- Nazwa przedmiotu:
- Kierowanie zespołem projektowym
- Koordynator przedmiotu:
- dr Kinga Pawłowska
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty do wyboru
- Kod przedmiotu:
- HESWY2
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 50 godz. = 2 ECTS: 30 godz. wykładów, 20 godz. studiowanie literatury i przygotowanie do sprawdzianu.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykłady.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- 80 osób
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z najnowszymi kierunkami w wiedzy o organizacji i zarządzaniu. Podczas zajęć omówione zostaną m.in. takie perspektywy jak antropologia organizacji, zarządzanie humanistyczne, nurt krytyczny w zarządzaniu, kultura innowacyjności, najnowsze koncepcje przywództwa, zarządzanie projektami, zarządzanie zmianą czy też budowanie zaangażowania pracowników.
- Treści kształcenia:
- Treści programowe:
1. Wprowadzenie do problematyki wiedzy o organizacji i zarządzaniu.
2. Antropologia organizacji – inne spojrzenie na organizację
3. Zarządzanie humanistyczne – charakterystyka perspektywy
4. Nurt krytyczny w zarządzaniu
5. Kultura innowacyjności
6. Różnorodność kulturowa współczesnych organizacji
7. Praca zespołowa – wady i zalety
8. Nowe koncepcje przywództwa – teoria
9. Współczesne przywództwo – koncepcja Simana Sinka
10. Władza we współczesnej organizacji
11. Doradztwo organizacyjne
12. Zarządzanie zmianą – wprowadzenie do problematyki
13. Zarządzanie projektami – wprowadzenie do problematyki
14. Budowanie zaangażowania
- Metody oceny:
- Forma zaliczenia: praca sprawdzająca – pytania otwarte.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa
1. "Najnowsze kierunki w organizacji i zarządzaniu: organizacje, konteksty, procesy zarządzania", Beata Glinka, Monika Kostera (red. nauk.), 2012.
Literatura uzupełniająca
1. "Antropologia organizacji: metodologia badań terenowych", Monika Kostera, 2013.
2. "Nurt krytyczny w zarządzaniu: kultura, edukacja, teoria", Michał Zawadzki, 2014.
3. "Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym", Monika Kostera, 2015.
i inne publikacje.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt HESWY2W1
- Zna terminologię z zakresu zarządzania projektami.
Ma uporządkowaną wiedzę na temat ról pełnionych w zespole projektowym, zachowań w zespole oraz znaczenia zespołu projektowego dla organizacji.
Ma wiedzę na temat prowadzenia projektów w środowisku globalnym oraz regionalnym. Zna i rozumie specyfikę procesów zachodzących w poszczególnych etapach zarządzania projektami.
Ma wiedzę z zakresu socjologii umożliwiającą analizę procesów zachodzących podczas pracy w projekcie oraz zarządzania projektami.
Weryfikacja: Sprawdzian na końcu semestru. Udział w dyskusjach podczas zajęć poświęconych poszczególnym zagadnieniom oraz problemom pojawiającym się w zarządzaniu projektami.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt HESWY2U1
- Potrafi scharakteryzować specyfikę pracy projektowej.
Potrafi scharakteryzować role z zespole projektowym oraz specyfikę pracy w zespole.
Potrafi wymienić i scharakteryzować najważniejsze procesy zachodzące w pracy nad projektem.
Potrafi rozpoznać i przeanalizować wpływ otoczenia na projekt oraz wpływ realizowanego projektu na otoczenie. Zna podstawowe narzędzia stosowane do analizy środowiska projektu.
Potrafi scharakteryzować specyfikę pracy w zespole wraz z podstawowymi procesami zarządzania zasobami ludzkimi w zespole projektowym.
Weryfikacja: Sprawdzian na końcu semestru. Udział w dyskusjach podczas zajęć poświęconych poszczególnym zagadnieniom oraz problemom pojawiającym się w zarządzaniu projektami.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt HESWY2K1
- Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt HESWY2K2
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania projektami, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego.
Rozumie znaczenie wiedzy z zakresu zarządzania projektami dla funkcjonowania na współczesnym rynku pracy.
Weryfikacja: Sprawdzian na końcu semestru. Udział w dyskusjach podczas zajęć poświęconych poszczególnym zagadnieniom oraz problemom pojawiającym się w zarządzaniu projektami
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: