- Nazwa przedmiotu:
- Marketing sportu
- Koordynator przedmiotu:
- doc. dr Alina Naruniec
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A22_MS
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Udział w ćwiczeniach 30 h
Praca własna:
przygotowanie do zajęć oraz zaliczenia 15h
czytanie wskazanej literatury 15h
napisanie referatu / przygotowanie prezentacji 15h
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 75, co odpowiada 3 pkt ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 pkt ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstawowej problematyki ekonomicznej i marketingowej
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Zdobycie wiedzy nt. zmian zachodzących we współczesnym sporcie w zakresie zarządzania, funkcjonowania rynku sportu w Polsce i na świecie. Pozyskanie wiedzy nt. wykorzystywanych w organizacjach sportowych marketingu sportu oraz znaczenia poszczególnych elementów marketingu-mix w działalności marketingowej klubów i organizacji sportowych.
- Treści kształcenia:
- 1. Rozwój współczesnego sportu i jego uwarunkowania : profesjonalizacja, komercjalizacja, globalizacja 2. Istota organizacji i zarządzania – wprowadzenie. 3.Rynek sportu – charakterystyka. 4.Marketing sportu – istota i uwarunkowania. 5. Produkty sportu. Infrastruktura sportu, produkty klubowe, merchandising, marka organizacji sportowych, strategie marki. 6. Promocja organizacji sportowych. Charakterystyka i zakres działań. 7.Technologie mobilne w marketingu organizacji sportowych. 8. Sponsoring sportu, charakterystyka uwarunkowania, oferta sponsoringu, przykłady. 9. E-komunikacja marketingowa w organizacji sportowej.
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 51% z kolokwium, w formie pytań otwartych oraz przygotowanie pracy o tematyce związanej z zajęciami, teoretycznej lub empirycznej. Dodatkowo oceniana również będzie praca na zajęciach w formie punktów za aktywność.
Ocena za przedmiot
Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi:
3.0 student uzyskał co najmniej 51% punktów z na poziomie zadowalającym
3.5 posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie jak na ocenę 3, jednak umie operować wiedzą o większym zakresie szczegółowości; uzyskał co najmniej 60% punktów
4.0 student posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie jak na ocenę 3,5 a ponadto uzyskał co najmniej 70% punktów na poziomie zadowalającym
4.5 posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje takie, jak na ocenę 4,0, a ponadto uzyskał co najmniej 80% punktów na poziomie zadowalającym
5.0 student posiada pełny zakres wiedzy, umiejętności i kompetencji wymienionych jako treści programowe; a ponadto uzyskał co najmniej 90% punktów na poziomie zadowalającym.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. A. Sznajder, Marketing Sportu, Wydanie III zmienione, PWE, Warszawa 2015
2. Zarządzanie polskim sportem w gospodarce rynkowej, B. Sojkin, Z. Waśkowski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011
3. A. Sznajder, Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2014
4. Przedsiębiorczość w sporcie, Zasady i praktyka, red. M. Bednarczyk, K. Nessel, CeDeWu, Wydanie I, warszawa 2016
5. M. Carson, Menedżerowie Jak myślą i pracują wielcy stratedzy piłki nożnej, Dom wydawniczy Rebis, Poznań 2014
6. Raporty, Artykuły prasowe, studium przypadku
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W_01
- W_01 Student ma wiedzę nt. funkcjonowania organizacji sportowych w uwarunkowaniach ekonomicznych i prawnych
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W02, K_W03, K_W04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WK, II.T.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.X.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.2, I.P7S_WG
- Charakterystyka W_02
- W_02 Student ma wiedzę nt. wpływu współczesnych narzędzi teleinformatycznych oraz telekomunikacyjnych na rozwój organizacji sportowych.
Weryfikacja: test wiedzy, prezentacja w ramach pracy zespołowej
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W03, K_W10
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WK, II.X.P7S_WG.1.o, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.2, II.T.P7S_WG
- Charakterystyka W_03
- W_03 Student ma wiedzę nt. potrzeby współpracy związków sportowych oraz władz samorządowych z organizacjami i klubami sportowymi.
Weryfikacja: test wiedzy oraz prezentacja w ramach pracy zespołowej
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W03, K_W02
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WK, II.X.P7S_WG.1.o, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.2, I.P7S_WG, II.T.P7S_WG
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U_01
- U_01 Student posiada umiejętności w zakresie funkcjonowania organizacji sportowych i marketingu sportowego
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U02, K_U07, K_U09
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.H.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.2.o, I.P7S_UK, I.P7S_UO
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K_01
- K_01 Student posiada kompetencje w zakresie analizy rynku marketingu sportowego oraz zarządzania organizacjami sportowymi
Weryfikacja: test wiedzy, prezentacja w ramach pracy zespołowej
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K02, K_K03, K_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_KR, I.P7S_KO