- Nazwa przedmiotu:
- Strategie marketingowe
- Koordynator przedmiotu:
- dr Bogumił Czerwiński
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
30h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 15h opracowanie projektu + 8h przygotowanie do sprawdzianu pisemnego = 56h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,18 ECTS:
30h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne = 33h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
30h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 15h opracowanie projektu + 8h przygotowanie do sprawdzianu pisemnego = 56h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu budowy strategii marketingowej oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu przedsiębiorstw i instytucji.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Istota strategii marketingowych (treść, proces kształtowania);
2. Informacja podstawą sukcesu strategii marketingowej;
3. Formułowanie strategii marketingowych (źródła inspiracji, procedury formułowania);
4. Segmentacja; Rynek docelowy; Pozycjonowanie;
5. Wdrażanie strategii marketingowej.
- Metody oceny:
- B.Ćwiczenia
1. Ocena formatywna:
ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena analizy case’ów, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna:
a.) oceniany jest projekt strategii marketingowej na przykładzie wybranego podmiotu. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
b.) przeprowadzenie zaliczenia w formie sprawdzianu pisemnego, do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i ze sprawdzianu pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,5 * ocena ze sprawdzianu + 0,5 * ocena z projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Grzegorczyk W., 2016. Kreowanie i realizacja strategii marketingowych przedsiębiorstwa. Studia przypadków. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
2. Setiawan I., Kartajaya H., Kotler Ph., 2017. Marketing 4.0. Warszawa: MT Biznes.
Uzupełniająca:
1. Kotler Ph., Keller K. L., 2012. Marketin., Poznań: Dom Wydawniczy Rebis/
2. Wrzosek W., 2012. Strategie marketingowe. Warszawa: PWE.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W03
- Student zna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o marketingu oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem rynku globalnego.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W07
- Student zna w pogłębionym stopniu charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U03
- Student umie identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U07
- Student umie analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K01
- Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K02
- Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: