- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty projektowe - Projekt usprawnienia procesu biznesowego
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż Wiśniewski Michał
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 4 ECTS 
30 projekt + 10h kons. grupowe + 10h kons. indywidualne + 50h przygotowanie do zajęć + 20h zapoznanie się z literaturą = 120h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,3 ECTS 
30 projekt +10h kons. grupowe + 10h kons. indywidualne = 40h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 4 ECTS 
30 projekt + 10h kons. grupowe + 10h kons. indywidualne + 50h przygotowanie do zajęć + 20h zapoznanie się z literaturą = 120h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Podstawy podejścia procesowego, finanse przedsiębiorstwa, podstawy zarządzania projektami, podstawy zarządzania ryzykiem
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Cel przedmiotu zakłada wykonanie praktycznego przykładu, w którym student dokona identyfikacji problemu biznesowego, określi cel usprawnienia procesu, dokona opisu procesu wraz z opracowaniem jego modelu, zaproponuje działania usprawniające, na drodze symulacji określi skuteczność działań usprawniających, opracuje ocenę finansową potwierdzającą zasadność wprowadzenia działań usprawniających oraz opracuje projekt ich wdrożenia. 
- Treści kształcenia:
- Projekt:
1.	Geneza i cel pracy 
2.	Mierniki celu 
3.	Charakterystyka przedsiębiorstwa	
4.	Mapa procesów 
5.	Zakres, dziedzina procesu 
6.	Opis i schemat procesu	
7.	Przesłanki 
8.	Zakładany efekt zmian 
9.	Ocena finansowa	
10.	Etapy wprowadzania zmian 
11.	Harmonogram wprowadzania zmian
12.	Analiza ryzyka wdrożenia zmian
- Metody oceny:
- Projekt:
1. Ocena formatywna: Raport z wykonania projektu, prezentacja uzyskanych wyników 
2. Ocena sumatywna: na skali 2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0
30% prezentacja; 70% raport projektowy
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: 
1.	Grajewski, P. 2012. Procesowe zarządzanie organizacją. Warszawa: PWE. 
2.	Szczepańska Katarzyna, Bugdol Marek (red.), 2016. Podstawy zarządzania procesami. Warszawa: Difin.
Uzupełniająca:
1.	Stachurski, A., 2009. Wprowadzenie do optymalizacji. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt Z1_W07
- Student zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
 Weryfikacja: projekt
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt Z1_U06
- Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
 Weryfikacja: projekt
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt Z1_K02
- Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
 Weryfikacja: Projekt i prezentacja
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe: