- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie serwisów internetowych
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Ścibisz Marcin
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS
15h wykład + 15 laboratorium + 15h projekt + 15h przygotowanie do kolokwium – laboratorium + 15h przygotowanie zadania projektowego + 15h przygotowanie do kolokwium – wykład = 90h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,5 ECTS:
15h wykład + 15 laboratorium + 15h projekt = 45h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,5 ECTS
15 laboratorium + 15h projekt + 15h przygotowanie do kolokwium – laboratorium + 15h przygotowanie zadania projektowego + 15h przygo-towanie do kolokwium - wykład = 75h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość zagadnień związanych z podejściem procesowym.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania oraz implementacji serwisów internetowych.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Wprowadzenie do serwisów internetowych.
2. Projektowanie stron.
3. Projektowanie treści.
4. Projektowanie witryny.
5. Projektowanie intranetu.
6. Niepełnosprawni w sieci.
7. Serwisy międzynarodowe.
8. Trendy w projektowaniu serwisów internetowych.
C. Laboratorium:
Wykonanie ćwiczeń o poniższej tematyce:
1. Struktura strony WWW.
2. HTML i CSS.
3. Podstawowe znaczniki HTML.
4. Teksty, listy, opcje, tabele i formularze.
5. Łącza.
6. Typografia i układy stron.
7. Multimedia.
D. Projekt:
1. Wykonanie projektu oraz implementacji serwisu internetowego, wykorzystującej m.in.:
• HTML5, CSS3,
• multimedia,
• mechanizmy umiędzynarodowienia,
• wsparcie dla użytkowników niepełnosprawnych,
• itp.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: częściowo interaktywna forma prowadzenia wy-kładu.
2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie zaliczenia zwierającego pytania otwarte i zamknięte; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zalicze-nia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
C. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych.
2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie kolokwium w formie praktycznej realizacji zadań dotyczących implementacji stron WWW; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: projekt i implementacja serwisu internetowego realizowane w zespołach.
2. Ocena sumatywna: ocena ustalana na podstawie sumarycznej liczby punktów uzyskanych z projektu oraz implementacji serwisu; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli zarówno oceny z wykładu, laboratorium jak i projektu są pozytywne; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,3 * ocena z wykładu + 0,4 * ocena z laboratorium + 0,3 ocena z projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Kasperski M., Boguska-Torbicz A. 2018 Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce. Gliwice: Helion
2. Nielsen J. 2003 Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych Gliwice: Helion
Uzupełniająca:
1. Beaird J., George J. 2015 Niezawodne zasady web designu. Projektowanie spektakularnych witryn internetowych. Gliwice: Helion
2. Krug S. 2014 Nie każ mi myśleć, Gliwice: Helion
3. Lennartz S. (Editor), Friedman V. (Author) 2013 The Smashing Book #1. Edycja polska. Gliwice: Helion
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W09
- Zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W11
- Zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania oraz szczegółowo procesy związane z cyklem produkcyjnym oprogramowania.
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U15
- Projektowanie nowych rozwiązań, jak również doskonalenie istniejących, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: Zadanie projektowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U19
- Planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole.
Weryfikacja: Zadanie projektowe wykonywane w zespole.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K05
- Odpowiedzialne pełnienie ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Weryfikacja: Monitorowanie przestrzegania zasad etyki i wymagania tego od innych w trakcie realizacji zadań dydaktycznych oraz zaliczeniowych (kolokwia, zadanie projektowe).
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: