Nazwa przedmiotu:
Innowacje w modelach biznesowych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Kotarba Marcin
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 20h ćwiczenia + 5h opracowanie założeń analizy/projektu modelu biznesowego + 20h opracowanie analizy/projektu + 5h przygotowanie prezentacji + 5h konsultacje = 55h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS 20h ćwiczenia + 10h konsultacje = 30h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 20h ćwiczenia + 5h opracowanie założeń analizy/projektu modelu biznesowego + 20h opracowanie analizy/projektu + 5h przygotowanie prezentacji + 5h konsultacje = 55h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia20h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
1. Wiedza ogólna z zakresu strategii, zarządzania, technologii i innowacji. 2. Znajomość ogólnej koncepcji modeli biznesu i sposobów ich kreowania i wdrażania,
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: 1. posiadał podstawową wiedzę z zakresu sposobów kreowania strategii biznesowej i technologicznej przedsiębiorstw. 2. wypracował ogólną zdolność do kreowania innowacyjnych modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne 3. potrafił zaprojektować nowy model biznesu uwzględniający aspekty innowacji. 4. potrafił ocenić znaczenie innowacji i modelowania biznesowego dla rozwoju przedsiębiorstw, być otwartym na zmiany, akceptować zmiany w wyniku rozwoju rynku i konkurencji.
Treści kształcenia:
B.Ćwiczenia 1. Koncepcja modelu biznesowego jako podstawy architektury organizacji 2. Różnorodność i powtarzalność modeli biznesowych. 3. Wyróżniająca się podstawowa działalność przedsiębiorstwa. In-nowacje zachowawcze i przełomowe w modelach biznesowych. 4. Analiza przypadków wykorzystania innowacji w modelach biznesowych, case study. 5. Sposoby i techniki kreowania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwie, zarządzanie innowacjami w tworzeniu i wdrażaniu modeli biznesowych. 6. Opracowanie projektu modelu biznesowego
Metody oceny:
A. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: punktowanie: przygotowanie do zajęć na podstawie wytycznych prowadzącego, aktywność w trackie zajęć, praca w grupach, prezentowanie wyników cząstkowych prac mikrogrup oraz ocena przygotowanego przez studenta projektu modelu biznesowego, pod kątem strategii, zarządzania, technologii i innowacyjności 2. Ocena sumatywna : test końcowy obejmujący teorię prezentowaną i dyskutowaną na ćwiczeniach oraz ocena wartości merytorycznej przeprowadzonych przez studentów analiz, terminowość wykonania prac, współpraca w grupach. Przygotowanie finalnej prezentacji projektu. Końcowa ocena z przedmiotu: 70% wartości oceny za projekt i 30% za ćwiczenia.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. R. Knosala, A. Boratyńska-Sala, M. Jurczyk-Bunkowska, A. Moczała, 2014 Zarządzanie innowacjami, Warszawa: PWE 2. J. Tidd, J. Bessant, 2013 Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Warszawa: Wolters Kluwer SA 3. M. Jabłoński, 2013 Kształtowanie modeli biznesu, Warszawa: DIFIN Uzupełniająca: -
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W05
w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o innowacyjności oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W12
podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U01
identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U05
identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjności
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K03
wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K06
odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym: rozwijania dorobku zawodowego, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad
Weryfikacja: projekt modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji, praca w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: