- Nazwa przedmiotu:
- Innowacje w modelach biznesowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Tomasz Zieliński
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 66h = 20h (ćwiczenia połączone z elementami wykładu) + 5h (przygotowanie
literatury) + 5h (opracowanie założeń analizy/projektu modelu biznesowego) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) + 1h (konsultacje)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS: 20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,5 ECTS: 5h (opracowanie założeń analizy modelu biznesowego) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) = 40h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu technologii i innowacji, modeli biznesu i sposobów ich kreowania i wdrażania, zarządzania innowacjami i technologiami, innowacyjnych modeli biznesu przedsięwzięć i przedsiębiorstw.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu sposobów kreowania strategii
technologicznej przedsiębiorstw, kreowania innowacyjnych modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne .
- potrafił zaprojektować nowy model biznesu uwzględniający aspekty innowacji.
- potrafił ocenić znaczenie innowacji i modelowania biznesowego dla rozwoju przedsiębiorstw, być otwartym na zmiany, akceptować zmiany w wyniku rozwoju rynku i konkurencji.
- Treści kształcenia:
- Powtarzalność modeli biznesowych. Wyróżniająca się podstawowa działalność przedsiębiorstwa. Innowacje zachowawcze i przełomowe w modelach biznesowych. Analiza przypadków wykorzystania innowacji w modelach biznesowych. Sposoby i techniki kreowania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwie, zarządzanie innowacjami w tworzeniu i wdrażaniu modeli biznesowych, analiza case study.
- Metody oceny:
- 1. Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia ćwiczeń, analiza case study, praca w zespołach nad opracowywaniem modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne
2. Ocena sumatywna: realizacja analizy/ projektu modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji; ocena z projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. R. Knosala, A. Boratyńska-Sala, M. Jurczyk-Bunkowska, A. Mocza-ła, Zarządzanie innowacjami, PWE, Warszawa 2014.
2. J. Tidd, J. Bessant, Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2013.
3. M. Jabłoński, Kształtowanie modeli biznesu, DIFIN, Warszawa 2013.
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się