu metod optymalizacyjnych stosowanych w zarządzaniu oraz znał zakres stosowania metod optymalizacji • potrafił stosować metody określania celów; metody diagnozy stanu obecnego i metody optymalizacji procesów; • potrafił dobrać metody optymalizacji do rodzajów procesów biznesowych.
Treści kształcenia:
Projekt: Zadanie projektowe jest wykonywane przez studenta / zespół studentów pod opieką merytoryczną prowadzącego zajęcia, z wykorzystaniem poznanych we wcześniejszym toku studiów metod usprawniania i optymalizacji procesów stosowanych w zarządzaniu. Temat zadania projektowego jest ustalany przez studenta / zespół studentów i prowadzącego zajęcia z zakresu optymalizacji procesów biznesowych, m. in.: proces sprzedaży, proces obsługi klienta, proces produkcji, proces zakupów i inne. Raport z zadania projektowego powinien zawierać co najmniej: (1) Temat rozwiązywanego problemu, cel i zakres zadania projektowe-go. (2) Diagnoza stanu obecnego w zakresie rozważanego problemu. Wykonanie mapy procesów oraz schematu głównego procesu biznesowe-go. (3) Wybór metod i narzędzi proponowanych do rozwiązania problemu. (4) Określenie założeń oraz ograniczeń w realizacji zadania projektowego. (5) Rozwiązanie problemu (propozycje usprawnień, kryteria wyboru rozwiązania, analiza ekonomiczna przedstawionych propozycji). Przed-stawienie schematu usprawnionego procesu biznesowego. (6) Podsumowanie i wnioski końcowe. (7) Bibliografia. Prezentacja na obronę projektu powinna zawierać syntetyczne informacje o temacie, celach, założeniach dotyczących rozwiązywanego problemu, uzyskanym rozwiązaniu problemu oraz sformułowanych wnioskach. W trakcie zajęć wykorzystywane będzie oprogramowanie do modelowania procesów.
Metody oceny:
Projekt: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych etapów projektów, elementy projektów są omawiane ze studentami. Oceniana jest: • wartość merytoryczna projektu oraz poprawność redakcyjna raportu z realizacji projektu; • wartość merytoryczna prezentacji i sprawność przedstawienia prezentacji wyników projektu; • umiejętność obrony zaproponowanego rozwiązania problemu, w tym trafność używanych argumentów; • terminowość wykonania projektów. 2. Ocena sumatywna: ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia projektów wymagane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie projektu, prezentacji z obroną projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Grajewski, P., 2012. Procesowe zarządzanie organizacją. Warszawa: PWE. 2. Stachurski, A., 2009. Wprowadzenie do optymalizacji. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. Uzupełniająca: 1. Bojar, W., Rostek, K., Knopik, L., 2013. Systemy wspomagania decyzji. Warszawa: PWE. 2. Kosieradzka, A., Klimkiewicz, M., Pająk, E., 2014. Zarządzanie produkcją i usługami. Warszawa: PWE. 3. Szczepańska, K., Bugdol, M., red., 2016. Podstawy zarządzania procesami. Warszawa: Difin.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Projekt jest przygotowywany przez studenta / zespół studentów etapowo. Konsultacje odbywają się systematycznie w trakcie semestru podczas zajęć. Obrona projektu odbywa się w terminie ostatnich zajęć. Projekt powinien zawierać ok. 30 stron. Projekt, prezentacja oraz inne materiały (modele, arkusze kalkulacyjne, itp.) są przekazywane prowadzącym zajęcia w wersji elektronicznej.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W01
zjawiska procesowe oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W09
szczegółową wiedzę z zakresu doskonalenia i optymalizacji procesów biznesowych
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U07
wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U15
dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K01
krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: