Nazwa przedmiotu:
Kierowanie zespołem projektowym
Koordynator przedmiotu:
dr Kinga Pawłowska
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
HESWY2
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: 30 godz. wykładów, 20 godz. studiowanie literatury i przygotowanie do sprawdzianu.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykłady.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
80 osób
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z najnowszymi kierunkami w wiedzy o organizacji i zarządzaniu. Podczas zajęć omówione zostaną m.in. takie perspektywy jak antropologia organizacji, zarządzanie humanistyczne, nurt krytyczny w zarządzaniu, kultura innowacyjności, najnowsze koncepcje przywództwa, zarządzanie projektami, zarządzanie zmianą czy też budowanie zaangażowania pracowników.
Treści kształcenia:
Treści programowe: 1. Wprowadzenie do problematyki wiedzy o organizacji i zarządzaniu. 2. Antropologia organizacji – inne spojrzenie na organizację 3. Zarządzanie humanistyczne – charakterystyka perspektywy 4. Nurt krytyczny w zarządzaniu 5. Kultura innowacyjności 6. Różnorodność kulturowa współczesnych organizacji 7. Praca zespołowa – wady i zalety 8. Nowe koncepcje przywództwa – teoria 9. Współczesne przywództwo – koncepcja Simana Sinka 10. Władza we współczesnej organizacji 11. Doradztwo organizacyjne 12. Zarządzanie zmianą – wprowadzenie do problematyki 13. Zarządzanie projektami – wprowadzenie do problematyki 14. Budowanie zaangażowania
Metody oceny:
Forma zaliczenia: praca sprawdzająca – pytania otwarte.
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa 1. "Najnowsze kierunki w organizacji i zarządzaniu: organizacje, konteksty, procesy zarządzania", Beata Glinka, Monika Kostera (red. nauk.), 2012. Literatura uzupełniająca 1. "Antropologia organizacji: metodologia badań terenowych", Monika Kostera, 2013. 2. "Nurt krytyczny w zarządzaniu: kultura, edukacja, teoria", Michał Zawadzki, 2014. 3. "Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym", Monika Kostera, 2015. i inne publikacje.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt HESWY2W1
Zna terminologię z zakresu zarządzania projektami. Ma uporządkowaną wiedzę na temat ról pełnionych w zespole projektowym, zachowań w zespole oraz znaczenia zespołu projektowego dla organizacji. Ma wiedzę na temat prowadzenia projektów w środowisku globalnym oraz regionalnym. Zna i rozumie specyfikę procesów zachodzących w poszczególnych etapach zarządzania projektami. Ma wiedzę z zakresu socjologii umożliwiającą analizę procesów zachodzących podczas pracy w projekcie oraz zarządzania projektami.
Weryfikacja: Sprawdzian na końcu semestru. Udział w dyskusjach podczas zajęć poświęconych poszczególnym zagadnieniom oraz problemom pojawiającym się w zarządzaniu projektami.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt HESWY2U1
Potrafi scharakteryzować specyfikę pracy projektowej. Potrafi scharakteryzować role z zespole projektowym oraz specyfikę pracy w zespole. Potrafi wymienić i scharakteryzować najważniejsze procesy zachodzące w pracy nad projektem. Potrafi rozpoznać i przeanalizować wpływ otoczenia na projekt oraz wpływ realizowanego projektu na otoczenie. Zna podstawowe narzędzia stosowane do analizy środowiska projektu. Potrafi scharakteryzować specyfikę pracy w zespole wraz z podstawowymi procesami zarządzania zasobami ludzkimi w zespole projektowym.
Weryfikacja: Sprawdzian na końcu semestru. Udział w dyskusjach podczas zajęć poświęconych poszczególnym zagadnieniom oraz problemom pojawiającym się w zarządzaniu projektami.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt HESWY2K1
Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt HESWY2K2
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania projektami, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego. Rozumie znaczenie wiedzy z zakresu zarządzania projektami dla funkcjonowania na współczesnym rynku pracy.
Weryfikacja: Sprawdzian na końcu semestru. Udział w dyskusjach podczas zajęć poświęconych poszczególnym zagadnieniom oraz problemom pojawiającym się w zarządzaniu projektami
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: