- Nazwa przedmiotu:
  - Symulacja i testowanie planów ciągłości działania
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - mgr inż. Wiśniewski Michał 
 
    - Status przedmiotu:
  - Obowiązkowy
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia II stopnia
 
    - Program:
  - Inżynieria Zarządzania
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
 
    - Kod przedmiotu:
  - -
 
    - Semestr nominalny:
  - 4 / rok ak. 2018/2019
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 2
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - 2 ECTS 
15h ćwiczenia + 1h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 13h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 10h przygotowanie do zajęć  + 10h przygotowanie do zaliczenia projektu = 50h
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - 1,7 ECTS 
15h ćwiczenia + 1h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne = 17h
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - 2 ECTS 
15h ćwiczenia + 1h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 13h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 10h przygotowanie do zajęć  + 10h przygotowanie do zaliczenia projektu = 50h
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład0h
 
                - Ćwiczenia15h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - Znajomość procesu planowania cywilnego i zarządzania kryzysowego
 
    - Limit liczby studentów:
  -  - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
 
    - Cel przedmiotu:
  - Celem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności symulowania i testowania planów ciągłości działania w praktyce
 
    - Treści kształcenia:
  - Ćwiczenia: 
1.	Rodzaje i zawartość planów testowania PCD
2.	Odwzorowanie charakterystyki jednostki
3.	Określenie ryzyka rozpoznanych zagrożeń
4.	Sformułowanie modelu symulacyjnego
5.	Wygenerowanie scenariuszy zdarzeń niekorzystnych
6.	Opracowanie planu testu dla wybranego scenariusza zdarzenia 
 
    - Metody oceny:
  - Ćwiczenia: 
1. Ocena formatywna: Projekt symulacji planów ciągłości działania  
2. Ocena sumatywna: na skali ocen 2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - Obowiązkowa: 
1.	Zawiła-Niedźwiecki, J., 2013. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacją. Kraków: Edu-libri.
2.	Kaczmarek, T., Ćwiek, G., 2009. Ryzyko kryzysu a ciągłość działania. Warszawa: Difin. 
Uzupełniająca:
1.	Kosieradzka, A., Zawiłą-Niedźwiecki, J., 2016. Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Kraków: Edu-libri.
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - www.olaf.wz.pw.edu.pl
 
    - Uwagi:
  - -
 
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt I2_W01
 
                    - w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania ryzykiem
                        Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                                             
                
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt I2_U13
 
                    - planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie testowania PCD
                        Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                                             
                
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt I2_K01
 
                    - krytycznej oceny odbieranych treści
                        Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        
                        Powiązane efekty obszarowe: